Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Flight
Mineur
Mineur

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Flight » 18 feb 2014 13:33

Laat je niet ontmoedigen Wilsophie! Ik lees je stukken met veel plezier. Ikzelf kwam laatst Elvis Presley tegen in de Kalverstraat. Niemand die het geloofd…maar het is echt echt echt waar.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 13:37

Flight schreef:Laat je niet ontmoedigen Wilsophie! Ik lees je stukken met veel plezier. Ikzelf kwam laatst Elvis Presley tegen in de Kalverstraat. Niemand die het geloofd…maar het is echt echt echt waar.

Lol. Toen ik een paar jaar geleden ziek op bed lag met longontsteking en bronchitus en zwaar onder de medicijnen was zag ik otters rond mijn bed lopen. En vreemd genoeg was er niemand die mij geloofde.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 feb 2014 13:45

Vreemd. men verdedigt hier de NASA uit alle macht, terwijl men geen idee heeft wat zich binnen die "organisatie" allemaal afspeelt, maar bespot wel met z'n allen het bijbels wereldbeeld, dat men niet kan weerleggen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2014 13:47

Faramir schreef:Lol. Toen ik een paar jaar geleden ziek op bed lag met longontsteking en bronchitus en zwaar onder de medicijnen was zag ik otters rond mijn bed lopen. En vreemd genoeg was er niemand die mij geloofde.

Dan was jij heel erg ziek, hoge koorts :? Dan kun je inderdaad gaan hallucineren en dingen zien die er niet zijn. Een paar stippen op je dekbed kunnen dan enge torren worden.
Of je denkt dat je in een holle aarde woont, met allemaal ondergedoken nazi's.
Brrrr nachtmerrie. :-&

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 13:57

Wilsophie schreef:Snel naar de volgende bladzijde want de bol trekt alles uit zijn verband. Als de bol binnenste buiten keert verandert er toch niets aan de afstand.
Ik begrijp niet dat men dat niet begrijpt. Een binnenste buiten gekeerde bal verandert toch ook niet qua doorsnede en afstand van noord naar zuid?

Natuurlijk wel. voor wie in een cirkel een fietsrondje maakt, is de afstand altijd kleiner dan voor wie dat buiten diezelfde cirkel doet, daarbij zou de maan heel erg klein zijn en heel erg dichtbij. De zon en de maan en alle planeten zouden dichterbij zijn dan Australië.

En dat satan de wereld regeert is overduidelijk en wordt behandeld in het topic over "deze dingen dezer eeuw".

STEL dat Satan de wereld beheerst, dan vraag ik me steeds af hoe hij in het heelal, dus BUITEN de aarde het licht zo kan beïnvloeden dat wij op foto's een bol zien. en geen holte.
Afbeelding

Afbeelding
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 14:00

Doordat mensen zich aan de geheimhouding hielden weet ik er niets vanaf maar dat wil niet zeggen dat ik mensen ken die daar werkten. Ik ken ook mensen die bij de KLM werken, maar daarmee weet ik niets meer dan de gemiddelde klant van de KLM of van een energiebedrijf, ik vind dat zulke domme opmerkingen Stock. En het trieste is dat er dan altijd meelopers zijn die nog meer gaan verzinnen om indruk te maken.
Je hebt bij elke kern van protest een stel meelopers die voor de fun meedoen.
Gun ze die lol!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 14:02

Als je het plaatje van die man ziet die Kepler dan moet je wel een paar keer je ogen bijstellen of focussen om te zien of je nu 2 halve bollen ziet of dat je in een holte kijkt, Hetty. Je kent toch ook het fenomeen van die plas water op heel heet asfalt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 14:12

We gaan gewoon verder,..
Als de aarde stilstaat dan zie wij volgens Prediker 1 vers 5,6 dat de zon en de maan een vaste loop hebben en de baan die de zon beschrijft is rond, hij cirkelt van zoon naar noord en de opgang van de zon is in de Bijbel altijd het Oosten.
Er zijn vele teksten in de Bijbel waar dat opgaat.

Aan de sterren is te zien hoe de werkelijkheid van God in elkaar zit en daar kom ik later op terug en houd me nu bij de zon.... want God heeft in de hemelen een tent voor de zon gesteld en als die zon uit zijn slaapkamer komt dan was het dus nacht en wordt het dag. Heel simpel
.
Hij is vrolijk en loopt een bepaald pad. Hij lijkt uit de aarde te komen maar dat is nu juist gezichtsbedrog.
En dat komt omdat wij altijd rechtuit kijken.
Daardoor ziet de mens de dingen volkomen verkeerd.

De zon komt op aan het eind van de hemelen hij circuleert en gaat onder aan de einden der hemelen.
OOk al zien wij hem niet dan circuleert hij nog steeds want er niets verborgen voor zijn warme zegt de Bijbel en daarom is de zon een beeld van Gods Woord danwel van God Zelf.
Het woord omloop is het woord thekoefah en komt 4 keer voor en de getalswaarde noem ik niet.
Tijd circuleert ook.
In dat woord zit ook het woord KOF< dus de oog van de naald en is vertaald in "aap" in 1 Kon. 10 vers 22 en 2 Korn 9 vers 21. Een aap schijnt in cirkels te lopen met één hand op de grond.
Kof houdt verband met "nakaf" Jozua 6 vers 3, 11.
Dat het getal verband houdt met het ingaan in het koninkrijk is uiteraard ook Bijbels maar zo rijk is deze taal.

