Mijn schoonouders houden hun verjaardagen altijd ´s middags voor alle kleinkinderen (18, 19e is op komst), met zijn allen patat eten en dan kunnen alle kinderen thuis naar bed en 's avonds mogen alle papa's en mama's komen als ze zin hebben voor de volwassenen verjaardag. Wij wonen dichtbij, dus gaan 's avonds meestal nog een keer. De schoonzussen en zwagers van ver weg komen dan niet.
Schoonzussen en zwagers vieren niet altijd hun verjaardag, zo wel, dan gaat 1 van ons of beiden met een oppas thuis.
Mijn familie gaan de kids altijd mee, daar zijn maar 2 neefjes en 1 nichtje, dus dat is groot feest als ze meekomen. Ze kunnen ook gewoon naar bed bij mijn ouders of mijn zus. Maar dat doen we liever niet zo vaak, ik vind dat niet prettig voor ze, weer wakker gemaakt worden, koude auto in, koude bed thuis weer in.
Kinderverjaardagen van neefjes en nichtjes gaan we bijna nooit heen, dat zijn er te veel, alleen soms bij de 4 nichtjes en neefje die dichtbij wonen, even na de kerk op zondag een gebakje eten als hun verjaardag op die dag valt.
Naar de kids van mijn vriendinnen ga ik wel, als ze het vieren. Maar dat is altijd overdag.
Zelf vieren we onze verjaardagen nooit én 's middags én 's avonds, daar heb ik geen zin in, de hele dag mensen over de vloer. Alleen 's avonds. soms komen ze niet, of 1 van beiden, of ze regelen zelf oppas.
Jannoek, mijn vriendins zoon (van 4,5) doet het ook, maar ze doen er niet zoveel (meer) aan, want ze merken het 9 van de 10 keer ook niet. En tja, ik vraag me vaak af: is iets een probleem? Bij zoiets zou ik denken: nee. Dus laat ik het maar, het gaat vanzelf wel over. Als het wel een probleem voor jullie is, dan moet je er iets mee, maarja, als je niet merkt dat hij erbij kruipt is dat lastig

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...