Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 17 feb 2014 11:26

En ongepland zwanger raken? er is t och anticonceptie of ben je verplicht als je net getrouwd bent, gelijk je anticonceptie de deur uit te gooien en zo snel mogelijk zwanger te raken ?.

En ja het is wel weer een extreem voorbeeld hoor van een 17 jarige die zwanger raakt en de ex (vader) van het kind nooit meer ziet. Dat gebeurd vaak zat , en is niet te voorkomen.

En zelf lijkt me dat inderdaad ver van ideaal om kind(eren) te hebben met een ex die je liever ziet vertrekken dan komen. En begin dan maar eens aan een nieuwe relatie dan mag je altijd zeggen, dat je al kind(eren) hebt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2014 15:51

bashtian schreef:o daar heb ik zeker wel van gehoord,niet bij mij klagen als u condoom of pil niet werkt.
"Wat wilt u niet snappen aan ongewild zwanger?""
u heeft seks en u anticonceptie werkt niet dat heet ongewild.

nog veel erger is als u te horen krijgt u (vrouw) kunt niet zwanger worden,en u (vrouw) wordt het toch,tenzij het gewild was dan is het als een wonder van god.

Meestal werken die prima, maar worden ze vergeten omdat de hersenen op dat moment vaak wat minder functioneren. De kans om zwanger te worden als je pil / condoom gebruikt (zeker in combinatie) is nihil.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

bashtian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bashtian » 18 feb 2014 17:56

ik zal het even modern verwoorden...

Vertrouw er niet op dat u vrouw de pil heeft geslikt doe zelf een condoom om als u geen kind wilt.
vertrouw er niet op dat u man een condoom bij zich heeft en slik zelf de pil als u geen kind wilt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2014 01:18

Of praat gewoon met elkaar. Belangrijkste is om te communiceren, dan hoef je niet zo te redeneren.... ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2014 07:33

Marnix schreef:Of praat gewoon met elkaar. Belangrijkste is om te communiceren, dan hoef je niet zo te redeneren.... ;)

Nou idd.

visje36

Berichtdoor visje36 » 23 feb 2014 11:46

Marnix schreef:Of praat gewoon met elkaar. Belangrijkste is om te communiceren, dan hoef je niet zo te redeneren.... ;)

Nou idd.[/quote]

Tja en dat kan voor sommigen al een probleem zijn communiceren, voor het huwelijk of in het huwelijk, over dit soort belangrijke dingen. En dan kan je behoorlijk alleen zijn in je huwelijk als je niet over alles kan praten. En aangeven wat jij wilt, en voor al niet wilt , als je nog niet getrouwd bent, of wel.

En kom dan niet aan met oh kap die verkering maar af, stel dat het je droom vent/ vrouw is ?. Dan mag je afspraken en wensen toch bijstellen (ook op dit gebied) en dan kom je mogelijk best wel alleen te staan in je huwelijk, binnen je huwelijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2014 12:25

Communiceren kan je leren. :wink:

visje36

Berichtdoor visje36 » 23 feb 2014 16:00

Evelien schreef:Communiceren kan je leren. :wink:

Voor een deel wel ja, maar het mag ook al in je zitten, want je houdt altijd mensen met wie je geen gesprek kan voeren, waar pijnlijke stiltes vallen, of waar je enkel JA/NEE uit krijgt soms onder luid protest.

En je zal maar zo'n partner (blijken te hebben ) na je trouwen die geen diepgaande gesprekken kan voeren en er al helemaal niet van houdt zijn of haar emoties te tonen. En die dan tegen je zegt, bespreek dit maar met je vriendinnen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2014 18:08

Als je daar na je trouwen pas achterkomt heb je voor je trouwen iets niet goed gedaan. Je ontdekt niet als je getrouwd ben dat je niet zo goed met je partner ergens over kan praten.... dat ontdek je volgens mij al veel eerder. Ik denk dat goed communiceren en voorwaarde is voor een goed huwelijk... en dat iedereen het in zekere zin kan leren... ook al ben je niet zo'n prater, als je voor de rest van je leven met iemand verder wil en elkaar belooft alles te delen moet je ook wat je voelt en denkt met elkaar willen delen. Anders kan je nooit samen een goede eenheid vormen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 23 feb 2014 18:45

Marnix schreef:Als je daar na je trouwen pas achterkomt heb je voor je trouwen iets niet goed gedaan.

Wat was het leven toch heerlijk ongecompliceerd toen je alleen maar hoefde te wachten op 'de man die God voor je had' en nergens op hoefde te letten, want God wist het wel. Aleen niet waar, jammer. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2014 09:30

Meestal was het de familie die je partner dan uitzocht.... nee, dat was ook niet ideaal :)

visje36

Berichtdoor visje36 » 26 feb 2014 11:36

Marnix schreef:Meestal was het de familie die je partner dan uitzocht.... nee, dat was ook niet ideaal :)

Nou dan bleef je tenminste niet 'over', maar lijkt me idem ver van ideaal.
:?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 11:39

visje36 schreef:
Nou dan bleef je tenminste niet 'over', maar lijkt me idem ver van ideaal.
:?

Och een jongen van een ander forum is uitgehuwelijkt. Hij vond het helemaal geweldig hoor, z'n ouders hadden een goeie smaak zei ie. Grappig. Weet niet meer uit welk land ie kwam, hij was wel christelijk.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

visje36

Berichtdoor visje36 » 26 feb 2014 11:49

Wil er zelf niet aan denken dat mensen me willen koppelen aan iemand, of iemand voor me hebben uitgekozen. Een relatie kun ja nou 1 maal niet afdwingen en liefde ook niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2014 16:29

nee inderdaad. En je kan het dan vast prima vinden samen (als je geluk hebt) maar dat is wat anders dan echte liefde.

Terug naar “Archief”