Egypte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Egypte

Berichtdoor antoon » 22 feb 2014 10:24

Afbeelding
Wanneer men deze beelden bekijkt valt het dan niet op dat de farao in de linker rij hetzelfde is als de farao in de rechterrij.
Volgens de orthodoxe Egyptologische kennis zitten er nochtans zes eeuwen tussen beide heersers. Farao Menkaura (1e rij) behoorde tot de 4e dynastie van de lijst van Manetho en regeerde van 2532 tot 2504 bc althans volgens hun.

Farao Senwosret I (2e rij) behoorde tot de 12e dynastie van het wat zij noemen Middenrijk en regeerde volgens hun zienswijze van 1971 tot 1926 bc.
Een gat van bijna zeshonderd jaar.
er zijn nog meer argumenten dat de beide heren dezelfde zijn

Menkaura was de zesde koning (farao) van de 4e dynastie. Hij regeerde volgens de Turijn papyrus 28 jaar, Manetho geeft hem 63 jaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menkaura

Senoeseret I was een farao van de 12e dynastie. Zijn naam betekent (Senoeseret): "Man van godin Oeseret". En zijn tweede naam betekent: "De ka van Re is in beweging gekomen".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Senoeseret_I

De reguliere geschiedenis geeft Senoeseret I 35 jaar, is het niet verbazingwekkend dat over Menkaura men niet uit is of hij nu 28 of 63 jaar geregeerd heeft, laat nu toevallig 63 - 28= 35 jaar zijn, de 35 jaar van Senoeseret I
Het heeft er alle schijn van dat de orthodoxie hier in de war is.

antoon

Berichtdoor antoon » 23 feb 2014 11:14

Er is een legende die vertelt hoe magiër Djedi Cheops ontmoet.
http://www.scientias.nl/eerste-beelden-uit-geheime-kamer-van-piramide/31898
Djedi zou weleens Abraham kunnen zijn, hij was natuurlijk geen magiër, maar als bij zoveel dingen werd op de duur de naam en werkelijkheid verbasterd.

Zie ook http://archeologieonline.nl/nieuws/geheime-deuren-grote-pyramide-open-in-2012
Het Djedi-team ontleent zijn naam de magiër Djedi. Volgens een oude Egyptische legende zou Cheops Djedi hebben gevraagd naar geheime documtenten van Toth, de god van de wijsheid. Volgens de legende zou Cheops de geheime kamers en schachten in de grote piramide op de informatie van Djedi hebben gebaseerd.

Flavius Josephus
Boek I Hoofdstuk 8 Blz. 222 Zo schonk hij hun de getallenleer en leerde hij de astronomie, voor het verblijf van Abraham waren de Egyptenaren op die punten namelijk geheel onkundig geweest.
Die kennis is uit Chaldea in Egypte gekomen en daar vandaan vervolgens ook terechtgekomen bij de Grieken.

Genesis 12:10
Er kwam hongersnood in dat land. Daarom trok Abraham naar Egypte om daar als vreemdeling te verblijven, omdat de hongersnood in het land zwaar was.

Dis zou dus weleens Farao Cheops kunnen zijn die opmerkelijke astronomische dingen deed met de bouw van zijn pyramide...

In mijn constructie is de 1e , 2e, 3e en 12e dynastie een opvolging van heersers geweest vanaf Narmer tot de pleegmoeder van Mozes Neferusobek.
In die constructie komt ook het moment van Josef voor farao zeer goed uit

Naast deze opeenvolging van heersers werd volgens mij 2188 ongeveer ook gelijktijdig de wat men noemt 4e dynastie opgericht met de beroemde farao Cheops.
zijn bezoek aan de Farao komt dan goed overeen met de juiste BIJBELSE chronologie ongeveer 1945 welliswaar niet midden in de roos maar er toch niet ver vandaan

Afbeelding

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 feb 2014 12:11

antoon schreef:Afbeelding

Ik vind het nogal behoorlijk vergezocht om op basis van wat beelden die toevallig op elkaar lijken te concluderen dat het een en dezelfde persoon is terwijl er honderden jaren tussenzitten. Lijkt me niet wetenschappelijk of gelovig verantwoord om daar een heel verhaal omheen te brijen.

antoon

Berichtdoor antoon » 24 feb 2014 12:31

Ik vind het nogal behoorlijk vergezocht om op basis van wat beelden die toevallig op elkaar lijken te concluderen dat het een en dezelfde persoon is terwijl er honderden jaren tussenzitten. Lijkt me niet wetenschappelijk of gelovig verantwoord om daar een heel verhaal omheen te brijen.

Uiteraard ga ik niet op een ding of dingetje uit, er is al eerder getoond dat de 4e dynastie zeer waarschijnlijk contemporain verliep met de 1,2,3 dynastie, vanaf het begin of tijdens.
De orthodoxe chronologie klopt gewoon niet, veel en veel grotere geesten dan ik hebben zich daar al over uitgesproken.
Niet te vergeten een Farao kon wel eens meerdere namen hebben afhankelijk van zijn positie, we komen dat meer tegen in de Egyptologie, het maakt het er niet makkelijker op wel boeiender.
Ook is er veel minder van het zogenaamde oude rijk 4e, 5e, en 6e dynastie bekend, dit in tegen stelling tot de 1e, 2e, 3e, en 12e dynastie waarvan zo goed als alle musea ter wereld artefacten hebben, in het Egyptisch museum komen ze er na jaren nog niet aan toe om alles te onderzoeken, de reden kan zijn dat ze geen juiste kijk hebben op het oude rijk, 4e, 5e, en 6e dynastie en nog een stel koningen.

Ik beweer niet dat ik met alles wat ik schrijf 100 procent gelijk heb, daarvoor is het te lang geleden en veel schrijvers spreken elkaar tegen, toch wat ik heb laten zien is in overeenstemming met de bijbel

antoon

Berichtdoor antoon » 27 feb 2014 10:07

http://www.livius.nl/nieuws/chronologisch-gegoochel/
Met dit soort academische onzin wordt de wetenschap niet bepaald een dienst mee bewezen.
Zie hier Faramir hoe er gerommeld word met de chronologie, vaak alleen maar om de consensus in stand te houden, de schrijver lijkt uit te gaan van 1 of 2 generaties verschil, de werkelijkheid is nog erger we kunnen van eeuwen spreken.

Terug naar “Archief”