Wilsophie schreef:Volgens vSlooten wel volgens de Bijbel niet.
Wat een sufferd.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Volgens vSlooten wel volgens de Bijbel niet.
Verder wil ik je er nogmaals op wijzen, meer on-topic, dat jij je comfortabele leven leidt dankzij de wetenschap.
Wilsophie schreef:Vreemde opmerking om iemands leven in kaart te brengen als je iemand helemaal niet kent en ook de levensomstandigheden niet kent.
Ik wil nog even opmerken dat de 4 hoeken altijd staan voor de 4 winden en niet voor een hoek van zoveel graden.
Dat de zee synoniem is aan de afgrond of het dodenrijk.
En dat de Bijbel duidelijk is over het begrip fundament.
Hoe kom je daar dan weer bij?! Ik vind het heel erg dat je de bijbel niet gewoon letterlijk neemt Wil. Waarom probeer je die vier hoeken nou weer te vergeestelijken? Je weet toch wel dat het licht wordt omgebogen hè? Van vierkant naar rond. Daardoor lijkt het alsof de aarde hol/bol is, maar dat is niet zo. Daarom is geloven ook niet door aanschouwen, maar door horen. Het geloof is uit het gehoor.Wilsophie schreef:Ik wil nog even opmerken dat de 4 hoeken altijd staan voor de 4 winden en niet voor een hoek van zoveel graden.
Hettys schreef:Doe niet zo gek. In de zee is juist heel veel leven. elk graf in de OT is in de aarde, niet in zee. Dus hoe je daar nou weer bij komt?
Wilsophie schreef:Ik weet drommels goed uit welke hoek de wind waait. Jullie blijkbaar niet.
Wilsophie schreef:Ja, maar jullie waaien met alle winden mee.
Wilsophie schreef:Ja, maar jullie waaien met alle winden mee.
Je schrijft 'vierkante' verkeerd.schelpje3 schreef:En dat in een holle aarde
Mortlach schreef:Onder het kopje Geloof VS wetenschap, een vraag in de vragenrubriek.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/213 ... r-kinderen
Help, mijn kind is geïnteresseerd in het heelal, maar we kunnen nergens geschikte creationistische lectuur vinden en we willen hem niet opzadelen geen 'wereldse' ideeën die kloppen. Zucht.
En dan blijkt er weinig beschikbaar, wat een verrassing. Maar goed, ik heb even gekeken naar dat astronomie-boek, en daar wordt vrolijk in gegoocheld met alle natuurconstanten om een 10.000 jaar oude schepping maar mogelijk te maken - zonder stil te staan bij alle verstrekkende gevolgen die dat zou hebben.
Ach, ze hebben het tenminste niet over een Holle aarde, dat is dan wel weer een plus.
Ik zou zo graag een enorme lijst leerzame boeken onder dat antwoord zetten, maar ja, je voelt het op je klompen aan dat zo'n antwoord geen lang leven beschoren zal zijn... Zo zonde, heb je een kind dat nieuwsgierig is naar de wereld om hem heen, geef je hem enkel crea-nonsens te lezen. Het is wel de meest effectieve manier van die nieuwsgierigheid de nek omdraaien die ik ken, dat dan weer wel.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten