De doop: volwassendoop of kinderdoop

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: De doop: volwassendoop of kinderdoop

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 mar 2014 16:34

Ik wil hiermee niemand kwetsen.

Maar ik heb een tijdje bij de CGK gezeten.
Ik wil natuurlijk niet alle reformatorische kerken over één kam scheren.
Daarom zeg ik ook dat het niet overal zo is.
Ik heb dat wél toenertijd gemerkt toen ik daar naar de gemeente ging.
(dat men naar de kerk ging uit gewoonte bijvoorbeeld).

Evangelische gemeentes zijn natuurlijk ook niet altijd goed.

Mijn excuses als ik iemand beledigd heb. :oops:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 mar 2014 16:36

naamloos schreef:[Nou vooruit, speciaal voor jou geen smilies dan. Als je het verandert moet je het wel goed doen, want nou klopt er nog geen pepernoot van.

De kudde bestaat uit schapen en lammetjes, als het goed is zijn die allemaal gedoopt. Want iedereen die wedergeboren is, behoort gedoopt te zijn.
Als iemand tot geloof komt wordt ie wedergeboren, en is hij een lammetje van de kudde. Zo'n lammetje groeit op tot een schaap.
Omdat er steeds nieuwe mensen tot geloof komen zullen er steeds lammetjes in de kudde aanwezig zijn.
Dus een kudde van schapen en lammetjes, zo duidelijk?

Hele vreemde inlegkunde om de lammeren te vertalen naar nieuwe gelovigen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 mar 2014 16:39

schelpje3 schreef:Wat doet iemand in vredesnaam op een refoweb, als je zoveel haat jegens de rechts reformatorische kerken hebt, ik verbaas me er telkens weer over.
Jou verbazing komt omdat je zelf niet verder over de muren van je denken wilt kijken, dat mag natuurlijk maar interpreteer het niet als 'haat' als een ander het anders ziet. Ook geloofdopers worden onder de reformatorische gerekend maar inderdaad niet onder ‘rechts’.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 04 mar 2014 16:41

rotterdam schreef:Hele vreemde inlegkunde om de lammeren te vertalen naar nieuwe gelovigen.
Waarom vreemd? De bijbel heeft het over opgroeien, en volwassen worden in het geloof. Over kinderen, jongelingen, en vaders in het geloof.
Vreemd is het als je denkt dat er in 1x een schaap = volwassene geboren wordt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mar 2014 16:46

benefietdiner schreef:Jou verbazing komt omdat je zelf niet verder over de muren van je denken wilt kijken, dat mag natuurlijk maar interpreteer het niet als 'haat' als een ander het anders ziet. Ook geloofdopers worden onder de reformatorische gerekend maar inderdaad niet onder ‘rechts’.

Daar weet jij niets van, dat veronderstel je ook maar weer!
Maar ik ga in tegenstelling tot jou, niet op de diverse evangelische, geloofsdopers en andere hallelujah fora mijn gal spuwen!
En wat wel of niet mag, bepaal jij niet tenslotte.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 mar 2014 16:47

schelpje3 schreef:want ze vechten elkaar de tent uit.

Dat komt, schelpje3, omdat ze het alleenrecht op "de Waarheid" claimen.
De "onfeilbaarheid" die ze zeggen te bestrijden in de R.K.K. wordt met karrenvrachten aangedragen.
Hoeveel pausen hebben ze in dat soort groeperingen ?

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 04 mar 2014 16:49

Help, ik word duizelig van deze rotonde, alleen al van het meelezen word ik draaierig.

