antoon schreef:Pas op Cicero de geschiedenis kan zich herhalen
Wauw... Ongetwijfeld bedoelt als 'humor', maar jongen, doe voortaan eerst eens nadenken voordat je zoiets online plempt.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef:Pas op Cicero de geschiedenis kan zich herhalen
Is dit een verkapte doodsbedreiging?
Het is wel weer duidelijk geworden dat er met jou niet redelijk te discussiëren valt.
Wilsophie schreef:Zowel in de formele wetenschap als de non-formele waar men uitgaat van ervaring en proefondervinding is de mens waarin hij leeft dus de wereld het uitgangspunt.
Mortlach schreef:
Wauw... Ongetwijfeld bedoelt als 'humor', maar jongen, doe voortaan eerst eens nadenken voordat je zoiets online plempt.
Cicero schreef:Nou nou dat zijn wel moeilijke woorden voor jou hoor. Snap je ze zelf wel?
Van wie heb je dit stukje gejat?
Ook al was het een grapje, het geeft aan dat je niet serieus op mijn post in wilt gaan.
HA BEGRIP VOOR HUMORHaha, ik vond het leuk, dat is het risico van een dergelijke nicknaam.
Er schieten mij een paar namen te binnen die ook om een dergelijke reactie zouden vragen.
Cicero schreef:Nou nou dat zijn wel moeilijke woorden voor jou hoor. Snap je ze zelf wel?
Van wie heb je dit stukje gejat?
Nou daar is niets mis mee.antoon schreef:Jij lijkt een beetje op de kinderen van het marktplein, er wordt op de fluit gespeeld en ze dansen niet, er wordt geweeklaagd en ze zijn niet in zak en as.
Ik heb Flavius aangehaald en laten zien dat het naar 1BC verwijst,
ik heb meegedacht met hoe de wetenschap werkt en gezegd dat ik er begrip voor hebt dat het niet aangenomen word, ik heb toegegeven dat ik met een verkeerde man bezig was, je lijkt het half en half aan te nemen.
Over de telling heb ik gezegd dat ik liever de bijbel geloof, om zijn accuraatheid en omdat het van God afkomstig is.
Toch blijf je maar doorgaan, hoelang nog denk je
Wilsophie schreef:Wij wandelen niet in aanschouwen maar in geloof.
Ik kom al in de knoei met het universum waar men zegt in de seculiere wetenschap dat de aarde een zwevende planeet is die om de zon draait, en dat staat haaks op wat de Bijbel leert.
Wilsophie schreef:Vroeger werd de Bijbel veel serieuzer genomen dan tegenwoordig.
Wilsophie schreef:Misschien vindt de mens dat hij knapper is geworden dat weet ik niet.
Wilsophie schreef:Want dat de aarde om de zon toert is pas in de 16e eeuw geproclameerd door Copernicus ( daar komt hij om de hoek verschijnen) Dat is pas ruim 5000 jaar na Adam en Eva .
Ik denk dat je echt een keus moet maken. Of je zegt dat je de Bijbel zonder meer gelooft, of je gaat objectief te werk. Nu lijk je van twee walletjes te willen eten. Enerzijds ben je zelf niet objectief, maar tegelijk daag je iedereen uit alsof je wel objectief bezig bent. En dat is niet het geval, omdat je jouw opvatting over de Bijbel niet ter discussie wilt stellen.
Dus het is een van tweeën:
- objectief met chronologie bezig zijn; waarbij de kans dat de Bijbel soms niet blijkt te kloppen erg hoog is (zie de reguliere wetenschap).
- subjectief met chronologie bezig zijn vanuit de opvatting dat de Bijbel waar is. Vast ook leuk, maar dan zijn je resultaten alleen geldig voor wie jouw uitgangspunten deelt.
Ik ben heel blij met de geschriften van Flavius Josephus want daar kun je veel geschiedenis uit leren en ik heb ze thuis niet in de boekenkast. Fijn dat het te vinden is op internet Antoon.
Lock&Stock schreef:Dat bacteriën bestaan weten we nog veel korter, twijfel je daar ook aan?
Dat bacteriën bestaan weten we nog veel korter, twijfel je daar ook aan?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten