Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2014 01:18

mohamed schreef:De duivel heeft alleen maar vat op mensen die in de macht van de zonde zijn (Rom 6,16) en die wetenschap moet ons allen tot troost zijn toch? :D

'Wie de zonde doet, is uit de duivel; want de duivel zondigt vanaf het begin. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, dat Hij de werken van de duivel verbreken zou.' (1 Joh 3,8)

Jvslooten schreef:Inderdaad, er zijn tweeërlei kinderen (1 Joh. 3 v. 10), Maar de aarde is des Heeren, en de volheid derzelve. (1 Kor. 10:26&28, zie ook Ex. 9:29). Niet alleen Israël is door recht Zijn eigendom (1 Kon. 8:53), maar ook de heidenen uit alle volken zijn Hem tot erfdeel gegeven (Rom. 15:10-12, Ef. 1:11, 1 Pet. 5:2-3), exact volgens de belofte van de Vader: Eis van Mij en Ik zal U de heidenvolken als Uw eigendom geven, de einden der aarde als Uw bezit. (Psa. 2:8)

De heidenen = de volken. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de heidenen Israël zijn en de joden Juda en geef ze eens ongelijk! ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2014 01:19

Mortlach schreef:Toch altijd weer hilarisxh dat wetenschap eerst wordt verketterd als zijnde van Satan, en vervolgens wordt er een lijstje grote namen opgevist die zogenaamde uitspraken doen die precies in het eigen straatje passen

Well, you've got to love it or you'll go to hell! ::))[/sarcasme]

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 08:57

Mohamed er is onlangs een avond geweest op Urk ik meen van ene Mark Spruit over die 2 en de 10 stammen die jij heidenen noemt. Misschien eens luisteren http://www.christelijkegroeiurk.nl

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 10:17

Wilsophie schreef:48 sterrenbeelden verdeeld in 4x12. Zij beelden de weg van verlossing uit en daarom hebben zij een bepaalde stand of positie. Eigenlijk engelen met een bepaalde positie. Ze zijn ook gerangschikt.

Sterrebeelden zijn verzinsels van mensen om de navigatie op basis van sterren te vergemakkelijken, uit een tijd toen er nog geen telescopen waren. Kan je me de sterrenbeelden aanwijzen?

Afbeelding

En ik zit nog steeds te wachten op je onderbouwing en/of bronnen dat NASA rekent met een stilstaande Aarde...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 10:38

Laat ik eerst even stellen dat het woord "nasa" komt van het woord neshamah en de getalswaarde zal ik niet noemen maar het is dezelfde waarde als het woord shamajim en dat is de hemelen.
Dat woord nasa betekent opheffen of wegdragen en eigenlijk omhoog dragen.

Natuurlijk moet je dan ook iets zeggen over het woord neshamah om het woord nasa te begrijpen.

Want het andere woord namelijk "roeach" wordt gezien dezelfde getalswaarde weer hetzelfde is aane holte of een ruimte, maar ook woorden als rein, blank, zuiver , schoon worden zijn daaraan verwant.

IK begrijp eigenlijk dat neshamah de Goddelijke Geest is en roeach de menselijke geest. Dan is neshamah hoger dan roeach, hoewel God ook Roeach heeft.
Het is natuurlijk nog veel uitgebreider als je gaat zien wat wedergeboorte is. En wat een Geestelijk leven is.
En waar deze woorden in de Bijbel voorkomen. Adem en geest en Geest en ziel, maar dat is nu het onderwerp niet.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 18 feb 2014 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 10:39

Sterrebeelden zijn verzinsels van mensen om de navigatie op basis van sterren te vergemakkelijken, uit een tijd toen er nog geen telescopen waren. Kan je me de sterrenbeelden aanwijzen?

Ja in de Bijbel. En ik heb een autenthieke sterrenkaart.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 10:41

Wilsophie schreef:Laat ik eerst even stellen dat het woord "nasa" komt van het woord neshamah en de getalswaarde zal ik niet noemen maar het is dezelfde waarde als het woord shamajim en dat is de hemelen.

Fout, N.A.S.A betekent National Aeronautics and Space Administration.

Ondertussen;

Lock&Stock schreef:En ik zit nog steeds te wachten op je onderbouwing en/of bronnen dat NASA rekent met een stilstaande Aarde...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 10:42

Wilsophie schreef:Laat ik eerst even stellen dat het woord "nasa" komt van het woord neshamah en de getalswaarde zal ik niet noemen maar het is dezelfde waarde als het woord shamajim en dat is de hemelen.

