Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ineke-kitty schreef:Wilsophie: "kortom, de Bijbel leert dat zon en maan bewegen en hun vaste gang hebben, en dat de aarde stilstaat".
Precies . Dat is wat de Bijbel leert, maar de Bijbel wordt zelfs door bepaalde christenen niet serieus genomen, sterker nog, het wordt bespot , en men gelooft de wetenschap , die precies het tegenover gestelde beweert, dat de aarde om de zon heen draait, dat het heelal on-eindig is in plaats van eindig.
Leve de NASA.
Wilsophie schreef:Het is natuurlijk ook heel interessant om te kijken wat de Bijbel leert over het "licht".
Waar woont het licht en de duisternis waar is haar plaats?
Langs welke weg laat het licht zich neer?
Aan welke weg onderwerpt zich het licht?
Weet je die vragen te beantwoorden Stock? Ik citeer dus Job 38 vers 24 Weet je wat "verdelen " betekent in dit verband en gaat het weg via een rechte weg?
Job 38 is overigens de enige tekst die over de route van het licht spreekt.
Roept u maar deskundigen?
De aarde is een afgeplatte bol, dus als de zon zich in de aarde zou bevinden, dan zou het op de evenaar juist het koudst zijn, omdat op de evenaar de afstand tot de kern groter is dan op de polen. 21,5 kilometer om precies te zijn. Waarom gaat het licht zicht trouwens afbuigen naarmate het verder van de evenaar komt?Wilsophie schreef:Op de plaats waar de zon het dichtst bij de aarde staat dus bij de evenaar is het het warmst omdat het licht daar de minst lange baan hoeft af geleggen en hoe korter de weg hoe warmer.
Bij de evenaar gaat het licht dus rechtuit en vanaf dat moment gaat het licht zich afbuigen.
In cirkels wel te verstaan.
Wilsophie schreef:Het is natuurlijk ook heel interessant om te kijken wat de Bijbel leert over het "licht".
Waar woont het licht en de duisternis waar is haar plaats?
Langs welke weg laat het licht zich neer?
Aan welke weg onderwerpt zich het licht?
Weet je die vragen te beantwoorden Stock? Ik citeer dus Job 38 vers 24 Weet je wat "verdelen " betekent in dit verband en gaat het weg via een rechte weg?
Job 38 is overigens de enige tekst die over de route van het licht spreekt.
Roept u maar deskundigen?
Wilsophie schreef:Het basis principe van de Bijbel is dat het licht niet via een rechte weg gaat.
Het licht beschrijft een weg waarbij het zich verdeelt.
Als het licht niet rechtuit gaat, maar zich verdeelt, dan betekent dat dit gevolgen heeft voor de bestudering van hemelse zaken< zoals gezegd om het centrum waar God woont zijn de beide hemelen en daarin staan de sterren en het uiterste van de hemelen is de aarde waarop de mens staat.
Vanaf de aarde is Gods woning het verste punt en het maakt niet uit waar de mens zich op aarde bevindt.
De afstand tot dat centrum is ongelofelijk groot.
De zon draait in ongeveer 24 uur éénmaal rond de evenaar en de maan die dichterbij de aarde staat doet er aanmerkelijk langer over om éénmaal rond te komen namelijk ongeveer 28 dagen.
Men gaat er vanuit over het algemeen dat het licht rechtdoor gaat, en volgens die redenering gaan zonnestralen ook rechtuit en men gaat er vanuit dat het licht hier op aarde vrijwel een rechte lijn beschrijft.
Daaruit heeft men geconcludeerd dat dit in het heelal dus ook zo moet zijn omdat daar een dampkring is, waardoor het licht gebroken zou kunnen worden.
Men gaat er dus vanuit dat het zonlicht op een bol n.l. de aarde valt waardoor deze verlicht wordt.
Maar de Bijbel spreekt ànders over het licht want het licht gaat duidelijk altijd gekromd en wordt verdeeld.
Als je in de nacht met een zaklantaarn naar buiten gaat dan geeft die geen geconcentreerd licht maar "waaiert" uit
Je kunt dat het beste zien met ijzervijlsel wat we vroeger op school deden.
Er is een plaats waar het licht verdeeld wordt en die plaats is in het heelal. Als de Heer in de toekomst naar de aarde komt gaat er van alles met het licht gebeuren de zon wordt verduisterd en de maan wordt als bloed.
Op de plaats waar de zon het dichtst bij de aarde staat dus bij de evenaar is het het warmst omdat het licht daar de minst lange baan hoeft af geleggen en hoe korter de weg hoe warmer.
Bij de evenaar gaat het licht dus rechtuit en vanaf dat moment gaat het licht zich afbuigen.
In cirkels wel te verstaan.
Er ontstaat dus een soort ronding waarbij het aan beide zijden de aarde raakt.
Je krijgt dus een licht en een donker gedeelte.
Bambi schreef:Erg zwak om je zo achter Job 38 te verschuilen.
Want het principe van Job 38 is alleen maar, om Job duidelijk te maken, dat zijn wijsheid nooit kan bevatten wat God gemaakt heeft en wat God doet.
En datzelfde geldt voor ons allemaal.
Dus voor je een Bijbelboek citeert, kijk eerst even naar de werkelijke betekenis.
Job begreep trouwens, wat God hem duidelijk probeerde te maken met dit hoofdstuk.
Jammer dat het kwartje bij jou nog niet gevallen is.
Lock&Stock schreef:De Bijbel heeft voor mij geen enkele waarde, staat gelijk aan de Geschriften van Vishnu, de Lessen van Buddha, de Koran of welk ander "heilig" geschrift.
We weten heel goed wat licht is en hoe het zich beweegt, daar is geen heilig geschrift voor nodig.
Wilsophie schreef:O wat vind ik dit erg dat je dit zegt. Verschuilen achter Job. Verschuil jij je ook achter Joh 3 vers 16.
Ik weet in ieder geval dat ik schuil in de schuilplaats van de allerhoogste en ik vind je post echt schokkend.
Wilsophie schreef:
Dat was me niet duidelijk dan stop ik om op jouw post in te gaan want ik ben hier op een forum waar de Bijbel centraal staat, dacht ik...
Wilsophie schreef:Ik ben zeer geschokt over je uitspraken en dat ik je post niet begrijp doet niet terzake.
Ik vind het verschrikkelijk dat je er zo mee wegloopt met zo een poppetje.
Zonder enige inhoudelijke bijdrage kat je het boekje Job af met een kwartje.
Ik heb daar geen woorden voor. Ik neem ongelovigen zoals Lock en anderen niets kwalijk maar van jou had ik meer waarde aan de Bijbel verwacht en meer respect voor de teksten die ik aanhaal.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten