Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 25 feb 2014 21:01

Ik ben het van huis uit wel gewend, maar ik ben nu 'blij' dat wij wat verder weg wonen. Dan is het ook geen verplichting meer.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 feb 2014 22:07

Overdag een verjaardag houden, hoe doe je dat dan?
De 1 is verkoper en heeft op dinsdag vrij, de ander werkt op de markt en heeft alle donderdagen vrij, de volgende is vrachtwagenchauffeur en is alleen op zaterdag vrij, studenten hebben school + vaak zaterdagbaantje enz. enz. enz.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 25 feb 2014 23:29

Jammer dan. Wie kan, die is welkom. Wie niet kan, dan maar niet. En als je alleen mee wilt eten, ook prima, maar dan wil ik dat wel even weten.
Mijn eigen verjaardag geef ik echt niets om. Maar de kinderverjaardagen probeer ik wel een feestje van te maken. Onze familie woont ook in de buurt, dus meestal lukt dat wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 feb 2014 08:24

Net zoals Memmem zegt.

Overdag verjaardag? wij hebben (vaak) verjaardag op zaterdagmiddag/avond en zondagmiddag/avond.
Kun je niet, tsja je kan niet iedereen tegelijk bij elkaar krijgen (dat was bij onze trouwdag al lastig). En gelukkig hoeft dat voor mij dan ook weer niet. :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 feb 2014 08:58

Bij mijn familie is het heel normaal om je verjaardag én overdag én 's avonds te houden. Ik vind dat wel makkelijk eigenlijk, kun je zelf kiezen wat jou het beste uitkomt. We moeten voor 2/3 van mijn familie een uur of langer rijden, dan is overdag (tussen schooltijden) soms erg fijn. Kinderen die nog niet naar schoolgaan, gaan dan gezellig mee. Lukt het niet overdag dan gaat 's avonds één van ons tweeën. Diegene kan dan vaak carpoolen met de 1/3 die hier in de buurt woont en hoeft dan niet alleen een eind te rijden. 's Avonds nemen we zelden kinderen mee. Toen we er eentje hadden gebeurde het nog weleens, maar daarna eigenlijk bijna nooit meer, zeker niet meer toen de oudste naar school ging.

Bij mijn schoonfamilie worden verjaardagen (behalve die van mijn schoonouders) altijd alleen 's avonds gevierd. Gelukkig wordt er veel samen gevierd en valt het aantal best mee. Naar die verjaardagen proberen we samen te gaan, maar we maken er geen halszaak van als dat niet lukt of als we helemaal niet kunnen.

Zelf vier ik onze verjaardagen ook altijd overdag en 's avonds. Best intensief, vooral omdat er altijd (veel) mensen blijven mee-eten, maar o zo gezellig.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 26 feb 2014 09:28

Verjaardagen worden hier ook altijd het weekend ervoor of erna gevierd. Nooit op de dag zelf als die doordeweeks valt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2014 09:41

Hier idem en dan alleen de kinderverjaardagen. Onze verjaardagen vieren wij nooit. Vaak op een zaterdagmiddag en wie kan, mag komen. Heb je geen zin ook prima. Het is zeker geen verplichting. Vaak kook ik dan een pan soep voor degene die mee willen eten. Bij de zomerverjaardagen houden wij vaak een bbq. Rond 19 uur is iedereen weer weg.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 feb 2014 09:53

Hier de familieverjaardagen van mijn man meestal eind van de middag tot 's avonds inloop. Dan gaan wij van 17.00-slaaptijd. En bij een aantal stoppen we de kids in bed en blijven wij de hele tijd.
Wij houden vaak zelf verjaardagen met inloop van 15.00-18.00 en voor mensen van ver vanaf 17.00. Dan is het een beetje gesplitst qua drukte en iedereen wel op een bepaalde tijd.

Maar lang meenemen van de kids is hier bij uitzondering. En als het toevallig twee dingen zijn (zoals in de week van kerst etentje van mijn schoonouders en kerstavond van AJS, dan kiezen we voor 1 ding. (toen dus kerstavond).
Maar dat komt omdat AJS altijd zelfde tijd 's ochtends wakker is en niet heel goed zonder slaap kan. Dus...
Maar stel dat ik een kind had dat 's ochtends dan gewoon wat langer sliep e.d. dan werd ik wel makkelijker.

Vanmorgen voelde ik me heeeeel slecht.. De kids mogen voor half 8 niet van hun kamer in de vakantie (normaal 7 uur) en RJB speelt dan altijd bij AJS op de kamer. Ik werd wakker.. 8.45... ik snapte er niets van.. alles heel stil...
Kom ik beneden... zitten ze samen achter de I-Pad met pap (ik heb voor noodgevallen van die koude avondpapjes)
maar goed.. ben maar niet boos geworden, mochten het filmpje uitkijken, maar wel gezegd dat we dit niet weer doen... MAar dat uitslapen.. heerlijk :mrgreen:
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2014 10:11

wij zijn van familie en schoonfamilie de enigen die getrouwd zijn, maar dat verandert bijna ;-). alle familie woont meer dan een uur rijden bij ons vandaan. alleen mn zusje woont dichtbij.
nu houdt nog niemand echt avondverjaardagen maar is het gewoon kijk maar wanneer je komt. makkelijk met kids ;-). zal wel veranderen denk ik. doordeweeks gaan we niet, ook niet als onze ouders dan toevallig wel hun verjaardag Vieren voor de familie.
binnenkort hebben we verjaardag van vrienden, dan nemen we j mee en gaat f bij mn ouders naar bed.
f namen we toen hij kleiner was wel mee maar nu hij smiddags niet meer slaapt moet hij gewoon op tijd naar bed.

