Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2014 23:41

Pfieuw schreef:Wie hebben volgens jou de grenzen open gezet? Volgens mij zijn dat onze voorouders. Of we het daarmee eens zijn of niet, we zullen ze zelf moeten dicht zetten als we dat willen.

Bambi schreef:Zo lang is dat nog niet:

http://europa.eu/about-eu/eu-history/19 ... dex_nl.htm

De eerste Bulgaren die hier kwamen in 1993 zeiden tegen me dat ze hun spaargeld eerst allemaal thuis hadden opgemaakt omdat er hier toch genoeg is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2014 23:44

rotterdam schreef:Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen zou moeten werken voor zijn of haar geld.
Sociale dienst Rotterdam had een mooi programma opgezet.
Rotterdamse werklozen gaan werken in het Westland.
800 deelnemers - netjes met de bus naar de tuinder - na 1 week waren er nog 5 over.
De rest was zwak, ziek en misselijk.
Wat moeten de tuinders dan doen ?
Of laten we maar weer een gezonde sector naar de vernieling gaan.
Waarom niet ? De 6000 pelsdieren boeren hebben we ook al in de vernieling geholpen.

Wel, niet iedereen hoeft te werken voor zijn geld, het hangt er maar net vanaf waar uw wieg heeft gestaan.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 feb 2014 06:53

mohamed schreef:Wel, niet iedereen hoeft te werken voor zijn geld, het hangt er maar net vanaf waar uw wieg heeft gestaan.

Veranderen we van onderwerp ?

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 22 feb 2014 08:23

rotterdam schreef:Luchtballon - wij (Nederland) hebben verdragen ondertekend.
Vrij verkeer van goederen en personen.

Wil je dat herroepen ? Niet erg betrouwbaar als Nederland afspraken niet nakomt.

Niemand zal ons in de toekomst vertrouwen als we zo makkelijk terugkomen op gemaakte afspraken.

Sorry Pfieuw maar dit is "Wilders" kletspraat

Volgens mij heb je de discussie niet gelezen.

Het ging erom dat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt, maar bij degenen die de grenzen hebben open gezet. Die moeten ze ook maar dicht doen. En daar reageerde ik op.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 feb 2014 09:00

De berekening van mohamed klopt niet.

En het werken in de kassen is heel zwaar, uit polen en de rest van de landen komen geen 55 plussers die altijd kantoorwerk hebben gedaan maar sterke jongen mannen een tijdje buffelen voor hun geld.
Dat soort mensen zitten in nl maar heel weinig in de ww, en zoja dan tijdelijk, en als ze tijdelijk in de kas werken zijn ze zo weer weg.
Overigens hier in de krantjes worden nog steeds veel schoolverlaters gevraagd om te komen werken,
Want dat is het niveau.
Weinig betaald en zwaar fysiek werk.

Het is een favoriete uitspraak van nederlanders dat er genoeg werklozen zijn die het kunnen maar de realiteit is anders. Daarbij is het ook vaak nog seizoensafhankelijk.

Verder als ik in polen zou wonen en ons gezin verhongert dan zou mijn man ook naar nederland komen om geld te verdienen, dat doe je voor je gezin. Die mensen zijn van harte welkom vind ik en wij moeten oppassen door controle dat ze niet uitgebuit worden als goedkope slaafjes( want helaas die boeren/kasseneigenaren zitten er ook tussen ) dus wel een rustdag, max 10 uur werken per dag en een minimum loon.

Verder de situatie nederlandse/poolse chauffeurs is een heel andere kwestie.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 feb 2014 15:34

Pfieuw schreef:Volgens mij heb je de discussie niet gelezen.

Het ging erom dat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt, maar bij degenen die de grenzen hebben open gezet. Die moeten ze ook maar dicht doen. En daar reageerde ik op.

Nee hoor, ik heb heel goed gelezen.
Ons ? wie is ons ? En wie hebben de grenzen open gezet ?
Al sinds het begin van de jaartelling komen mensen onze grens over en vertrekken Nederlanders naar andere landen.

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 24 feb 2014 20:51

rotterdam schreef:Nee hoor, ik heb heel goed gelezen.
Ons ? wie is ons ? En wie hebben de grenzen open gezet ?
Al sinds het begin van de jaartelling komen mensen onze grens over en vertrekken Nederlanders naar andere landen.

Hiermee geef je dus aan dat je het inderdaad niet helemaal gelezen hebt.
Volgens mohamed moest degene die de grenzen ze open had gezet ze ook maar dicht doen. Toen gaf ik aan dat als wij nu (zouden) vinden dat ze weer dicht moeten we dat zelf zullen moeten doen. Hiermee heb ik dus geen enkele inhoudelijke reactie gegeven op het wel of niet dichtdoen van de grenzen.
Dus ik bedank je hartelijk voor je reacties, maar die raakten in ieder geval mijn verhaal niet. :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 feb 2014 07:41

Pfieuw schreef:Hiermee geef je dus aan dat je het inderdaad niet helemaal gelezen hebt.
Volgens mohamed moest degene die de grenzen ze open had gezet ze ook maar dicht doen. Toen gaf ik aan dat als wij nu (zouden) vinden dat ze weer dicht moeten we dat zelf zullen moeten doen. Hiermee heb ik dus geen enkele inhoudelijke reactie gegeven op het wel of niet dichtdoen van de grenzen.
Dus ik bedank je hartelijk voor je reacties, maar die raakten in ieder geval mijn verhaal niet. :lol:

Geen idee wat je bedoeld maar dat kan ook aan mij liggen

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 feb 2014 16:39

Terug naar “Archief”