naamloos schreef:2 . Ga jij eens aan een baby vragen of ie christen is, wat voor antwoord krijg je dan![]()
![]()
Verkeerde vraag aan de verkeerde.
Vraag eens aan Christus of de kinderen er bij horen (al is het bij de zichtbaar afgezonderden).
h.g.
Learsi
Moderator: Moderafo's
naamloos schreef:2 . Ga jij eens aan een baby vragen of ie christen is, wat voor antwoord krijg je dan![]()
![]()
naamloos schreef:2 . Ga jij eens aan een baby vragen of ie christen is, wat voor antwoord krijg je dan
Precies, dit is een verkeerde vraag aan een verkeerd persoon. Babys zijn niet in staat om een rationele keuze te maken>learsi schreef:Verkeerde vraag aan de verkeerde.
Vraag eens aan Christus of de kinderen er bij horen (al is het bij de zichtbaar afgezonderden).
janpep schreef:Neem je tijd.
Ik verwacht niet per se een reactie
Ik post het omdat misschien iemand er wat aan heeft.
Boaz schreef:
Nou, dan lees je mijn antwoord niet goed. Je kunt gewoon lid zijn van 'mijn' kerk, ook al ben je niet gedoopt.
Het lijkt me heel logisch dat van een voorganger of oudste wèl verwacht wordt dat hij is gedoopt, want hij moet toezien op de leer, en dat gaat moeilijk als je zelf die leer niet onderschrijft.
Byte schreef:Vraag als Hand 2 gericht is aan de Joden, waarom houd je dan wel vast aan de volgorde bekeert u en laat u dopen? Dan moet je daar consequent in zijn en is dat alleen vsn toepassing op de joden?
Wat ook belangrijk is hoe we over het woord huis denken in de zin van Lydia, Zacheus e.d.
Wel of niet inclusief kinderen en niet gelovigen ?
janpep schreef:Ik meen dat bekering (en dus geloof) niet alleen van de Jood wordt gevraagd. Deze oproep klinkt toch ook wanneer Paulus zich tot de heidenen wend?
En als geloof de voorwaarde is, wordt de vraag of er ergens wel of geen pasgeborenen waren een stuk minder relevant.
Zie wat geantwoord wordt aan de kamerling. Daar wordt beschreven wanneer het geoorloofd is.Geloof is steeds het sleutel woord.
naamloos schreef: Babys zijn niet in staat om een rationele keuze te maken.
Ik geloof dat baby's erbij horen, totdat ze zelf in staat zijn een keuze te maken.
Maar omdat we van tevoren niet weten (als ze baby zijn) wat ze kiezen zullen, hebben wij niet het recht om op Gods troon te gaan zitten.
Daarom hoop en bid ik dat onze kinderen tot geloof komen.
Bambi schreef:En als je dan ziet dat geloof een gave van God is, maakt het voor de doop inderdaad niet uit of iemand baby is of ouder dan 12.
naamloos schreef:Precies, dit is een verkeerde vraag aan een verkeerd persoon. Babys zijn niet in staat om een rationele keuze te maken>
Ik geloof dat baby's erbij horen, totdat ze zelf in staat zijn een keuze te maken.
Maar omdat we van tevoren niet weten (als ze baby zijn) wat ze kiezen zullen, hebben wij niet het recht om op Gods troon te gaan zitten.
Daarom hoop en bid ik dat onze kinderen tot geloof komen.
Anoniem_89 schreef:Daarom is het geloof en laat u dopen.
Nog simpeler Geloof (stap 1). en laat u dopen (stap 2). En ontvang het vuur v/d Geest..
Bambi schreef:Die zeiden al -JA- tegen iets, waar ze nog geen bal van snapten.
Die moesten nog kiezen om te gaan geloven in de Heere Jezus.
Daar werd tegen gezegd: Geloof en laat je dopen.
Dat waren geestelijke baby's.
mealybug schreef:Ga maar naar bed, is goed voor je, wat nachtrust.
Jij weet wat mensen dachten en snapten, 2000 jaren geleden.
Ik ben nu lid van refoweb en als ik 10 jaar niet reageer, maar er over 10 jaar weer bij wil horen, hoef ik me niet te laten registreren, want ik was al geregistreerd.
Dus Henkie zal over 10 jaar niet tegen mij zeggen dat ik me moet laten registreren, om te kunnen reageren.
Als iemand anders die nog geen lid is, over 10 jaar wil reageren, dan wordt daar wel tegen gezegd: eerst registreren.
Zo geldt het ook voor het dopen.
Jij wilt bij de Christus horen, eerst dopen, want je bent nog niet gedoopt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten