naamloos schreef:Aanvechtingen als is het wel voor mij snap ik eigenlijk niet goed.
Ik bedoel, als je de hele bijbel gelooft dan weet dat dat toch? Dat staat er duidelijk genoeg in![]()
Ik heb het bij tijden veel moeilijker met de bijbel zelf.
Hoe kan ik nou zeker weten of alles wat daarin staat van God komt?
Misschien staan er wel dingen in die niet van God zijn, misschien zijn er wel dingen weggelaten die er wel in horen.
Onder de leiding van de H.G. , hoe moet ik dat weten?
Je hebt altijd al mensen gehad die claimen dat de H.G. hen overtuigt heeft heeft van iets, terwijl een andere stroming het tegenovergestelde beweerd en dat ook met een beroep op leiding van de H.G.
Bijv. kinderdoop, geloofsdoop of helemaal geen doop. Allemaal geleid door de H.G.
Of de Geestesgaven. De ene stroming is door de H.G. overtuigt dat het ook voor deze tegenwoordige tijd is, en de andere stroming is door de H.G. overtuigt dat het niet voor deze tijd geldt. enz.
Dus waarom zou er bij het samenstellen van de bijbel geen fouten gemaakt kunnen zijn?
Zitten de geleerden boekenkasten vol te schrijven over een woordje wat verschillend vertaald kan worden waardoor je verschillende interpretaties krijgt, en misschien hoort dat woord of het hele bijbelgedeelte wel helemaal niet in de bijbel thuis.
ja dit herken ik heel erg!
met name dat er mensen zo volledig overtuigd van hun eigen gelijk kunnen zijn, en dan zeggen geleidt door de Geest, maar dat er dan twee mensen zijn die van het tegenovergestelde volledig overtuigd zijn.
En de bijbel is natuurlijk door mensenhanden samengesteld, dus zal het feilloos zijn? met name vertalingen....iedereen doet zijn best maar foutloos kan niet...ik geloof wel dat God ervoor heeft gezorgd via de Geest dat het belangrijkste er gewoon inzit.
maar daarom snap ik weer weinig van mensen die iets geloven om een klein woordje, lettertje of punt of komma ding, als je begrijp wat ik bedoel.