ACHTENTACHTIG pagina's geleden schreef men al hetzelfde, en er is niets veranderd. Er zal ook niets veranderen.
Ik heb mijn mening, maar ik waag me niet in deze draaimolen, ik ben bang dat ik eruit vlieg en nooit meer op mijn benen kom. Succes met elkaar!
Zolang ik het vol kan houden lees ik mee :D
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mar 2014 16:50

Ja. :?
En ook weer zoiets, in de CGK zijn er die uit gewoonte naar de kerk gaan.
Het is bijna om te lachen.
Gaat iedereen niet wel eens uit gewoonte? Ik wel hoor, dat durf ik wel te bekennen.
Maar het is nog steeds een goede gewoonte!
En als ik in een ander topic zeg dat je een kerkbank versleten kan hebben zonder dat je ooit tot bekering komt, krijg ik verontwaardigde reacties, van diezelfde mensen. :roll:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 mar 2014 16:55

rotterdam schreef:Dat komt, schelpje3, omdat ze het alleenrecht op "de Waarheid" claimen.
De "onfeilbaarheid" die ze zeggen te bestrijden in de R.K.K. wordt met karrenvrachten aangedragen.
Hoeveel pausen hebben ze in dat soort groeperingen ?

Mee eens.
Maar dat schreef schelpje3 niet maar benefietdiner.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mar 2014 16:58

benefietdiner schreef:Ga nu maar eens op zoek bij je eigen, zoals jij wilt, rooms katholieke priesters. Dan zal je ontdekken dat dat helemaal niet zo is.

Zowel een geschiedkundige, meerdere priesters waaronder mijn biechtvader alsook een bevriend diaken kunnen mij bevestigen dat het wel zo is.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 mar 2014 17:02

schelpje3 schreef:En als ik in een ander topic zeg dat je een kerkbank versleten kan hebben zonder dat je ooit tot bekering komt, krijg ik verontwaardigde reacties, van diezelfde mensen. :roll:

Ja dat klop wel en als dat zo is moet de remonstrant toch echt meer in actie komen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 04 mar 2014 17:06

benefietdiner schreef:Mee eens.
Maar dat schreef schelpje3 niet maar benefietdiner.

Ja ja dat weet ik maar ik richtte mijn antwoord aan haar.
Interne mededeling - Schelpje3 begrijpt me wel :D

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 mar 2014 17:13

schelpje3 schreef:Ja. :?
En ook weer zoiets, in de CGK zijn er die uit gewoonte naar de kerk gaan.
Het is bijna om te lachen.
Gaat iedereen niet wel eens uit gewoonte? Ik wel hoor, dat durf ik wel te bekennen.
Maar het is nog steeds een goede gewoonte!
En als ik in een ander topic zeg dat je een kerkbank versleten kan hebben zonder dat je ooit tot bekering komt, krijg ik verontwaardigde reacties, van diezelfde mensen. :roll:

Ik heb het over schijnheilige mensen..
Er zijn altijd en overal wel mensen die naar de kerk gaan en een dood geloof hebben..
Zeggen dat ze christen zijn en vervolgens dingen bewust doen zonder berouw van zonde te hebben.

Hoe je het noemen wilt..

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 mar 2014 17:15

Eigenlijk moeten alle geloofs-gedoopten nog eens overgedoopt worden, want ze zijn alleen gedoopt in de naam van de Heere Jezus.
En de Heere Jezus gaf Zelf de opdracht, om gedoopt te worden in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest:

Mattheüs 28:19
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mar 2014 17:19

Bambi schreef:Eigenlijk moeten alle geloofs-gedoopten nog eens overgedoopt worden, want ze zijn alleen gedoopt in de naam van de Heere Jezus.
En de Heere Jezus gaf Zelf de opdracht, om gedoopt te worden in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest:

Is dat zo? Nee toch, in evangelicale, baptistische kringen doopt men toch ook gewoon in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest?

Indien ze daadwerkelijk echt bijzonder 'bijbels' willen geloven moeten ze sowieso allemaal overgepoot worden natuurlijk. Nergens leert de bijbel namelijk dat het dopen in een kunstmatig gecreëerd badje ergens in een zaaltje in Nederland een geldige bijbelse doopplaats is.

Terug naar “Archief”