Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 feb 2014 21:57

ooooh moooi kereltje zeg!!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 feb 2014 22:51

Leuke foto! Een lekker ondeugend koppie :-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 feb 2014 15:18

De jongste is rond een jaar of 1 maandenlang zo niet meer dan een jaar ziek geweest en toen at ie bijna niks, dus avondeten is een gedoetje, zelfs cake of pannenkoeken lust ie niet, want wat de boer niet kent.., maar waar ie nu dus wel dol op is is antibiotica kuurtjes. Hij is al heel lang niet meer ziek geweest, maar nu heeft ie weer een kuurtje, schooien gewoon of ie het eerder mag, 't is toch wat.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 feb 2014 19:15

Haha, dat ken ik. Hier maken ze van alle medicijnen ook zoete drankjes, ze is er dol op. Zeker als je het met zo'n leuk spuitje in je mond mag spuiten ;)

Beterschap gewenst!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 08:01

Iemand nog tips over hoe je een peuter van 2,5 kan helpen om te gaan praten? Onze zoon zit er echt tegen aan, het frustreert hem enorm dat hij nog niet kan praten. We zijn nu deels gebaren (wat we al een half jaartje doen) met hem aan het doen (van het KDV en een logopediste geadviseerd). Veel boekjes met plaatjes en benoemen.
Hij word echt heel erg boos en verdrietig.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 feb 2014 09:49

Gewoon afwachten en het tijd geven,
Mijn ervaring met kindjes om me heen is dat het niet te forceren is.
Het komt vanzelf als het komt en geef hem de ruimte, hij kan onbewust ook voelen dat 'men' zo graag wil dat hij praat dat dat nog meer frustreert.
Handvatten als gebaren is dan inderdaad ideaal want iedereen begrijpt elkaar dan en het praten kan je verder laten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 feb 2014 09:49

Evelien Dat is denk ik heel lastig ik denk dat jullie er alles al aan doen om hem te ondersteunen. Hopelijk kan hij snel praten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 10:12

Forceren doen we ook niet. Maar ik zie wel erg tegen het bezoek van het CB op. :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 feb 2014 10:20

Waarom Evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 10:32

Omdat zij vinden dat hij toch wel minimaal een zin zou moeten spreken wat bestaat uit 3 woorden. Dat doet hij dus niet. Nou hij heeft hele verhalen maar niet verstaanbaar. Alleen papa en kijk. Soms bij toeval opa/oma. Dus echt alleen nog maar (soms) woordjes.
We hebben daar vorig jaar al een gesprek over gehad. Tussentijd bij de HA geweest en besproken. Die zag geen problemen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 feb 2014 10:39

Ja het cb... :roll:
Mijn dochter was ruim anderhalf en stond nog niet.
Ik wilde niet naar de fysio en kreeg een aantekening in mijn dossier en moest eerder terug komen.
Toen met twee was ik er weer en ze liep net,
Toen moest ik naar binnen alleen om te laten zien dat ze liep.

Kijk , als de ontwikkeling stilstond had ik heus wel aan de bel getrokken, maar ik zag altijd ontwikkeling, weliswaar niet op fysiek gebied maar toen even een tijdje op fijn motorisch gebied.

Overigens voor woorden moeten je hersenen gewoon rijp zijn, het moet van binnen komen en er is verder weinig aan te doen behalve veel praten en voorlezen en alles benoemen.
Maar dat is maar mijn mening hoor.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 feb 2014 10:44

Evelien schreef:Omdat zij vinden dat hij toch wel minimaal een zin zou moeten spreken wat bestaat uit 3 woorden. Dat doet hij dus niet. Nou hij heeft hele verhalen maar niet verstaanbaar. Alleen papa en kijk. Soms bij toeval opa/oma. Dus echt alleen nog maar (soms) woordjes.
We hebben daar vorig jaar al een gesprek over gehad. Tussentijd bij de HA geweest en besproken. Die zag geen problemen.

Oke op die manier maar het zijn gemiddelden wanneer een kindje gaat praten of wat dan ook. Kun je niet afdwingen hoor. Hier in de familie/vrienden kring ook veel late praters en dat is allemaal vanzelf goed gekomen.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 20 feb 2014 12:01

Tsja, om praten te stimuleren kan je weinig doen. Veel voorlezen, blijven praten tegen hem, maar voor de rest...geduld ;-). En anders misschien toch eens een afspraak maken bij de logopedist? Dan kun je er op een professionele manier mee aan de slag en kan je dat ook aangeven bij het cb.

Hoe is het bij jullie TJ? Al uitslag van het DNA onderzoek?

Hier gaat het goed met de 2 meiden. Ze zijn helemaal gewend in het nieuwe huis. H loopt sinds kort een paar stapjes los en N is ondertussen zindelijk geworden. Mooie ontwikkelingen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 12:16

Mijn schoonzus is logopedist en die zegt hij zit er echt tegen aan. Hij komt er wel. Maar het is zo sneu om zo'n gefrustreerd en boos mannetje te zien. Hij baalt er zo van en is soms ook erg verdrietig. :cry: :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2014 12:39

Volgens mij komt het bij de meeste kinderen vanzelf, inderdaad, hoor! Veel voorlezen en tegen hem blijven praten. Persoonlijk ben ik niet zo voor gebarentaal, omdat het dan 'makkelijker' wordt om niet te praten, maar als hij zo gefrustreerd is, is het waarschijnlijk een hele fijne tussenoplossing.
En laat het CB maar kletsen, die hebben altijd wat. Ik ga maar eens per jaar, dat vind ik prima, en gelukkig zijn ze hier niet zo moeilijk. Vooral de wijkvpk niet, die zei: het is je tweede, en met je eerste is het ook prima goed gekomen, dus dat gaat je vast ook weer lukken bij de 2e, van mij hoef je echt niet vaker dan eens per jaar langs te komen, en als je dat al niet wilt, ook prima.'
Nu wilde ik in juni wel weer gaan voor het meten en wegen, maar dat hebben ze ondertussen op het kdv al gedaan, omdat het thema daarover gaat. Ze is 90 cm lang en weegt 11,8 kilo.

Fijn dat je meiden zo snel gewend zijn, Stip. Hier is de verhuizing ook best gegaan. Ik had gedacht dat Jurian er last van zou krijgen, die kan meestal niet zo goed tegen veranderingen, maar hij doet het ontzettend goed. Het is heel normaal voor hem, ook dat ze nu samen op een kamer slapen, ze slapen beter dan ze op hun eigen kamers deden :) Frederiek vindt het soms wel vreemd, ze vraagt nog geregeld:' Wonen nu de nieuwe mensen in ons huis?' 'Waar gaan we heen mama, kijk uit, je rijdt verkeerd! O nee, we gaan naar nieuwe huis.'

Over een klein jaartje gaat ze al naar school, ze zou het liefst nu al willen. vanaf maart werk ik niet meer buitenshuis en ik twijfel nog over de peuterspeelzaal. Want zo lang is het niet meer, zeker met de zomervakantie ertussen, dus maar eens bekijken wat ik doe, misschien vindt ze het wel best, elke dag thuis.

TJ, hoe is het met je mannen?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”