Ach ja de evos moeten ook weer wat zeggen, valt niet op overigens er zijn hier kippenhokken genoeg.
Lange tijd stil geweest, maar nu dus evos aan het woord, the game must go on
Moderator: Moderafo's
Lock&Stock schreef:
Zo moeilijk is mijn vraag volgens mij niet;
Wat zou jij als bewijs van evolutie zien? Een mens die een aap baart? Bepaalde fossielen? Wat zou kirdneh op andere gedachten brengen? Even afgezien of dat realistisch is of niet.
kirdneh schreef:Dat kan ik vooraf niet zeggen,alles valt of staat met hetgeen je als bewijs presenteert.
Mortlach schreef:Wetenschap is geen geloof, wat L&S al zegt. Wetenschap heeft wel een aantal beginselen, maar die zijn echt op geen enkele manier te vergelijken met geloof in een Almachtig, Alwetend, Bovennatuurlijk wezen.
Wat de wetenschap zogenaamd 'gelooft':
1) Er bestaan een universum. Dat kun je niet bewijzen namelijk, omdat je bewijs per definitie altijd BINNEN het universum valt.
2) Over dat universum kunnen wij ware uitspraken doen. Ook dat is niet te bewijzen, omdat die uitspraken altijd deel uitmaken van dat universum.
3) Wiskunde is een geschikte taal om die uitspraken in te doen. Ook niet te bewijzen.
4) Logica zoals we die kennen klopt. Niet te bewijzen, omdat dat bewijs altijd in de vorm van logica moet worden gegeven.
5) Uit aanwijzingen in het heden valt het verleden te herleiden.
6) Natuurlijke gevolgen hebben natuurlijke oorzaken.
Alleen die laatste twee zijn voor sommigen echt een probleem, al zien ze meestal totaal niet in welke enorme problemen je veroorzaakt als je die stellingen serieus in twijfel gaat trekken.
Zit er verder nog 'geloof' in wetenschap? Volgens mij niet.
Deze mogelijke gebeurtenis zegt helemaal niets over het al dan niet bestaan van evolutie.Lock&Stock schreef:Hier, ik zal een voorzetje geven, dingen die mij doen overtuigen dat evolutie fout is;
- Een mens die een aap baart of andersom
Pcrtje schreef:Deze mogelijke gebeurtenis zegt helemaal niets over het al dan niet bestaan van evolutie.
Pfieuw schreef:Wat je vaak ziet is dat uit de wetenschap uitspraken voortvloeien, zoals dat God niet kan bestaan. Daar is wetenschappelijk gezien dus geen enkel antwoord op te geven.
Zo kan ik ook gewoon geloven in een volwassen schepping geloven en is dus ieder wetenschappelijk bewijs wat betreft de leeftijd van sterren volkomen nutteloos.
Pfieuw schreef:
Wat je vaak ziet is dat uit de wetenschap uitspraken voortvloeien, zoals dat God niet kan bestaan. Daar is wetenschappelijk gezien dus geen enkel antwoord op te geven. Zo kan ik ook gewoon geloven in een volwassen schepping geloven en is dus ieder wetenschappelijk bewijs wat betreft de leeftijd van sterren volkomen nutteloos.
Lock&Stock schreef:
Ontwijkgedrag wat mij betreft, je begrijpt de vraag volgens mij namelijk wel.
Hier, ik zal een voorzetje geven, dingen die mij doen overtuigen dat evolutie fout is;
- Zoogdier fossielen in het Cambrium
- Een mens die een aap baart of andersom
mortlach schreef:Het is erg grappig om video's op te zoeken waarin Richard Dawkins de christelijke hate mail die hij ontvangt voorleest.
Lock&Stock schreef:
Nee hoor, maar omdat er bewijs is, zoals Bill Nye al aangeeft.
Lock&Stock schreef:Dat jij iets niet aanneemt als bewijs betekent niet dat het geen bewijs is. De evolutie theorie werkt gewoon, niet alleen als stoffige theorie maar ook in de praktijk.
leuk beest, maar wat zegt zoiets?Lock&Stock schreef:(Tiktaalik
Lock&Stock schreef:Onzin, kijk maar naar de Big Bang theorie. De laatste paar jaar is er zoveel nieuwe informatie ontdekt (versnelling van de expansie van het universum, donkere energie en materie) dat deze theorie behoorlijk is aangepast. Daar was totaal geen weerstand tegen in de wetenschappelijke kringen omdat wetenschap nou eenmaal zo werkt.
Lock&Stock schreef:Je hebt duidelijk geen idee van hoe de wetenschappelijke methode echt werkt, in plaats daarvan scherm je met een karikatuur van de wetenschap die toevallig jouw argument goed uitkomt maar totaal geen borging heeft in de realiteit.
Mortlach schreef:Wetenschap is agnostisch. Ze doet simpelweg geen uitspraken over het al dan niet bestaan van God. God is echter nooit nodig als verklaring voor natuurlijke fenomenen.
Mortlach schreef:Dat sommige wetenschappers hun eigen bagage hebben, is natuurlijk wel zo. Maar goed, dat is ook niet heel gek als je ziet waar sommige wetenschappers mee worden bestookt. Het is erg grappig om video's op te zoeken waarin Richard Dawkins de christelijke hate mail die hij ontvangt voorleest.
Ja hoor, leef je uit. Verwacht alleen niet dat je daar dan iemand mee overtuigd. En denk vooral niet aan alle theologische problemen die die stelling oplevert.
Lock&Stock schreef:Ben ik niet met je eens,aangezien het zou de ET direct zou falsifiseren.
Lock&Stock schreef:Dat mensen conclusies verbinden aan de wetenschap, bijvoorbeeld dat God niet bestaat, daar kan de wetenschap niets aan doen. Wetenschap zal nooit een uitspraak doen of het al dan niet bestaan van God.
Pfieuw schreef:Waarbij we dus voorlopig gewoon heel veel dingen nog moeten open laten omdat die nog niet bewezen zijn.
Ik denk dat het andersom net zo goed gebeurd.
En Richard Dawkins is voor mij nog altijd degene die in de categorie valt die Lewis de 'wijze denkers' noemt. Je afsluiten van realiteit buiten de wetenschappelijke werkelijkheid en dus je eigen kindergedachten weg redeneren.
Nee, maar de wetenschap overtuigt ook niemand. Daarvoor roept de wetenschap nog veel te veel vragen op. Dat valt reusachtig mee.
Theologische problemen worden minstens zo groot als je de evolutietheorie gaat inpassen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten