geloof en wetenschap

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: geloof en wetenschap

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 20:12

antoon schreef:Loc en stok grapje een theorie is absoluut geen realiteit, het getuigd van gezond verstand van bijbelgelovigen om die schifting te maken. Verder hoge banen die zijn er voor de kafft tot kafft gelovigen ook niets belet om eem wetenschappelijke functie uit te oefenen.

Antoon,
ik wil absoluut niet zeuren over taal, ik ben zelf ook niet taalsterk.
Maar hier kan ik echt helemaal geen chocola van maken...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 mar 2014 20:26

StillAwake schreef:Antoon,
ik wil absoluut niet zeuren over taal, ik ben zelf ook niet taalsterk.
Maar hier kan ik echt helemaal geen chocola van maken...

Er zitten ook geen cacao bonen bij. :mrgreen:

antoon

Berichtdoor antoon » 05 mar 2014 20:28

Ik ben met een tablet dat valt niet mee, echter zal het toch wel te begrijpen zijn , ik zal de foutjes er wel uithalen
Laatst gewijzigd door antoon op 05 mar 2014 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 mar 2014 20:29

StillAwake schreef:Een mannetje dus?

Yep. Hoezo?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 20:32

antoon schreef:I ben met een tablet dat valt niet mee, echter zal het toch wel te begrijpen zijn , ik zal de foutjes er wel uithalen

Graag, want ik begreep echt niet wat je bedoelde...

antoon

Berichtdoor antoon » 05 mar 2014 20:35

Het ging ook om iets wat. Lock en stock tersprake bracht,quoten gaat helaas niet met een tablet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 20:35

antoon schreef:Loc en stok, grapje een theorie is absoluut geen realiteit, het getuigd juist van gezond verstand van bijbelgelovigen om die schifting te maken, verder hoge banen die zijn er voor de kaft tot kaft gelovigen ook , niets belet hen om een wetenschappelijke functie uit te oefenen. Je zal ervan opkijken hoeveel erin universitaire functies werkzaam zijn en waarvan jij diensten of hulp krijgt zonder dat je zelf weet dat het een gelovige is, dat hoeft ook niet het gaat erom hoe die mensen hun job vervullen.

Wilsophie hoeft zich er verder niet over uit te laten, gesteld dat zij een functie had, die verantwoordelijkheid inhield, waarom zou dat niet kunnen, beschouwingen en werk dat je doet als je dat goed doet zijn gewoon 2 verschillende zaken, ik ga daar in iedergeval niet mee spotten, dat vind ik minderwaardig, maar stel dat het een slip van de tong is, dan nog, ik respecteer mensen om wat ze zijn.

Kijk, nu snap ik wat je bedoelde.
Ik heb ooit het boekje "Geleerd en gelovig" gelezen. Een verzameling met beknopte verhalen van christelijke wetenschappers.
Ze zijn er inderdaad, hoewel niet in alle takken van de wetenschap even goed vertegenwoordigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 mar 2014 10:49

antoon schreef:Je mag een leugen detector test op mij afnemen.

Haha nou zo ver hoeft het niet te gaan hoor ;)

antoon schreef:Wat wel gebeurd bij mij ook en wat ik waarneem in mijn omgeving is een beetje venijn dat mensen niet meteen geloven dat het niet om angst of dwang gaat, dat kan voor een buitenstaander overkomen als angst, maar is het absoluut niet.

Wellicht, toch blijf ik bij mijn overtuiging dat het voor een bepaalde groep mensen wel om angst draait.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 mar 2014 10:54

antoon schreef:Loc en stok, grapje een theorie is absoluut geen realiteit

Nou een bolle aarde is wel realiteit, en de evolutietheorie is zo goed onderbouwd dat het neigt naar absolute realiteit.

antoon schreef:verder hoge banen die zijn er voor de kaft tot kaft gelovigen ook.niets belet hen om een wetenschappelijke functie uit te oefenen. Je zal ervan opkijken hoeveel erin universitaire functies werkzaam zijn en waarvan jij diensten of hulp krijgt zonder dat je zelf weet dat het een gelovige is, dat hoeft ook niet het gaat erom hoe die mensen hun job vervullen.

Ow zeker, een van onze top advocaten is een streng gereformeerde man. En volgens mij is het hoofd van het NIKHEF ook een christen

Ik heb nooit geclaimd dat geloven en wetenschap niet samen kunnen gaan, integendeel. Echter zullen onder die geleerde christenen niet vaak jongeaarde creationisten of holle aarde gelovigen zitten. Vooral dat laatste is wat mij betreft een diskwalificatie voor een wetenschappelijke positie.

antoon schreef:Wilsophie hoeft zich er verder niet over uit te laten

Klopt, maar het zaakje stinkt en ik denk niet dat ze de waarheid verteld, ik mag dat zeggen.

antoon schreef:gesteld dat zij een functie had, die verantwoordelijkheid inhield, waarom zou dat niet kunnen, beschouwingen en werk dat je doet als je dat goed doet zijn gewoon 2 verschillende zaken, ik ga daar in iedergeval niet mee spotten, dat vind ik minderwaardig, maar stel dat het een slip van de tong is, dan nog, ik respecteer mensen om wat ze zijn.

Ik begrijp wat je zegt en ben het zeker met je eens. Echter de holle aarde theorie is zo van het padje af, zo totaal losgekoppeld van de realiteit, mensen die daar echt volwaardig in geloven, ja sorry, ik denk dat daar een steekje los zit..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 mar 2014 11:09

Lock Stock: " een van onze topadvocaten is een streng gereformeerde man".

Wie is dat dan? Mijn zoon is als advocaat verbonden aan het kantoor van mr. Jan-Hein Kuijpers, dus dan ben ik wel benieuwd wie dat dan zou moeten zijn. Hij werkt namelijk nauw samen met de andere topadvocaten, en heb hem daar nooit over horen spreken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mar 2014 11:26

Lock&Stock schreef:Ik heb nooit geclaimd dat geloven en wetenschap niet samen kunnen gaan, integendeel. Echter zullen onder die geleerde christenen niet vaak jongeaarde creationisten of holle aarde gelovigen zitten. Vooral dat laatste is wat mij betreft een diskwalificatie voor een wetenschappelijke positie.

Toch kom je nog best wat jonge-aarde creationisten tegen in de top van sommige wetenschappen.
Een van mijn professoren in Delft was creationist.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2014 11:30

StillAwake schreef:Toch kom je nog best wat jonge-aarde creationisten tegen in de top van sommige wetenschappen.
Een van mijn professoren in Delft was creationist.

Nu hebben die lui best een aardige geologie-afdeling, geloof ik. Mijnbouwkunde in ieder geval wel.

Bij welke faculteit zat die professor van jou?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 mar 2014 11:30

Mortlach schreef:
Nu hebben die lui best een aardige geologie-afdeling, geloof ik. Mijnbouwkunde in ieder geval wel.

Bij welke faculteit zat die professor van jou?

Werktuigbouwkunde
Overigens weet ik niet of hij jonge-aarde danwel oude-aarde creationist was.

Ik weet wel zeker dat hij uitging van een bolle aarde :D :lol:
Laatst gewijzigd door StillAwake op 06 mar 2014 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 mar 2014 11:33

ineke-kitty schreef:Lock Stock: " een van onze topadvocaten is een streng gereformeerde man".

Wie is dat dan? Mijn zoon is als advocaat verbonden aan het kantoor van mr. Jan-Hein Kuijpers, dus dan ben ik wel benieuwd wie dat dan zou moeten zijn. Hij werkt namelijk nauw samen met de andere topadvocaten, en heb hem daar nooit over horen spreken.

Haha, ik werk bij Allen & Overy, de rest mag je zelf uitzoeken ;)

EDIT: Heb even Jan-Hein ge-googled, we zitten in een iets ander segment
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 06 mar 2014 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 mar 2014 11:34

StillAwake schreef:Overigens weet ik niet of hij jonge-aarde danwel oude-aarde creationist was.

Dat is nogal een verschil ;)

Terug naar “[Religie] - Open forum”