Een heel oudbollig verhaal wat nooit te controleren is.
Ik ken een andere versie, maar ook daarvan weet ik niet of het waar is. Dus gewoon de Bijbel pakken.
Matteus 6:25-27
Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding? Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven? Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?
Zo zie je maar dat je zorgen maken of bidden om wat danook niets toevoegt aan de lengte van ons leven.(dat betekent het)
Maar ik moet zeggen en ik zal dat uitleggen dat het ook nooit de bedoeling is dat wij aan ons aardse leven een tijd zouden toevoegen want dat kan immers niet.
Hoe wordt dit dan bedoeld?
We zien dat het hoofdstuk over "vasten" gaat dus over niet eten. En dan gaat het verder dat als je dat doet, doe het dan in het verborgene, maar vergaar geen schatten op de aarde, maar in de hemel.
Als de Vader ons alles geeft dan zouden we niet vasten om zielig te doen ( vers 16) want dan doe je net zo vroom als de "geveinsden".