F heeft iets nieuws bedacht, klimt elke nacht bij ons in bed sinds 4 nachten. gisteren had ik niks gemerkt, liep ik naar de wc, stond de deur open en was zn bed leeg, schrok me rot! direct m'n man geroepen,;kwamen we er achter dat hij bij ons lag, aan de buitenkant naast manlief. ;-)
vannacht stond hijVer 4x. iemand de gouden tip om m in bed te houden?

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 26 feb 2014 10:50

Wij hebben een te grote familie om het op een middag of een avond alleen te houden. Wij houden het dan wel op de dag zelf (of het moet echt niet uitkomen) en dan de hele dag. De vrouwen met kleine kinderen komen dan vaak overdag, de mannen 's avonds. Hoeven ze ook geen oppas te regelen of de kinderen mee te nemen.

Als we alleen 's avonds naar een verjaardag kunnen, gaan we soms met z'n drieën en na een half uur/drie kwartier gaat één van ons naar huis met J., zodat zij wel op tijd naar bed kan. Vind ik wel belangrijk... Soms zie je van die stuiterende kinderen die 's avonds nog op een verjaardag zijn, dat zou ik zelf niet doen.

Als we op visite gaan bij vrienden of ouders, dan nemen we ze altijd gewoon mee en gaat ze daar naar bed. Ze slaapt overal wel, dus dat is makkelijk. Komt ze toch aan haar nachtrust. Voor J. maakt het namelijk niet uit hoe laat ze naar bed gaat, ze is altijd tussen 6.30 en 7.00u wakker.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 feb 2014 13:44

Mijn schoonouders houden hun verjaardagen altijd ´s middags voor alle kleinkinderen (18, 19e is op komst), met zijn allen patat eten en dan kunnen alle kinderen thuis naar bed en 's avonds mogen alle papa's en mama's komen als ze zin hebben voor de volwassenen verjaardag. Wij wonen dichtbij, dus gaan 's avonds meestal nog een keer. De schoonzussen en zwagers van ver weg komen dan niet.
Schoonzussen en zwagers vieren niet altijd hun verjaardag, zo wel, dan gaat 1 van ons of beiden met een oppas thuis.
Mijn familie gaan de kids altijd mee, daar zijn maar 2 neefjes en 1 nichtje, dus dat is groot feest als ze meekomen. Ze kunnen ook gewoon naar bed bij mijn ouders of mijn zus. Maar dat doen we liever niet zo vaak, ik vind dat niet prettig voor ze, weer wakker gemaakt worden, koude auto in, koude bed thuis weer in.

Kinderverjaardagen van neefjes en nichtjes gaan we bijna nooit heen, dat zijn er te veel, alleen soms bij de 4 nichtjes en neefje die dichtbij wonen, even na de kerk op zondag een gebakje eten als hun verjaardag op die dag valt.
Naar de kids van mijn vriendinnen ga ik wel, als ze het vieren. Maar dat is altijd overdag.

Zelf vieren we onze verjaardagen nooit én 's middags én 's avonds, daar heb ik geen zin in, de hele dag mensen over de vloer. Alleen 's avonds. soms komen ze niet, of 1 van beiden, of ze regelen zelf oppas.

Jannoek, mijn vriendins zoon (van 4,5) doet het ook, maar ze doen er niet zoveel (meer) aan, want ze merken het 9 van de 10 keer ook niet. En tja, ik vraag me vaak af: is iets een probleem? Bij zoiets zou ik denken: nee. Dus laat ik het maar, het gaat vanzelf wel over. Als het wel een probleem voor jullie is, dan moet je er iets mee, maarja, als je niet merkt dat hij erbij kruipt is dat lastig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 feb 2014 14:03

Jannoek Wel herkenbaar van de nachtelijke bezoekjes :D Zo komt Nina 3/4 nachten achter elkaar bij ons liggen dan leggen we ze tussen ons in en slapen alle drie verder.
Nu heb ik ze al een week niet gehoord 's nachts...

Wij vieren onze verjaardagen allemaal doordeweeks 's avonds en dan altijd nog een zaterdag een hele dag voor vrienden/familie die ver weg wonen iedereen blijft dan ook eten super gezellig.
Ik vind verjaardagen geen verplichting maar erg gezellig. Nina ziet dan ook al haar neefjes en nichtjes en speelt er dan heerlijk mee. Als ze als het goed is over een groot jaar op school zit kan het niet meer op deze manier door de weeks maar nu genieten we er lekker van...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2014 14:09

@ jannoek De dochter van mijn collega deed dat ook een aantal weken toen zij een zusje had gekregen. Na een week of 8 was het over en bleef zij in haar eigen bed.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 26 feb 2014 15:13

Ongelooflijk dat je het niet merkt ..ik ben een heel vaste slaper maar als een kindje in bed kruipt bij me wordt ik echt wel wakker, man ook.
Of hebben jullie zo' n giga breed bed?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2014 15:16

Ik hoor net dat ze vrijdag carnaval vieren op school, dus ik heb maar snel de laatste 3 indianenpakken bij de Blokker gehaald, alleen hadden ze geen verentooi meer. Die waren op. Weet iemand of je die ergens kan kopen, veren? Er zitten wel zwanen hier in het park.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “Archief”