Laat ik eerst even je stelling naar het rijk der fabelen verwijzen.

De National Aeronautics and Space Administration, afgekort tot NASA, is een onafhankelijk agentschap van de federale overheid in de Verenigde Staten, dat verantwoordelijk is voor het Amerikaanse ruimtevaartprogramma. NASA voert ook onderzoek uit, en coördineert onderzoek op het gebied van luchtvaart- en ruimtevaarttechniek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/National_A ... nistration

En ik wil die authentieke sterrenkaart van je wel zien.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 10:46

Die sterrenkaart kan ik niet laten zien, die is ingelijst en niet te fotograferen.
N.A.S.A als afkorting betekent ongetwijfeld wat jullie zeggen, want het woord nasa in het Hebreeuws zal men wel weggeredeneerd hebben, maar ik redeneer vanuit de Bijbel.
Dus die stilstaande aarde zal ik ook wel fout hebben want ik heb andere axioma''s.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 feb 2014 10:49

Wilsophie schreef:Die sterrenkaart kan ik niet laten zien, die is ingelijst en niet te fotograferen.
N.A.S.A als afkorting betekent ongetwijfeld wat jullie zeggen, want het woord nasa in het Hebreeuws zal men wel weggeredeneerd hebben, maar ik redeneer vanuit de Bijbel.

Weggeredeneerd?! Ik denk dat zij niet eens wisten dat het Hebreeuwse woord nasa bestaat. Je denkt dingen te vinden die er niet zijn.

Wilsophie schreef:Dus die stilstaande aarde zal ik ook wel fout hebben want ik heb andere axioma''s.

Ok, dat is dan tenminste iets. Maar heeft dat dan geen effect op je wereldbeeld? Het is nogal wat als NASA rekent met een Aarde die om de Zon draait en ook nog eens de ene na de andere succesvolle missie naar de uithoeken van het zonnestelsel stuurt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 10:53

nasaal
Uit de woordenlijst van de uitspraak; medeklinker die gerealiseerd wordt door de luchtstroom niet via de mond maar de neus naar buiten te sturen. De m, n en ng zijn nasalen, die van elkaar verschillen door de plaats waar de mond afgesloten wordt bij de labiale m gebeurt dat ter hoogte van de lippen, bij de dentale n ter hoogte van de tanden en bij.

De neshamah moet ik dan verder uitleggen want die werd ingeblazen, ons woord nasaal komt er vandaan.
Dat de NASA dat niet weet is logisch hun logo is ook op zijn kop en het apollo project logo doet mij aan vele dingen denken.

De uitleg van pneuma en neshamah en roeach is wezenlijk voor de betekenis en getalswaarde van neshamah en hemelen ( sjamajiem) maar helaas dat is hier niet toegestaan. Jullie getallen mogen wel hoor zet maar berekeningen neer en het aantal van de decaden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2014 10:55

Dit soort topic is echt goed voor je lachspieren. 8)

Ga door, ga door!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 feb 2014 10:55

Wilsophie schreef:Die sterrenkaart kan ik niet laten zien, die is ingelijst en niet te fotograferen.

Ik heb fotografie als hobby en het is onmogelijk dat zoiets als een sterrenkaart wat is ingelijst niet te fotograferen is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 11:40

Zolang het niet ontspiegeld glas is, is het niet te doen, je krijgt altijd de flits erin te zien.
Misschien staat de kaart ergens op internet? Zo bijzonder is hij nu ook weer niet.
Ik zal ook even zoeken.

Wat de NASA betreft kunnen jullie speculeren wat je wilt en ik ook want de informatie over hun werkwijze is strikt geheim iedereen moet geheimhouding beloven en wat er naar buiten komt zijn danook veelal leugens.
Iedereen die daar werkt wil zijn baantje behouden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2014 11:46

Natuurlijk moet je dan ook iets zeggen over het woord neshamah om het woord nasa te begrijpen.

Want het andere woord namelijk "roeach" wordt gezien dezelfde getalswaarde weer hetzelfde is aane holte of een ruimte, maar ook woorden als rein, blank, zuiver , schoon worden zijn daaraan verwant.

IK begrijp eigenlijk dat neshamah de Goddelijke Geest is en roeach de menselijke geest. Dan is neshamah hoger dan roeach, hoewel God ook Roeach heeft.
Het is natuurlijk nog veel uitgebreider als je gaat zien wat wedergeboorte is. En wat een Geestelijk leven is.
En waar deze woorden in de Bijbel voorkomen. Adem en geest en Geest en ziel, maar dat is nu het onderwerp niet.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”