Faramir schreef:Dat kan je ook gewoon zo vertellen want dat is namelijk geen hogere wiskunde om te begrijpen.
O.K. ik dacht - 'k zal het mijn vriend Faramir zo goed mogelijk uitleggen

Moderator: Moderafo's
Faramir schreef:Dat kan je ook gewoon zo vertellen want dat is namelijk geen hogere wiskunde om te begrijpen.
Dat is de hele discussie niet Rotterdam. Maar als jij vind dat je een stelletje welvaartspredikers moet verdedigen die het alleen maar om hun eigen financiën te doen is, ga je gang. Ik heb er genoeg van gezien, gelezen en gehoord.rotterdam schreef:Suggereer je nu dat bidden om een beter bestaan niet kan samengaan met een waarlijk geloof ?
Jvslooten schreef:Dat is de hele discussie niet Rotterdam. Maar als jij vind dat je een stelletje welvaartspredikers moet verdedigen die het alleen maar om hun eigen financiën te doen is, ga je gang. Ik heb er genoeg van gezien, gelezen en gehoord.
Misschien wel een beetje van allebijrotterdam schreef:Kom kom Jvslooten - lees je zo slecht of formuleer ik onduidelijk ?
Ja dat heb ik gelezen.. en vervolgens spring je op de bres. Het klinkt een beetje als 'nee, maar...'.Ik ben begonnen te zeggen "Let wel, ik ben zeker geen voorstander van dit z.g. welvaartsevangelie"
Misschien zijn er ook uitzonderingen, dat kan heel goed. Ik ben ze nog niet tegen gekomen in iedergeval.Maar ik ben ook geen voorstander van "generaliseren" (welvaartspredikers die het alleen maar om hun eigen financiën te doen is).
Ik neem die Afrikaanse gezinnen niks kwalijk hoor, begrijp me goed. Ik kan me gewoon ontzettend opwinden over de 'herders' die de wijngaard ten gronde richten, de akker vertrappen en het land tot een wildernis maken.En ik vraag begrip voor de uitzichtloze situatie van vele Afrikaanse gezinnen.
Een kat in nood maakt rare sprongen.
Jvslooten schreef:Misschien zijn er ook uitzonderingen, dat kan heel goed. Ik ben ze nog niet tegen gekomen in iedergeval.
O duidelijk dan zit daar het probleem - geloof me ze zijn er wel.
Ik neem die Afrikaanse gezinnen niks kwalijk hoor, begrijp me goed. Ik kan me gewoon ontzettend opwinden over de 'herders' die de wijngaard ten gronde richten, de akker vertrappen en het land tot een wildernis maken.
Dat zijn we dus 100% eens.
Faramir schreef:[color=#BF0000]Ik hoorde onlangs nog van een meisje met een vervelende ziekte die ontstaan was door een illegale abortus. Van de priester kreeg zij te horen "hiervoor helpt maar een medicijn - de eucharistie".[/color]
Voor geestelijke genezing wellicht.
Nee hoor dat zien ze als een echt medicijn met lichamelijke medicinale werking.
Ook exorcisme wordt regelmatig gepraktiseerd door R.K. priesters in Afrika.
Faramir schreef:Exorcisme wordt door alle priesters regelmatig beoefend aangezien zelfs bij de doop al exorcisme komt kijken. Dat zegt dus ook niet zo veel. Daarnaast is exorcisme buiten de doop ook niet zo heel vreemd binnen de katholieke Kerk.
rotterdam schreef:Exorcisme is niet zo heel vreemd binnen de katholieke Kerk;
Heb je zelf ook nog een mening of loopt die altijd synchroon met de leer van Rome ?
Als je exorcisme als helende handeling aanvaard, waarom dan niet de eucharistie als geneeskrachtig medicijn ?
Faramir schreef:
Exorcisme is niet zo heel vreemd binnen de katholieke Kerk;
Heb je zelf ook nog een mening of loopt die altijd synchroon met de leer van Rome ?
Wat is dit nou weer voor een onzinnige opmerking? Ik vertel je gewoon een simpel feit.
Als je exorcisme als helende handeling aanvaard, waarom dan niet de eucharistie als geneeskrachtig medicijn ?
Bij de eucharistie denk ik in eerste instantie aan geestelijke heling, bij exorcisme overigens ook.
rotterdam schreef:Weer ? onzinnig ? Ik was gewoon benieuwd of Faramir antwoord geeft namens Faramir of dat hij de officiële woordvoerder is van de R.K. kerk? Vandaar mijn vraag "ben je het altijd eens met de leer van je kerk?
Eucharistie = geestelijke heling : ja ik ook, maar je begrijpt toch wel, dat in situaties en landen met een tekort aan medicijnen en dokters dit geloof verder? En daar ging de discussie over.
Faramir schreef:Een onzinnige vraag aangezien ik met een vrij simpel vast te stellen feit kwam.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten