Het topic is helaas gesloten, maar ik kan het toch niet laten om dit in te brengen ter overweging.
Er is een natuurkundig effect dat het Coriolis-effect heet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/CorioliseffectDit is de verklaring voor de afbuiging van de baan van een voorwerp dat beweegt binnen een roterend systeem. (zoals de aarde)
In dit geval gaat het me specifiek om dat effect in de ballistiek. Het is namelijk zo dat extreem-langeafstandsschutters (scherpschutters in het leger, bijvoorbeeld) moeten compenseren voor dit effect, willen ze doelen op grote afstand raken.
Nu is dus de vraag hoe je dit verklaart als je gelooft dat de Aarde stilstaat. Bij een stilstaande aarde zou dit effect namelijk niet moeten optreden, maar dat doet het dus blijkbaar wel. Het is een zeer reeël effect waar schutters echt rekening mee moeten houden.
Is het Satan die niet alleen lichtstralen, maar ook kogelbanen afbuigt? Dat zou zeer vreemd zijn, omdat hij er dan in principe voor zorgt dat de schutter mis schiet. (en het lijkt mij redelijk aan te nemen dat Satan dat niet doet om het leven van het doelwit te redden).
Iemand een suggestie?