Waarom vind je de vraag beter, en waarom vind je hem VEEL beter?mona schreef:mealybug: deze vraag had ik nog aan jou:
Moeilijke vraag denk ik

Je doet zo lang over het antwoord...
Moderator: Moderafo's
Waarom vind je de vraag beter, en waarom vind je hem VEEL beter?mona schreef:mealybug: deze vraag had ik nog aan jou:
Anoniem_89 schreef:Waar het idee vandaan komt dat mannen per sé een broek moeten dragen en dat het een zonde is dat een vrouw geen broek mag dragen is mij echt een raadsel.![]()
mealybug schreef:
Een schrale troost: In de rest van de wereld zijn er geen christenen, die zo bekrompen traditioneel denken , als in Nederland het geval is.
Selectieve vergeestelijking bovendien, want 2 verschillende stoffen op 1 kledingstuk is ineens weer helemaal geen probleem.
En niemand die me dat uit kan leggen.
Anoniem_89 schreef:
Wat geloof je zelf?
En welke richting zit je?
alexander91 schreef:Ik vind het maar een suggestieve vraag die generaliseert op bestaande uitzonderingen. Kort antwoord zou ik hebben: ben niet bezig met de dingen die beneden zijn, maar met de dingen die boven zijn. Dus, richt je op de goede dingen en verdraag elkaar en leidt elkaar tot Christus. De perfecte kerk vinden we op aarde niet, dus het is valse vroomheid om een predikant te beschuldigen van het deel zijn van een imperfecte kerk.
mealybug schreef:Een schrale troost: In de rest van de wereld zijn er geen christenen, die zo bekrompen traditioneel denken , als in Nederland het geval is.
schelpje3 schreef:Nee nee, wel eens gehoord van de Amish?
Wel eens gehoord van de Quakers?
Wel eens gehoord van de Hernhutters?
Wel eens gehoor van de Mennonieten?
Doperse bewegingen?
Dus jouw schrale troost slaat weer eens helemaal nergens op!
schelpje3 schreef:Nou en?
Er wordt toch zo gehamerd op elkaar niks opleggen?
Mogen bepaalde groeperingen zich dan in vrijheid in het zwart kleden, wat is daar mis mee?
Degene die zich er het hardst aan lijkt te storen, woont op duizenden kilometers afstand.
Anoniem_89 schreef:Het is toch ook wel gewoon zo dat sommigen zich druk maken of ze wel of geen broek mogen dragen.
Of dat ze wel of niet op zondag mogen wandelen in het bos.
Dan denk ik, waar gaat het over?
Alsof God alleen maar naar je zonden kijkt, of je een broek aan hebt ipv een rok.
Alsof er geen ergere dingen in de wereld zijn.
Mannen droegen vroeger ook een kleed of soort rok.
In het midden oosten dragen sommige mannen dit nog steeds.
Waar het idee vandaan komt dat mannen per sé een broek moeten dragen en dat het een zonde is dat een vrouw geen broek mag dragen is mij echt een raadsel.![]()
schelpje3 schreef:Nou en?
Er wordt toch zo gehamerd op elkaar niks opleggen?
Mogen bepaalde groeperingen zich dan in vrijheid in het zwart kleden, wat is daar mis mee?
Degene die zich er het hardst aan lijkt te storen, woont op duizenden kilometers afstand.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten