Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Ergernissen

Berichtdoor irmo » 22 feb 2014 17:01

Ik ergeer mij vandaag aan mensen die niet begrijpen dat nee NEE betekent. Soms kunnen dingen gewoon niet,klaar! hoe dan op met zeuren! :shock:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 feb 2014 17:05

irmo schreef:Ik ergeer mij vandaag aan mensen die niet begrijpen dat nee NEE betekent. Soms kunnen dingen gewoon niet,klaar! hoe dan op met zeuren! :shock:

Daar heb ik ook een broertje dood aan.

Als ik nog gebeld wordt door bedrijf x of y die toch een geweldige aanbieding hebben dan zeg ik 1 maal nee dank je geen interesse en een prettige dag nog. Daarna verbreek ik de verbinding. Evengoed aan de deur. Ik onderbreek het verhaal direct en zeg dat ik geen interesse heb en wens ze nog een prettige dag.

Met werk, familie en vrienden ligt dat helaas wat gecompliceerder.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 22 feb 2014 17:46

Probeert dat gestresste moeders maar eens duidelijk te maken...maar als het onderdeel niet bestaat, kan ik het ook niet sturen, duh...zo goed kan ik nou ook weer niet toveren :shock: En als je dan niet akkoord gaat met een andere oplossing is het toch echt jou probleem en niet de mijne, tja. Jij wil wat, ik niet.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2014 18:17

irmo schreef:Jij wil wat, ik niet.

:lol:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 feb 2014 18:23

Faramir schreef:Daar heb ik ook een broertje dood aan.

Als ik nog gebeld wordt door bedrijf x of y die toch een geweldige aanbieding hebben dan zeg ik 1 maal nee dank je geen interesse en een prettige dag nog. Daarna verbreek ik de verbinding. Evengoed aan de deur. Ik onderbreek het verhaal direct en zeg dat ik geen interesse heb en wens ze nog een prettige dag.

Dat kon ik nooit, ik had ze altijd uuuren aan de lijn of aan de deur, maar ik ben er heel goed in geworden eindelijk. Gewoon terwijl ze nog met hun zin bezig zijn: nee hoor, ik heb geen interesse.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 22 feb 2014 18:48

Net hoeveel tijd ik heb... Soms is het heel leuk om of heel dom te doen, of om juist heel lastige vragen te stellen...

Na ons trouwen kregen we post van Op Doorreis, met de mededeling dat ze binnenkort zouden bellen. Nu zinde die post mij niet dus ik zei tegen mijn vrouw dat ik ze wilde spreken. :)
En jawel, enkele dagen later belde de dame van de stichting. Ja, zegt mijn vrouw, mijn man wil u graag spreken, belt u dan en dan maar terug.
En dat gebeurde...
Goedenavond meneer Rozijn, ik hoorde van uw vrouw dat u interesse had.
O, ik wil u wel graag spreken, maar niet omdat ik interesse heb.
O?
Ja, ik kreeg uw informatiepakket en vroeg me een aantal dingen af...

Een kwartier later werd mijn telefoon vochtig van haar zweet...

Het meest trieste is wel dat ik heb gevraagd waar de winst van de toko bleef... Onlangs stond in de krant dat de oprichters enkele tonnen hadden ontvreemd...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2014 18:52

Faramir schreef:Daar heb ik ook een broertje dood aan.

Boerin schreef:Dat kon ik nooit, ik had ze altijd uuuren aan de lijn of aan de deur, maar ik ben er heel goed in geworden eindelijk. Gewoon terwijl ze nog met hun zin bezig zijn: nee hoor, ik heb geen interesse.

Ik heb ook call center werk gedaan en zo weet ik hoe ze hun personeel uitknijpen. Kortom, je krijgt kwaaie klanten aan de telefoon maar werkt voor een nog kwaaiere baas.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 feb 2014 19:47

mohamed schreef:Ik heb ook call center werk gedaan en zo weet ik hoe ze hun personeel uitknijpen. Kortom, je krijgt kwaaie klanten aan de telefoon maar werkt voor een nog kwaaiere baas.

Dat lijkt me echt afschuwelijk werk. Tegenwoordig kun je gewoon naar het bel-me-niet-register. Heb ik nu maar gedaan.
Zach91

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 22 feb 2014 20:41

Ik doe mijn werk anders met heel veel plezier. Alleen zijn de laatste tijd een beetje veel mensen traag van begrip. Als ik zeg: Het onderdeel bestaat niet meer. Wat begrijp je daar dan niet aan? Mij een raadsel. En er zijn nogal veel mensen die het erg vervelend vinden dat HUN probleem niet automatisch MIJN probleem is. En das dan vet jammer :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2014 20:57

mohamed schreef:Ik heb ook call center werk gedaan en zo weet ik hoe ze hun personeel uitknijpen. Kortom, je krijgt kwaaie klanten aan de telefoon maar werkt voor een nog kwaaiere baas.

Boerin schreef:Dat lijkt me echt afschuwelijk werk. Tegenwoordig kun je gewoon naar het bel-me-niet-register. Heb ik nu maar gedaan.

Ik vond het ook vreselijk, ben blij dat ik dat niet meer doe!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 feb 2014 20:58

Wat doe je nu?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 25 feb 2014 15:58

laat maar
Zach91

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 feb 2014 18:42

Een stuk of 80 reacties op het topic "jezelf vergeven."
Vele menen dat het moet gebeuren, terwijl God het niet van ons verlangd.

Een dikke 700 reacties over ergernissen. Waarvan God gebied dat we het moeten vergeven en er niet meer op terug mogen komen, terwijl we ze pontificaal plaatsen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 25 feb 2014 18:57

dit is slow chat, dat is voor de lol.

Of mag dat niet?

we blijven gewoon mensen en dan kan er altijd dingen gebeuren die ons ergeren, waar we ons aan ergeren.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 feb 2014 19:08

Jess schreef:dit is slow chat, dat is voor de lol.

Of mag dat niet?

we blijven gewoon mensen en dan kan er altijd dingen gebeuren die ons ergeren, waar we ons aan ergeren.

Ergeren voor de lol? wat is dat nu. Ergernissen kunnen nooit voor de lol zijn.
Wel ja we blijven gewoon mensen zeg je, in Christus ben je niet een gewoon mens.
Ergernissen gebeuren maar wil niet dat het altijd goed is en God wil dat we ze vergeven en er niet meer op terugkomen. Tevens geef je satan weer grond.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Slow Chat”