Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 09:57

Kijk overigens wel uit met zaken als Kwik-fit, met hun "goedkope APK". De kans dat je (onterecht) onderdelen aangesmeerd krijgt is groot.
Sowieso altijd vragen of je het oude onderdeel mag zien...
Heb bij een onderhoudsbeurt al te vaak een luchtfilter "vervangen" zien worden, terwijl het stipje nagellak dat er ter controle opgezet was er na die tijd nog steeds opzat...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 10:05

StillAwake schreef:Kijk overigens wel uit met zaken als Kwik-fit, met hun "goedkope APK". De kans dat je (onterecht) onderdelen aangesmeerd krijgt is groot.
Heb bij een onderhoudsbeurt al te vaak een luchtfilter "vervangen" zien worden, terwijl het stipje nagellak dat er ter controle opgezet was er na die tijd nog steeds opzat...

Ik wist niet dat jij je nagels lakte :mrgreen:
Ik moet mijn auto voor het eerst laten keuren en dat combineer ik met een jaarbeurt, dan is het gratis. Ik word ook netjes thuisgebracht en weer opgehaald d:)b
Topgarage!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 mar 2014 10:09

StillAwake schreef:Heb bij een onderhoudsbeurt al te vaak een luchtfilter "vervangen" zien worden, terwijl het stipje nagellak dat er ter controle opgezet was er na die tijd nog steeds opzat...

Dan zijn nare streken van een garage.

Voor grote reparaties (laatst de koppelingsplaten versleten....) bel ik ook gerust rond wie het voor het meest gunstige bedrag kan doen. Zat uiteindelijk zo'n 350 euro verschil in terwijl ze allemaal originele onderdelen gebruiken. Het gebruikelijk laat ik gewoon in de plaatselijke dorpsgarage die ik vertrouw doen.

Met een nieuwe auto kan ik me voorstellen dat je die dealeronderhouden wil hebben indien je hem na een jaartje of 2 van de hand doet. Ik koop veelal een auto van 4 jaar of ouder en rijd er dan nog jaren en jaren mee.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 10:12

schelpje3 schreef:Ik wist niet dat jij je nagels lakte :mrgreen:
Ik moet mijn auto voor het eerst laten keuren en dat combineer ik met een jaarbeurt, dan is het gratis. Ik word ook netjes thuisgebracht en weer opgehaald d:)b
Topgarage!

Ja, ik lak mijn nagels. Ik gebruik nagelverharder omdat ik zonder plectrum gitaarspeel.
Maar ik heb een flesje nagellak in mijn gereedschapskist zitten, en voor de grote beurt van mijn auto merk ik bepaalde onderdelen.
Luchtfilter, olieplug enz.
Gewoon om te kunnen controleren of de onderdelen die in rekening gebracht worden ook daadwerkelijk vervangen worden.
En neem van mij aan dat mijn vorige garage erg veel zaken in rekening bracht zonder ze daadwerkelijk uit te voeren.
Nieuwe olie, terwijl de aftapplug niet los was geweest.
Nieuwe ruitenwisservloeistof, terwijl het reservoir vol zat voor aflevering.
Nieuwe luchtfilters, terwijl mijn merktekentje er nog opzat.
Nieuwe uitlaat, terwijl er gewoon een plaatje op een lek gelast was.
Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen dat ik daar niet meer kom...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 10:17

Woowww, gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn bij "mijn" garage.
In mijn vrijgezellentijd kreeg ik van een collega een mooi aanbod voor een 2e hands auto. Het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Ik nam een zwager mee, die kroop even eronder en zag dat het twee aan elkaar gelaste halve auto's waren :?
Ik heb toch maar van de koop afgezien.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 10:22

schelpje3 schreef:Woowww, gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn bij "mijn" garage.
In mijn vrijgezellentijd kreeg ik van een collega een mooi aanbod voor een 2e hands auto. Het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Ik nam een zwager mee, die kroop even eronder en zag dat het twee aan elkaar gelaste halve auto's waren :?
Ik heb toch maar van de koop afgezien.

Toch denk ik dat je schrikt als je weet hoe de rekeningen bij "jouw" garage in elkaar geflanst worden.
Maar geweldig als je een betrouwbaar garagebedrijf hebt gevonden.
Ik heb er inmiddels ook eentje, maar heb er al zo'n 5 onbetrouwbaar bevonden...
En daar zitten ook reformatorische garage-eigenaren tussen...
En daar zitten ook merkdealers tussen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 mar 2014 10:23

StillAwake schreef:Ja, ik lak mijn nagels. Ik gebruik nagelverharder omdat ik zonder plectrum gitaarspeel.
Maar ik heb een flesje nagellak in mijn gereedschapskist zitten, en voor de grote beurt van mijn auto merk ik bepaalde onderdelen.
Luchtfilter, olieplug enz.
Gewoon om te kunnen controleren of de onderdelen die in rekening gebracht worden ook daadwerkelijk vervangen worden.
En neem van mij aan dat mijn vorige garage erg veel zaken in rekening bracht zonder ze daadwerkelijk uit te voeren.
Nieuwe olie, terwijl de aftapplug niet los was geweest.
Nieuwe ruitenwisservloeistof, terwijl het reservoir vol zat voor aflevering.
Nieuwe luchtfilters, terwijl mijn merktekentje er nog opzat.
Nieuwe uitlaat, terwijl er gewoon een plaatje op een lek gelast was.
Ik denk niet dat ik uit hoef te leggen dat ik daar niet meer kom...

