de Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindtijd

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

de Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindtijd

Berichtdoor ben db bd » 18 feb 2014 13:59

De Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindtijd.

omdat ik het veel interessanter vind om nog wat te leren, dan gelijk te krijgen in mijn ongetwijfeld christelijk gereformeerd geloof, bemerk ik dat ik m.i. bij de kopgroep aangaande Bijbelse toekomst terecht gekomen ben. (daar hoef je in mijn kerk niet zo heel hard voor te gaan hoor)

Voor mij uit zie ik twee mensen lopen, Arno en Emile, welke een 500 pag. dik boek hebben geschreven wat er op het gebied van herkenning van de eindtijd niet om liegt; heel interessant dus!! ‘Wake Up’ heet dat boek.
Omdat iedere boodschap op een A4tje is uit te leggen, lees ik alleen de samenvatting. Daarvan herken ik 80-90 %. Die ook voor mij nieuwe min.10% wil ik hier doorgeven, in de hoop dat jullie het geen monoloog laten blijven, want dan weten jullie wat de moderator daar mee doet.
Begrijp ik het overigens goed dat het open forum het meest genadig gemodereerd wordt?

We weten uit de Bijbel dat onze Heere en Heiland; Jezus Christus beloofd heeft dat Hij terug zal komen zoals Hij opgevaren is. Dan zal Hij hier op aarde vanuit Jeruzalem zijn heerlijk wereldwijde Koninkrijk van gerechtigheid oprichten; het Koninkrijk der hemelen, het Vrederijk !

Voor Hem uit verwachten wij de antichrist in persoon. De geest van de antichrist was al in de tijd van Paulus actief, weten we, maar in persoon moet hij nog geopenbaard worden.
De moslims verwachten ook de messias en noemen hem de Mahdi en de 12e imam. Maar velen onder ons hebben reeds ontdekt dat die Mahdi niet samenvalt met onze Messias, maar met de aan Hem voorafgaande antichrist.
Weet u overigens dat de gereformeerde leer de ruiter op het witte paard, de eerste van de 4 ruiters uit Openbaring, ook reeds als de Christus meent te herkennen? Gevaarlijk hè?

Nu hebben Arno en Emile door bestudering van de koran en de islam in ’t algemeen, gevonden dat de (voor ons valse) profeet welke bij de (voor ons antichrist) Mahdi behoort, Isa zal zijn, de islamitische uitdrukking voor onze Jezus, zoals we weten.
Zo zullen onze monotheïstische godsdiensten dus in de toekomst ook samengevoegd kunnen worden in het laatste eindtijdgebeuren. Dat wordt binnen de Interfaith-beweging nu reeds voorbereid!

Hoe loopt dat af? Nou dat wist ik ook nog niet: Na de beruchte 7 jaar van de laatste jaarweek uit de profetie van onze Daniël, verschijnt binnen de leer van de islam de Daijal, welke volgens Hadith no. 12865 gevolgd zal worden door 70.000 Joden die kronen dragen.
Uiteraard is die Daijal voor de moslims dan wel de anti-Isa, welke dan door hun Isa zal worden verslagen.

Valt het u ook op dat dus pas bij de wederkomst van Jezus Messias, zie Openb.19, de leugen definitief ontmaskerd zal worden?
Wie herkent deze lezing en durft daar ook wat (eventueel verpletterends) over te zeggen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: de Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindt

Berichtdoor ineke-kitty » 18 feb 2014 14:12

Wel, een ieder die op de hoogte is van het profetisch Woord weet dat de antichrist zich zal voordoen als de 'messias' ofwel de Mahdi ofwel maytrea.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 14:20

De Bijbel is er duidelijk over wie de antichrist is.
Ik snap ook niet dat mensen er dan één persoon of één groepering uitpikken.
Dit zegt de Bijbel:

1Johannes 2:22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 14:33

Bambi schreef:De Bijbel is er duidelijk over wie de antichrist is.
Dit zegt de Bijbel:

1Johannes 2:22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Omdat er staat de mens der wetteloosheid in 2 Tess. 2:
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5 Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6 En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7 Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is. 8 Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt.
en:
Jesaja 54 (De toekomst van Sion):
vs 16 ook heb Ik den verderver geschapen, om te vernielen.
Dat is een ander woord dan voor satan wordt gebruikt en slaat volgens mij op de antichrist, gezien de context.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 15:14

Bambi schreef:De Bijbel is er duidelijk over wie de antichrist is.
Dit zegt de Bijbel:

Boerin schreef:Omdat er staat de mens der wetteloosheid in 2 Tess. 2:
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5 Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6 En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7 Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is. 8 Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt.
en:
Jesaja 54 (De toekomst van Sion):
vs 16 ook heb Ik den verderver geschapen, om te vernielen.
Dat is een ander woord dan voor satan wordt gebruikt en slaat volgens mij op de antichrist, gezien de context.