De beweging van de maan wordt in Job 31 vers 26 vermeld.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 14:26

Wilsophie schreef:Doordat mensen zich aan de geheimhouding hielden weet ik er niets vanaf

Dus je zuigt gewoon alles over NASA uit je duim aangezien je er niets vanaf weet?

Wilsophie schreef:Ik ken ook mensen die bij de KLM werken, maar daarmee weet ik niets meer dan de gemiddelde klant van de KLM of van een energiebedrijf

Waarom denk je dan wel iets te kunnen zeggen over NASA??!!

Wilsophie schreef:ie nog meer gaan verzinnen om indruk te maken.

Oooohhhh de ironie...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 14:27

Wilsophie schreef:Als de aarde stilstaat.

Euuuhhhh....

Wilsophie schreef:Dus die stilstaande aarde zal ik ook wel fout hebben

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 14:42

Bij NASA beweren ze natuurlijk dat de zon nooit stil gezet kan worden, maar zij geloven ook niet dat Jona in de vis zat en iemand kan opstaan uit de dood dus daar trek ik me niets van aan.
Als in Jozua staat dat de zon stil stond en de maan ook dan geloof ik dat...

Dat het in de toekomst weer zal gebeuren leert Zach 14 vers 3-5.

Als Israël onder de voet gelopen dreigt te worden door een bepaalde grootmacht zal God ingrijpen door deze manier van handelen. Gelijk als de aardbeving van Uzzia en dat het stilstaan met een aardbeving heeft tot gevolg is niet zo gek denk ik.
Want de Olijfberg zal splijten net als bij de Schelfzee zal Israël erdoorheen trekken en dan zal de berg weer sluiten en zullen de vijanden vernietigd worden.
Er zal geen licht zijn en de sterren zullen samentrekken.

De zon gaat in Jesaja zelfs achteruit en dat gelooft NASA natuurlijk ook niet.
Denk aan het woord Ma'alooth wat graden betekent en de getalswaarde noem ik niet.
Maar het is vertaald in "zonnewijzer". Dat het om 20 trappen gaat en dus een dag laat ik buiten beschouwing.

Kortom de Bijbel leert dat zon en maan bewegen en hun vaste gang hebben en dat de aarde stilstaat en de zon een beeld is van de bruidegom die opkomt en ondergaat.
Dat de hemelen binnen de aarde liggen en dat God de zon, maan en sterren in de hemelen heeft geplaatst.
De zon beschrijft zijn cirkelgang binnen de aarde en de maan doet dat ook hoewel dat een lagere gang of stand is en de omloop van deze beiden gaat om het centrum van God heen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 14:42

Flight schreef:Laat je niet ontmoedigen Wilsophie! Ik lees je stukken met veel plezier. Ikzelf kwam laatst Elvis Presley tegen in de Kalverstraat. Niemand die het geloofd…maar het is echt echt echt waar.

Dat was Wayne.
http://www.youtube.com/watch?v=CWyYYXb71s0
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 14:44

Wilsophie schreef:Bij NASA beweren ze natuurlijk dat de zon nooit stil gezet kan worden, maar zij geloven ook niet dat Jona in de vis zat en iemand kan opstaan uit de dood dus daar trek ik me niets van aan.

Waarom zou de NASA in vredesnaam daar uitspraken over moeten doen??!! Daar houden ze zich toch helemaal niet mee bezig?!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 14:45

Wilsophie schreef:Als je het plaatje van die man ziet die Kepler dan moet je wel een paar keer je ogen bijstellen of focussen om te zien of je nu 2 halve bollen ziet of dat je in een holte kijkt, Hetty. Je kent toch ook het fenomeen van die plas water op heel heet asfalt.

Doe niet zo gek. Vanuit de ruimte kijk je LANGS de aarde heen.

Vraag anders es aan André Kuipers of zijn ogen hem elke dag weer bedrogen hebben toen hij in dat ruimtestation zat.
https://www.flickr.com/photos/astro_andre/

En, natuurlijk zou er geen werkzaam GPS systeem bestaan als we niet eens wisten waar de satellieten hangen..

Afbeelding
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 14:46

Het is natuurlijk ook heel interessant om te kijken wat de Bijbel leert over het "licht".
Waar woont het licht en de duisternis waar is haar plaats?
Langs welke weg laat het licht zich neer?
Aan welke weg onderwerpt zich het licht?

Weet je die vragen te beantwoorden Stock? Ik citeer dus Job 38 vers 24 Weet je wat "verdelen " betekent in dit verband en gaat het weg via een rechte weg?
Job 38 is overigens de enige tekst die over de route van het licht spreekt.
Roept u maar deskundigen?

Terug naar “[Religie] - Open forum”