Wat ik dan wel wil weten is wat je gedaan hebt toen je daar achter kwam.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mar 2014 10:26

Mijn man was er al klant en een groot gedeelte van het bedrijfswagenpark van de werkgever van hem, is er ook in onderhoud. Dus ze weten, als ze de boel vernaggelen, ze flink in hun vingers snijden.
Tot nu toe, is in al die jaren nooit iets gebleken van enig geknoei.
Hun jaarbeurten zijn het goedkoopste, de boekhouder zegt dat steeds.
Het ene of andere merk + garage, scheelt honderden euro's!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 10:28

Faramir schreef:Wat ik dan wel wil weten is wat je gedaan hebt toen je daar achter kwam.

Ik heb ze laten zien dat een aantal zaken die op de rekening stonden gewoon niet uitgevoerd waren, en gevraagd te bewijzen dat de rest wel uitgevoerd was.
Ik heb dus uiteindelijk niks betaald zolang ik de oude onderdelen niet te zien kreeg.
Ik heb uiteindelijk alleen de APK betaald (de afmelding van de auto was het enige wat de garage hard kon maken) en verder niks.

Ik vertrouwde de zaak niet nadat er ruitenwisservloeistof in rekening was gebracht, en toen heb ik de keer erna wat zekerheidjes voor mijzelf ingebouwd...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 10:29

schelpje3 schreef:Mijn man was er al klant en een groot gedeelte van het bedrijfswagenpark van de werkgever van hem, is er ook in onderhoud. Dus ze weten, als ze de boel vernaggelen, ze flink in hun vingers snijden.
Tot nu toe, is in al die jaren nooit iets gebleken van enig geknoei.
Hun jaarbeurten zijn het goedkoopste, de boekhouder zegt dat steeds.
Het ene of andere merk + garage, scheelt honderden euro's!

Nogmaals: een betrouwbare garage is goud waard.
Vasthouden zo'n tent!

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 07 mar 2014 15:48

Ik zit te wachten op mijn man die onze nieuwe tweedehandse auto aan het ophalen is.
We hadden een oud golfje, laag bij de grond. Omdat ik last van mijn rug kreeg, kon ik op een gegeven moment niet meer uit de auto komen. Mezelf er in laten zakken ging nog wel, maar eruit was een drama.
Maar ach, het doet me wel wat, want het ding reed zo onvoorstelbaar lekker. Diesel, 1.9.
Trok als een tierelier, hij kan nog wel een tonnetje lopen.
Nu overgestapt op een Mercedes. Keuze van mijn man. Zelf maakt het me niet zoveel uit, als hij maar wat hoger was.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 16:20

mona schreef:Ik zit te wachten op mijn man die onze nieuwe tweedehandse auto aan het ophalen is.
We hadden een oud golfje, laag bij de grond. Omdat ik last van mijn rug kreeg, kon ik op een gegeven moment niet meer uit de auto komen. Mezelf er in laten zakken ging nog wel, maar eruit was een drama.
Maar ach, het doet me wel wat, want het ding reed zo onvoorstelbaar lekker. Diesel, 1.9.
Trok als een tierelier, hij kan nog wel een tonnetje lopen.
Nu overgestapt op een Mercedes. Keuze van mijn man. Zelf maakt het me niet zoveel uit, als hij maar wat hoger was.

Het inleveren van een auto gaat toch altijd met een beetje pijn in het hart hé?
Ik weet nog dat ik mijn eerste autootje moest inleveren. Alsof je je vriendinnetje vaarwel zei...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mar 2014 22:15

StillAwake schreef:Persoonlijk zou ik naar de garage om de hoek gaan.
Vaak zijn dat zeker zulke bekwame vakmensen, en de prijzen die ze rekenen zijn stukken redelijker.
Met mijn vorige auto heb ik bovendien ontdekt dat een merkgarage niet per definitie weet hoe je auto in elkaar steekt...
Samengevat: niet alleen APK, maar ook regulier onderhoud uit laten voeren bij de normale garage.
Bovendien zijn alle automerken uit te lezen met een in de handel verkrijgbare computer. De gemiddelde garage zorgt echt wel dat ze de gangbare merken (VW, Opel, BMW, Audi, Toyota) uit kunnen lezen...

Dus toch. Ik heb inmiddels een afspraak met de dealer gemaakt voor de APK. Maar goed, een ramp zal dat ongetwijfeld niet zijn.

Ik ben gewend mijn auto door de dealer te laten onderhouden. Maar dat hoeft natuurlijk niet persé nodig te zijn. Ik heb er wel een vertrouwd gevoel bij.

StillAwake schreef:Kijk overigens wel uit met zaken als Kwik-fit, met hun "goedkope APK". De kans dat je (onterecht) onderdelen aangesmeerd krijgt is groot.

Bij de Kwik-fit kom ik sowieso niet. Daar heb ik ook al eerder rare verhalen over gehoord, zoals bouten van wielen die niet vastgedraaid waren...
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2014 12:11

Boekenlezer schreef:Dus toch. Ik heb inmiddels een afspraak met de dealer gemaakt voor de APK. Maar goed, een ramp zal dat ongetwijfeld niet zijn.

Een ramp is het zeker niet, alleen naar verhouding erg duur.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 mar 2014 11:33

De cabrio van het weekend voor het eerst weer open gehad. Heerlijk!
Tijd voor zomerbanden!

Terug naar “Algemene Zaken”