janpep schreef:Ik heb even teruggezocht. Het blijkt maart 1995 geweest te zijn. Een stuk uit een discussie in LifeNet heb ik bewaard. Het bevat onder andere mijn antwoord aan iemand die vragen stelde t.a.v. kinderdoop of volwassendoop in zijn eigen situatie. Waren in verwachting en wilden niet uit gewoonte of bijgelovigheid hun kind laten dopen. Ik vond dat de moeite om er eens voor te gaan zitten. In de hoop een ander daarmee van dienst te zijn. Ik liep zelf al een tijd met de vragen en had er al veel over nagedacht. Ik ben toen in antwoord op zijn vraag het doopformulier nog eens stap voor stap doorgegaan. Voor mij is dat schrijven eigenlijk het moment geweest dat ik ook zelf uít het vraagstuk kwam - het kwartje viel, terwijl ik de punten van het formulier langsging.
Nu ik het teruglees bevestigd het ook weer mijn gedachte dat er inderdaad niets nieuws is. De discussie blijft doorgaan met andere mensen, maar de punten blijven hetzelfde.
Ik heb gedurende het weekend geen tijd, maar als er interesse is wil ik het stuk volgende week wel posten. Het is wel een lapje tekst, maar zeer on-topic.
Groet,
Jan
Zou je het willen plaatsen Jan, vrienden van mij hebben er wel interesse in. Het zijn mensen die twijfelen aan hun kinderdoop, en zich hierin aan het verdiepen zijn.