rai schreef:
Wat zegt Bill Nye dan voor bewijs?????
http://www.youtube.com/watch?v=z6kgvhG3AkIHier kan je het hele debat terugkijken.
rai schreef:En daar wil ik dan graag een mooi voorbeeld van zien. Niet aankomen dat ik iets toch niet aanneem, of andere smoesjes.
Ik durf er vergif op in te nemen dat je per definitie geen enkel bewijs zal accepteren (de Ken Ham methode), maar tegen beter weten in;
http://www.talkorigins.org/indexcc/CA/CA215.html- Bioinformatics, a multi-billion-dollar industry, consists largely of the comparison of genetic sequences. Descent with modification is one of its most basic assumptions.
- Diseases and pests evolve resistance to the drugs and pesticides we use against them. Evolutionary theory is used in the field of resistance management in both medicine and agriculture (Bull and Wichman 2001).
- Evolutionary theory is used to manage fisheries for greater yields (Conover and Munch 2002).
- Artificial selection has been used since prehistory, but it has become much more efficient with the addition of quantitative trait locus mapping.
- Knowledge of the evolution of parasite virulence in human populations can help guide public health policy (Galvani 2003).
- Sex allocation theory, based on evolution theory, was used to predict conditions under which the highly endangered kakapo bird would produce more female offspring, which retrieved it from the brink of extinction (Sutherland 2002).[/list]
rai schreef:leuk beest, maar wat zegt zoiets?
http://nl.wikipedia.org/wiki/TiktaalikVoor de vondst van Tiktaalik was bekend dat tijdens het Devoon de lobvinnige vissen zich ontwikkelden tot op het land levende gewervelden. Er bestond echter een gat van ongeveer 20 miljoen jaar tussen Panderichthys, een 385 miljoen jaar oude vis met de eerste aanpassingen voor een leven op het land, en Acanthostega, het oudst bekende gewervelde landdier dat ongeveer 365 miljoen jaar geleden leefde.Men miste een door de evolutietheorie voorspelde tussenvorm, de wetenschappers wisten in welke geologische tijdvakken ze ongeveer moesten zoeken, en wat vinden ze? Precies hetgeen de ET had voorspeld.
Voorspellend vermogen van een wetenschappelijke theorie spreekt erg veel voor de validiteit van die theorie.
rai schreef:Dat lijkt me logisch, het materiaal ondersteunt de theorie, daarom was er geen weerstand tegen. Dingen wat tegen die theorie ingaat negeren ze gewoon.
Denk je echt dat we een behandelmethode voor AIDS zouden hebben als de wetenschap zo werkt? Denk je echt dat we karretjes op Mars kunnen neerzetten? GPS kunnen bouwen? Een internet ontwikkelen? Als wetenschappers op de manier te werk gaan zoals jij denkt dan hadden we nog in de middeleeuwen geleefd, inclusief de Pest en een levensverwachting van 35.
En het materiaal ondersteunt de theorie helemaal niet, sterker nog er is een grote kans dat de Oerknal theorie over een paar jaar totaal om is gegooid. Wellicht tijd om je iets beter in te lezen rai.....
rai schreef:Vooringenomen standpunt. Jammer weer.
Oh de ironie....