mealybug schreef:Ik blijf mer verbazen over je kennis wat God zegt, wat Paulus bedoelt en wat wij dus maar moeten geloven,
Hoe kun je de doop van Johannes de Doper b.v. al gelijkstellen, wanneer je zegt dat De Heere jezus mensen al liet dopen voor Zijn opstanding.
Sommigen lieten zich daarna nogmaals dopen (na de uitstorting der Heilige Geest), want de vorige doop was een heel andere en niet langer ''actueel''
Ja ongelooflijk hè, die kennis van mij?
Maar ik denk toch wel dat jij dezelfde kennis hebt, als ik zeg dat mensen die door de discipelen gedoopt werden, toen ze met de Heere Jezus waren, dat die niet overgedoopt werden.
Of heb jij Bijbelteksten kunnen vinden die zeggen van wel?
Ik niet, alleen mensen die door Johannes de Doper gedoopt werden, die werden wel overgedoopt.
mealybug schreef:En als je nu geestelijk vernieuwd wordt, en het wordt je duidelijk dat die belofte van je ouders destijds eigenlijk niets te maken had met jouw persoonlijke bede van een goed geweten, welke Petrus de verwezelijking noemt van de doop?
Dan gaat menigeen wederdoop brullen, terwijl het voor die persoon helemaal geen wederdoop is, maar de doop zoals hij/zij voelt dat de doop beleefd moet worden, als symbool van de begrafenis van het oude vleselijke leven, en opnieuw, uit Geest geboren worden.
Toch wel grappig dat je zo pleit voor de geloofsdoop, terwijl je je zelf niet laat dopen.
En ook vragen over het waarom, mooi omzeilt.