Miljoenen mensen verdwenen, 2e kans?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

jopieyo
Verkenner
Verkenner

Miljoenen mensen verdwenen, 2e kans?

Berichtdoor jopieyo » 27 feb 2014 12:47

Volgens de bijbel zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans van bekering en geloof?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Miljoenen mensen verdwenen, 2e kans?

Berichtdoor ineke-kitty » 27 feb 2014 13:01

Zeker is er nog een kans voor degenen die achter zijn gebleven.
Echter zullen zij door de grote verdrukking moeten gaan, en als zij zich bekeren, dit met hun leven zullen moeten bekopen.

Openbaring 7:14: " En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hunne lange klederen gewassen, en hebben hunne lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams"

Er zullen dus tijdens de grote verdrukking mensen tot bekering komen.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 27 feb 2014 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 feb 2014 13:05

jopieyo schreef:Volgens de bijbel zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans van bekering en geloof?

Niet als er een bom op je valt, maar anders wel. Het is alleen stukken moeilijker, maar er is een niet te tellen schare die uit de grote verdrukking komt in Openbaringen, dus er is dan nog een kans, maar dan kost het je je leven. Ken Peters heeft er een droom van gehad, daardoor is ie tot bekering gekomen. Hij zag een man die het allemaal niet zo serieus had genomen voor de opname en toen ging hij een groep leiden en was er een paar maanden opwekking. Na die opwekking werden christenen vermoord en enorm onder druk gezet om Jezus te verloochenen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 feb 2014 13:15

jopieyo schreef:Volgens de bijbel zal er een moment komen dat de opname van de gemeente komt, ineens miljoenen mensen die verdwenen zijn, is er voor de achtergebleven mensen dan een 2e kans van bekering en geloof?
Nee. ALs de gemeente is opgenomen zend God Zijn sikkel uit om te maaien en alles wat Hij dan nog tegenkomt wordt geworpen in de wijnpersbak van de toorn van God. Zie Openbaring 14:14-20. De graanoogst is de opname van de gelovigen en de druiven zijn de ongelovigen.

jopieyo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jopieyo » 27 feb 2014 13:42

Vorige week las ik in mn sportbijbeltje deze tekst

40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 feb 2014 16:49

Die tekst moet je volgens mij niet letterlijk nemen, maar geestelijk zien: Van twee mensen die hetzelfde doen op aarde, zal er één door het geloof behouden worden en de ander door ongeloof niet. Dat getal 2 moet je ook niet al te letterlijk nemen. De bijgeplaatste foto vind ik weinig respectvol t.o.v. de Heilige Schrift.

Het boek Openbaring is voor mij een in mooie stijl geschreven visioenenboek, geen profetie. Bovendien kun je hier en daar bemerken, dat de schrijver die visioenen werkelijkheid zag worden in de tijd kort daarna. Zou hij echt aan het jaar 2014 gedacht hebben?
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 feb 2014 16:57

Nee dat is een volslagen verkeerde uitleg van de Bijbel. De 'opname' is een fantasie van evangelische/evangelicale fundamentalisten.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 feb 2014 17:10

Cicero schreef:Nee dat is een volslagen verkeerde uitleg van de Bijbel. De 'opname' is een fantasie van evangelische/evangelicale fundamentalisten.

Volgens mij geloven gereformeerden er toch ook in? Alleen niet voor de verdrukking, maar dat we in een oogwenk veranderd worden wordt niet alleen door evangelischen letterlijk opgevat volgens mij.
Zach91

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 feb 2014 17:12

Gereformeerden? Wie bedoel je? Hoe bedoel je? Wat wil je ermee zeggen?
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 feb 2014 17:15

Boerin schreef:Volgens mij geloven gereformeerden er toch ook in? Alleen niet voor de verdrukking, maar dat we in een oogwenk veranderd worden wordt niet alleen door evangelischen letterlijk opgevat volgens mij.
Van wikipedia:

Tegenwoordig wordt de leer van de opname vooral aangehangen in evangelische en charismatische kringen, in de Vergadering van gelovigen en bij de baptisten. Veel traditionele katholieken en protestanten interpreteren 1 Tessalonicenzen 4:16-17 letterlijk: ze beweren dat de opname onmiddellijk gevolgd wordt door de algemene opstanding op de oordeelsdag. Dan zullen de levenden en de zojuist opgestane doden Christus ontmoeten als hij vanuit de hemel komt om de aarde te oordelen. Zij zien de opname als een detail in het licht van de tweede komst van Christus. Ook de Oosters-orthodoxe Kerk accepteert de leer van de afzonderlijke opname niet, omdat zoiets nooit door hun bisschoppen is onderwezen

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 feb 2014 18:03

jaapo schreef:Gereformeerden? Wie bedoel je? Hoe bedoel je? Wat wil je ermee zeggen?

Dat wat Jvslooten zegt.
Thanks!!!! :D
Zach91

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 feb 2014 18:22

Jvslooten schreef:Nee. ALs de gemeente is opgenomen zend God Zijn sikkel uit om te maaien en alles wat Hij dan nog tegenkomt wordt geworpen in de wijnpersbak van de toorn van God. Zie Openbaring 14:14-20. De graanoogst is de opname van de gelovigen en de druiven zijn de ongelovigen.

Een vers eerder staat:

13 En ik hoorde een stem uit de hemel tegen mij zeggen: Schrijf: Zalig zijn de doden die in de Heere sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, opdat zij rusten van hun inspanningen, en hun werken volgen met hen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”