Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Jvslooten » 19 feb 2014 15:45

ineke-kitty schreef:v. slooten

Wat je je nu echt zou moeten afvragen of je wel gelooft in wat de Bijbel gewoon leert over het Bijbels wereldbeeld, i.p.v. wat de "wetenschap" [ die dus dwaasheid voor God is] je wijsmaakt.

Ik geloof dat de werken Zijner handen waarheid en recht zijn. Dat jij dat blijkbaar durft te ontkennen is voor je eigen verantwoording Ineke!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 feb 2014 15:48

Mortlach schreef:Iets weggeven en het vervolgens als voetenbank blijven gebruiken? Lekker is dat...
Dat is symbolisch voor zijn alomtegenwoordigheid, Zijn almacht, en Zijn autoriteit. Stephanus haalt het ook nog aan, enkele minuten voordat hij werd vermoord:

44 Bij onze vaderen in de woestijn was de tent van de getuigenis, zoals Hij Die tot Mozes sprak, hem had opgedragen deze te maken overeenkomstig de afbeelding die hij gezien had.
45 Ook brachten onze vaderen die, nadat zij hem ontvangen hadden, met Jozua in het land dat de heidenen bezaten die God voor onze vaderen uit verdreven heeft. Zo bleef het tot de dagen van David toe,
46 die genade vond in de ogen van God en verlangde een woonplaats te vinden voor de God van Jakob.
47 Maar Salomo bouwde voor Hem een huis.
48 De Allerhoogste woont echter niet in tempels die met handen gemaakt zijn, zoals de profeet zegt:
49 De hemel is voor Mij een troon en de aarde een voetbank voor Mijn voeten. Wat voor huis zult u dan voor Mij bouwen, zegt de Heere, of wat is de plaats van Mijn rust?
50 Heeft Mijn hand niet al deze dingen gemaakt?

(Hand. 7)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 feb 2014 15:52

v. slooten

precies: De werken van Zijn hand, en niet de "werken" van de wetenschap.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 feb 2014 15:52

Sym-watte? Gewoon letterlijk, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 19 feb 2014 16:01

Wilsophie schreef:Je mag van mij de aarde ophemelen hoor. Ik doe dat niet. Gaat men er zo zorgvuldig mee om dan Rotterdam?
Gelukkig is de hemel van God,dat is helemaal waar.... maar over welke hemel heb je het dan?

In Rotterdam wel daar hebben we geen zwendelende visafslag :mrgreen:

Nee serieus, de aarde is mooi, nee meer dan dat "is prachtig".

Ik heb het over de hemel uit deze psalm - hoezo heb je weer iets "moeilijks" bedacht ?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 feb 2014 16:05

Mortlach schreef:Sym-watte? Gewoon letterlijk, toch?

ja, zo:
Afbeelding(Maar dan zonder vlag)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 feb 2014 16:07

Goed, veel wijzer worden we allemaal niet. Sterker nog, ik heb de indruk dat na de overdaad aan onzin die I-K en W hier geplaatst hebben wij allemaal een beetje dommer geworden zijn. Wat mij betreft mag het topic dus gesloten worden.

Ik weet inmiddels dat deze pure onzin van http://www.debelofteurk.nl afkomt. Degene die meer van deze kolder wil weten kan daar dus gewoon terecht.
Laatst gewijzigd door Faramir op 19 feb 2014 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 feb 2014 16:07

quote: " Nee, serieus, de aarde is mooi, nee meer dan dat "is prachtig".

Dat ontkent geen mens hier.
Echter zal TOCH deze aarde eens worden opgerold als een doek leert de Bijbel , en je weet hopelijk toch waarom dat zal gebeuren.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 feb 2014 16:09

faramir

Het topic mag gesloten worden?

Omdat jij geen antwoord hebt op het Bijbels wereldbeeld?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 feb 2014 16:11

ineke-kitty schreef:faramir

Het topic mag gesloten worden?

Omdat jij geen antwoord hebt op het Bijbels wereldbeeld?

Antwoorden op je sektarische gezwets heb je hier al in overvloed gekregen. Nog meer domheid van jou en W zou een pure verspilling van opslagruimte op de server zijn. Met elke volgende onzinnige bijdrage van jou of W wordt de wereld een stukje triester.
Ik ben de topicstarter en sta geheel vrij om mijn mening over het al dan niet sluiten te geven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 feb 2014 16:12

De belofte als gemeenschap heeft hier niets mee te maken, maar het is duidelijk dat men niet luistert en niet leest en een conclusie trekt die zeer beschuldigend is.
Erg verdrietig.

Hier moet je zijn Farimir.

http://hetgetrouwewoord.nl/?page_id=386

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 feb 2014 16:16

Faramir

je hebt inderdaad dit topic geopend, en uiteraard mag je de moderator verzoeken het vervolgens weer te sluiten.
Echter blijft dan toch een feit dat NIEMAND het tegendeel heeft bewezen van het Bijbels wereldbeeld waarin WS en ik geloven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 feb 2014 16:16

44 Bij onze vaderen in de woestijn was de tent van de getuigenis, zoals Hij Die tot Mozes sprak, hem had opgedragen deze te maken overeenkomstig de afbeelding die hij gezien had.
45 Ook brachten onze vaderen die, nadat zij hem ontvangen hadden, met Jozua in het land dat de heidenen bezaten die God voor onze vaderen uit verdreven heeft. Zo bleef het tot de dagen van David toe,
46 die genade vond in de ogen van God en verlangde een woonplaats te vinden voor de God van Jakob.
47 Maar Salomo bouwde voor Hem een huis.
48 De Allerhoogste woont echter niet in tempels die met handen gemaakt zijn, zoals de profeet zegt:
49 De hemel is voor Mij een troon en de aarde een voetbank voor Mijn voeten. Wat voor huis zult u dan voor Mij bouwen, zegt de Heere, of wat is de plaats van Mijn rust?
50 Heeft Mijn hand niet al deze dingen gemaakt?
(Hand. 7)

Zo is het. En als we de bouw van de tempel en de tabernakel zien als afschijnsel van onze wereld dan geloven gelovigen dat het een type is van Gods Schepping. Nu al en straks nog meer in een nieuwe schepping.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 feb 2014 16:17

ineke-kitty schreef:v. slooten

precies: De werken van Zijn hand, en niet de "werken" van de wetenschap.

De Bijbel leert dat de schepping getuigt van de werken Zijner hand. Aangezien een ieder weldenkend mens gewoon kan zien dat de aarde niet hol is, luid de getuigenis van de schepping: De aarde is niet hol. En ja, ik geloof dat, omdat God Zelf haar tot getuige heeft geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 feb 2014 16:18

Faramir schreef:
Antwoorden op je sektarische gezwets heb je hier al in overvloed gekregen. Nog meer domheid van jou en W zou een pure verspilling van opslagruimte op de server zijn. Met elke volgende onzinnige bijdrage van jou of W wordt de wereld een stukje triester.
Ik ben de topicstarter en sta geheel vrij om mijn mening over het al dan niet sluiten te geven.

Prima jongen maar het laatste woord is aan de moderator.
Ga je gang. Ik heb niet om dit topic gevraagd. Dat je niet kreeg wat je dacht is dan jammer.

Terug naar “[Religie] - Open forum”