Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Riska » 28 feb 2014 23:43

laat maar...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2014 00:07

Het punt is dat als mensen nog blijven geloven in de gaven van gebedsgenezers hoewel genezing uitblijft, zij al helemaal niet vatbaar voor rede zijn.

Dat zieke mensen genezen juich ik overigens van harte toe, ik ben slechts sceptisch over de rol die een gebedsgenezer daar in speelt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 mar 2014 09:46

mohamed schreef:Voor je geestelijke boodschappen is het gewoon de Heer en voor de andere boodschappen is het gewoon Albert Heijn! :clown:

:lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 01 mar 2014 10:11

Tot nu toe is de pijn niet meer zo heftig geweest en daar ben ik allang super dankbaar voor. Zoals Riska het omschrijft ervaar ik het.

En dat is duidelijk God's werk geweest.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 mar 2014 10:17

Jess schreef:Tot nu toe is de pijn niet meer zo heftig geweest en daar ben ik allang super dankbaar voor. Zoals Riska het omschrijft ervaar ik het.

Dankbaarheid is altijd goed natuurlijk.
Ook ik ben vrij vaak dankbaar als ik eens geen last heb van PDS. Met God heeft het echter weinig van doen. Meer met wat ik eet (alhoewel ik exact niet weet waar mijn darmen ondersteboven van raak), en de mate van stres waar ik onder sta. En heb ik er dan alsnog last van dan gebruik ik medicijnen waar ik erg dankbaar ben van het bestaan door de medische wetenschap.

Het kan ook puur toeval zijn. Heb je het medisch laten onderzoeken zowel voor als na je bezoek aan deze 'gebedsgenezer'? En daar een medisch rapport van laten opmaken waarin vermeld staat dat de genezing onverklaarbaar was?

En zo te lezen heb je nog wel degelijk pijn, enkel niet meer zo hevig. Waarom heeft God je net helemaal genezen, doet Hij half werk?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2014 11:44

Jess schreef:Tot nu toe is de pijn niet meer zo heftig geweest en daar ben ik allang super dankbaar voor. Zoals Riska het omschrijft ervaar ik het.

Ik vind dat echt fijn voor je Jess!
Maar heb je oog voor die andere kant? Het verdriet van die teleurgestelde mensen?
En als jouw pijn weer terug komt, heviger dan ooit, net zoals bij dat meisje uit de docu, wat dan?
Ik geloof niet dat de Heere half werk doet.
God kan op het gebed genezen, dat is waar. Maar daar heeft hij geen dominee of voorganger voor nodig.
En soms moet je met die doorn in het vlees blijven lopen, omdat Zijn genade je genoeg is. Dat moet je leren, dat kan een diepe en moeilijke weg zijn.
Maar ik hoop van harte dat de pijn bij jou wegblijft. Als het werk van God is, zal Hij het bestendigen.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 01 mar 2014 18:26

@Faramir, ik ben niet bij een gebedsgenezer geweest, dat heb ik duidelijk omschreven.

en @Schelpje:
als het weer terugkomt maakt me niet uit, dit heb ik alvast gehad en daar ben ik heel blij mee.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mar 2014 20:18

Faramir schreef:Het kan ook puur toeval zijn. Heb je het medisch laten onderzoeken zowel voor als na je bezoek aan deze 'gebedsgenezer'? En daar een medisch rapport van laten opmaken waarin vermeld staat dat de genezing onverklaarbaar was?

En zo te lezen heb je nog wel degelijk pijn, enkel niet meer zo hevig. Waarom heeft God je net helemaal genezen, doet Hij half werk?

Waarom mag Jess niet gewoon dankbaar zijn voor de sterke vermindering van de pijn en waarom accepteer je niet gewoon, dat het is zoals het is?
Altijd dat cynisme... waarom toch?

En in feite geldt die vraag ook voor Schelpje? Heeft Jess ergens gezegd: 'hoe het met een ander gaat kan me niet schelen, ik heb er baat bij gehad'?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 mar 2014 20:23

Jess mag van mij dankbaar zijn zoveel hij/zij wil.

Ik ben erg sceptisch omdat ik ontzettend veel waarde hecht aan de waarheid.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2014 21:14

Zo is het maar net Faramir en er is geen wet die daar wat tegen heeft!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 01 mar 2014 22:07

soms krijg je spijt hier iets op het forum te posten. Je moet je altijd zo ontzettend verantwoorden naar anderen toe waarom hoe wat enz je iets meegemaakt hebt.

Soli Deo Gloria!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 01 mar 2014 22:11

Jess schreef:soms krijg je spijt hier iets op het forum te posten. Je moet je altijd zo ontzettend verantwoorden naar anderen toe waarom hoe wat enz je iets meegemaakt hebt.

Nee hoor. Je kan ook gewoon je verhaal doen en het daarbij laten met de mededeling niet op vragen in te gaan. Maar hè, het is nou eenmaal een discussieforum en mensen zullen vragen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 mar 2014 22:17

Jess schreef:soms krijg je spijt hier iets op het forum te posten. Je moet je altijd zo ontzettend verantwoorden naar anderen toe waarom hoe wat enz je iets meegemaakt hebt.

Soli Deo Gloria!

Ach Jess trek je er niks van aan, geweldig dat de Heer je heeft genezen en we gaan voor helemaal geen pijn meer. En dat bewijs van voor en na krijgen ze nog wel hoor onze sceptische broeders en zusters, daar maak ik me niet druk om.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mar 2014 22:39

Soli Deo Gloria!

Je hebt volkomen gelijk!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2014 22:41

Soli Deo Gloria!

Volkomen mee eens, Soli Deo en niet de gebedsgenezers! ;)

Terug naar “Archief”