sacramenten, tekenen ter gedenking of genademiddelen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Teus
Majoor
Majoor

Re: sacramenten, tekenen ter gedenking of genademiddelen?

Berichtdoor Teus » 28 feb 2014 11:56

Jvslooten schreef: Er herken namelijk niets van het geschetste beeld. Zo gaat het namelijk niet, in ´onze´ gemeente.
Teus schreef:
Eén van de redenen dat zo blij ben dat ik geen lid ben van een kerk.
Ik heb niets om te zeggen in onze kerk of gemeente, het komt niet eens in me op.
Ik mag direct opzien naar de dingen die van boven zijn, wat een vrijheid!
alexander91 schreef:Voel je dan niet de roeping om ook je naaste te ondersteunen en te bemoedigen? Het oog kan toch niet tegen de hand zeggen: ik heb u niet van node? Dat zou toch een misser zijn? Moet je alleen maar lid zijn van een gemeente als je denkt er zelf beter van te worden? Of is het meer een vorm van opoffering, om deel te nemen in een gemeente?

Zeker voel ik me geroepen om mijn naaste te ondersteunen. Als we samen naar boven kunnen zien kunnen we elkaar ondersteunen, bemoedigen en onderwijzen in Jezus Christus.
Ik wil graag met jou of met iemand anders God groot maken, danken, voor alles wat Hij voor ons gedaan heeft, doet en ons voorbereid heeft. Maar vooral wat Hij voor me betekent. Als je hunkering naar Hem is, naar de Allerhoogste, dan vallen alle regeltje weg Alexander. Als je dicht bij Hem mag leven dan verwacht je ook alles van Hem en dan kun je niet hebben wat mensen zeggen, het gaat om Hem. Hoe dichter je bij Hem mag leven des te groter je vertrouwen wordt. Er gebeuren dan wonderen in je leven. Die wonderen zijn verbazend om te ervaren hoe God met je werkt maar zijn vergankelijk, alleen het feit dat God die wonderen met je doet, de bemoeienissen die Hij met je heeft, dat brengt je steeds dichter bij Hem. Dan wordt je vol gegooid met de Heilige Geest en dan voel je niet alleen wat goed en fout is maar ook dat je niet meer zonder kunt. Dan vraag je Hem of je met een mede- broeder of zuster avondmaal mag vieren. Ik heb de ervaring dat als mijn verlangen is naar waar Zijn verlangen is dat Hij het met je gaat maken. Ik kan er nog wel een paar A4 tjes over schrijven.

Het wil niet zeggen dat als ik geen kerklid ben er ook niets mee te maken wil hebben.
Ik heb het wel eens vaker genoemd, ik kom in allerlei kerken en bijeenkomsten. Ik heb niets tegen vele kerken, alleen de regels. Als je ergens lid van wil zijn moet je je ook aan de regels houden, ik wil me niet aan die regels houden dus ik wordt nergens lid. Ik ben lid van de Gemeente van Christus en aan Zijn regels wil ik me proberen te houden. Overal waar God mij iets te bieden heeft mag ik het halen en mee naar huis nemen. Het maakt mij en ook God niet uit waar, als het maar om Hem gaat. Ik mag avondmaal vieren met meerdere broeders en zusters in gemeentes en bijeenkomsten. Mag daar ook de saamhorigheid meemaken, niet dat ik die mensen ken, nee ik herken ze in Jezus Christus ik noem dat de gemeenschap der Heiligen. Ik geloof zeker dat God daar de voorkeur aan heeft maar ik geloof ook als ik met een behoeftige in b.v. een ziekenhuis avondmaal wil vieren dat hij overvloedig de Heilige Geest zal uitstorten en de Vreugde in Hem, onze Heiland zullen vinden, ik twijfel er geen moment aan.

Sorry, dat het antwoord ietsje lang geworden is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 28 feb 2014 11:59

Marnix schreef:Teus, ik denk dat je een hoop mist als je geen lid van een gemeente bent. De relatie met God en met elkaar wordt niet losgekoppeld in de Bijbel, integendeel. Geloof is niet iets individueels alleen (heel erg van deze tijd om dat te denken maar volgens mij niet Bijbels). Maar misschien goed als daar een nieuw topic voor komt aangezien het niet aansluit bij het onderwerp dat we hier bespreken.

Marnix, wellicht wordt het antwoord aan Alexander gericht je wat duidelijker. Overigens wil ik er best graag eens over praten.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2014 12:25

Het wordt wat duidelijker.... maar ik heb nog wel wat kanttekeningen. Als je het wil bespreken, open een topic ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”