1 Johannes 2 : 22 gaat wel degelijk over de menselijke antichrist.
Kijk maar naar de verzen die er aan voorafgaan en die erna komen:

1 Johannes 2:
18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
20 Doch gij hebt de zalving van den Heilige, en gij weet alle dingen.
21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij die weet, en omdat geen leugen uit de waarheid is.
22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet.
24 Hetgeen gijlieden dan van den beginne gehoord hebt, dat blijve in u. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, zo zult gij ook in den Zoon en in den Vader blijven.
25 En dit is de belofte, die Hij ons beloofd heeft, namelijk het eeuwige leven.
26 Dit heb ik u geschreven van degenen, die u verleiden.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 18 feb 2014 15:54

ben db bd schreef:De Mahdi, Isa en de Daijal in de vervulling van de eindtijd.

omdat ik het veel interessanter vind om nog wat te leren, dan gelijk te krijgen in mijn ongetwijfeld christelijk gereformeerd geloof, bemerk ik dat ik m.i. bij de kopgroep aangaande Bijbelse toekomst terecht gekomen ben. (daar hoef je in mijn kerk niet zo heel hard voor te gaan hoor)

Voor mij uit zie ik twee mensen lopen, Arno en Emile, welke een 500 pag. dik boek hebben geschreven wat er op het gebied van herkenning van de eindtijd niet om liegt; heel interessant dus!! ‘Wake Up’ heet dat boek.
Omdat iedere boodschap op een A4tje is uit te leggen, lees ik alleen de samenvatting. Daarvan herken ik 80-90 %. Die ook voor mij nieuwe min.10% wil ik hier doorgeven, in de hoop dat jullie het geen monoloog laten blijven, want dan weten jullie wat de moderator daar mee doet.
Begrijp ik het overigens goed dat het open forum het meest genadig gemodereerd wordt?

We weten uit de Bijbel dat onze Heere en Heiland; Jezus Christus beloofd heeft dat Hij terug zal komen zoals Hij opgevaren is. Dan zal Hij hier op aarde vanuit Jeruzalem zijn heerlijk wereldwijde Koninkrijk van gerechtigheid oprichten; het Koninkrijk der hemelen, het Vrederijk !

Voor Hem uit verwachten wij de antichrist in persoon. De geest van de antichrist was al in de tijd van Paulus actief, weten we, maar in persoon moet hij nog geopenbaard worden.
De moslims verwachten ook de messias en noemen hem de Mahdi en de 12e imam. Maar velen onder ons hebben reeds ontdekt dat die Mahdi niet samenvalt met onze Messias, maar met de aan Hem voorafgaande antichrist.
Weet u overigens dat de gereformeerde leer de ruiter op het witte paard, de eerste van de 4 ruiters uit Openbaring, ook reeds als de Christus meent te herkennen? Gevaarlijk hè?

Nu hebben Arno en Emile door bestudering van de koran en de islam in ’t algemeen, gevonden dat de (voor ons valse) profeet welke bij de (voor ons antichrist) Mahdi behoort, Isa zal zijn, de islamitische uitdrukking voor onze Jezus, zoals we weten.
Zo zullen onze monotheïstische godsdiensten dus in de toekomst ook samengevoegd kunnen worden in het laatste eindtijdgebeuren. Dat wordt binnen de Interfaith-beweging nu reeds voorbereid!

Hoe loopt dat af? Nou dat wist ik ook nog niet: Na de beruchte 7 jaar van de laatste jaarweek uit de profetie van onze Daniël, verschijnt binnen de leer van de islam de Daijal, welke volgens Hadith no. 12865 gevolgd zal worden door 70.000 Joden die kronen dragen.
Uiteraard is die Daijal voor de moslims dan wel de anti-Isa, welke dan door hun Isa zal worden verslagen.

Valt het u ook op dat dus pas bij de wederkomst van Jezus Messias, zie Openb.19, de leugen definitief ontmaskerd zal worden?
Wie herkent deze lezing en durft daar ook wat (eventueel verpletterends) over te zeggen?

Lees je ' Het Zoeklicht', Ben db bd?? In het 04 nummer staat een artikel over hetzelfde onderwerp door dezelfde schrijvers (Arno Lam en Emile-Andre van Beckevoort.)
'Messias = Mahdi? Misleiding in de eindtijd' heet het.

Het door jou genoemde boek staat er ook afgebeeld. Was er al nieuwsgierig naar...

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 feb 2014 21:30

Ja Boaz, zo is het, ik lees het Zoeklicht zeker al 35 jaar, schat ik. Maar dit boek was m.i. ook voor het Zoeklicht vóór op de algemene inzichten binnen de brede Maranathabeweging binnen de kerken.
Vooral de opvoering van de Daijal als anti-Isa was voor mij helemaal nieuw en versterkt het beeld van hoe op de wederkomst van de Heere Jezus door de wereld om ons heen zal worden gereageerd. Van die wereld is de satan nog steeds de overste, zoals de Heere Jezus hem noemde. Uitermate leerzaam, vind ik. En ook de manier waarop de duivel de misleidingen overeind houdt, is hier weer zo herkenbaar, vind je ook niet? Het eindplaatje wordt zo wel steeds helderder hoor!

Tegen Bambi zou ik willen zeggen: natuurlijk heeft u ook gelijk. Het ritselt van de antichristen in de wereld. Het woord antichrist zegt daar toch eigenlijk zelf al genoeg voor?

Maar ook de bijdrage van Boerin vind ik in dit kader heel waardevol, toch?
Heel veel mensen hopen en geloven eigenlijk wel, dat de antichrist in de persoon van het beest, de wetteloze, zoals die in Openb.13 opkomt uit de (mensen)zee, pas zal verschijnen als de Gemeente van Christus, waarin de Heilige Geest woont in de vorm van de Weerhouder, zal zijn opgenomen, weggerukt de Heere Jezus tegemoet om eeuwig bij Hem te mogen wonen.

De grond voor dat geloven wordt dan o.a. onderbouwd door de belofte in Openb.3:10 aan de Gemeente Filadelfia gegeven: "Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking (o.i. de grote verdrukking) die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen."

Wel haast ik mij hierbij om er aan te herinneren dat die belofte slechts aan één van de 7 Gemeenten in Klein Azië werd gegeven. "...en gij hebt Mijn woord bewaard en hebt Mijn Naam niet verlochend." (vs.8.) Ja, laten we goed onthouden dat het wonder van de opname en de daarbij behorende transformatie, geen geringe zaak is (mag in veel gereformeerde kerken niet eens gepredikt worden) en wel eisen aan onze Bijbelgetrouwheid stelt.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 18 feb 2014 23:29

wellicht is het nog interessant om er aan te herinneren dat deze gebeurtenissen wel eens dichterbij zouden kunnen zijn dan wij ons vaak bewust zijn.
(als we al toekomstbewust willen zijn, want in de kerken wordt dat bewustzijn weinig gemotiveerd, was ook de klacht in het artikeltje geuit)

Natuurlijk kennen wij de dag en het uur niet, maar ons mogen de tekenen der tijd niet ontgaan zoals bij de farizeeën. En mede door de informatie welke deze twee genoemde schrijvers voor ons neer hebben gelegd, is de mogelijkheid dat we in de richting van de islam moeten kijken weer gegroeid, toch?

En de islam is ook in Europa (net als in Afrika overigens, maar dan op een andere manier) veel sterker door aan het komen dan we via de mainstreammedia vernemen, vanwege de linkspolitieke 'correctheid'. En in Engeland zijn de MoslimBroeders zelfs (in tegenstelling tot Egypte) al officieel goedgekeurd en toegestaan.
En aangaande Israël is de islam natuurlijk al helemaal verschrikkelijk bedreigend bezig!

En weet u dat er verschillende rabijnen zijn welke de lezing van de islam delen? Want laten we niet vergeten dat de Bijbel ons wel leert dat de Joden een verbond met de antichrist aan zullen gaan, wat hen dan verschrikkelijk op zal breken en bijna ten onder zal doen gaan.
Wat heerlijk dat dan de Heere Jezus als Overwinnaar in zal grijpen, want Hij is getrouw aan al zijn beloften!

Zullen wij maar gewoon Bijbels waakzaam blijven?

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 19 feb 2014 08:00

Dat de islam ook een antichrist verwacht, wist ik ook niet. Eerste de Mahdi, dan een antichrist... net in de andere volgorde dus. Dat is veelzeggend!

Ik deel je gedachte dat het belangrijk is dat we hier van op de hoogte zijn, want de antichrist zal zo misleidend zijn, dat het belangrijk is dat gelovigen hierop voorbereid zullen zijn. Allerlei berekeningen wanneer dit zou gaan gebeuren leg ik altijd meteen terzijde, maar wat er zal gaan gebeuren, moeten we goed weten. God heeft het niet voor niets aan Daniel geopenbaard.

Terug naar “[Religie] - Open forum”