Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2014 11:06

Schokkend stuk in Elsevier:

Dat oud-minister Els Borst (81) het slachtoffer lijkt te zijn van een misdrijf, past in een patroon. Vermogende ouderen vormen een dankbare 'prooi' voor keiharde roofovervallers en inbrekers.
Zeker als het gaat om alleenstaanden. Het percentage oude slachtoffers van moord en doodslag neemt de laatste jaren toe, zo blijkt uit het doorlopende onderzoek van Elsevier naar moord en doodslag. Vorig jaar waren het er veertien.

De buurt in Bilthoven waar Borst woonde, wordt al lang geteisterd door inbraken. Het forensisch onderzoek in en rondom haar woning is nog gaande en levert mogelijk bruikbare sporen op over de dader(s).

Eerder maakte de politie bekend dat er geen sporen van braak zijn aangetroffen. Borst werd gevonden in haar garage. Dat kan betekenen dat ze de eventuele dader(s) zelf heeft binnengelaten of betrapt heeft.
Vaak gaat het bij gewelddadige roofovervallen om mobiele dadergroepen uit het voormalig Oostblok. Ze bereiden hun misdrijven grondig voor en gebruiken geweld als ze betrapt worden.

Als de grond ze te heet onder de voeten wordt, wijken ze uit naar andere delen van het land of verdwijnen tijdelijk naar hun land van herkomst. Handlangers ontfermen zich over de buit.
Sinds banken en winkels beter worden beveiligd met onder meer camera's, richten criminelen zich meer op auto's. Soms gaat het ze alleen om de dure auto's. Maar net zo gemakkelijk wordt een huis volledig overhoop gehaald op zoek naar sieraden en contant geld.

aldus Gerlof Leistra.

De commentaren op dit artikel zijn niet mals. In de trant van:
Lang leve de open Europese grenzen
Mevrouw Borst, zelf voorstander van de EU, is nu waarschijnlijk zelf het slachtoffer geworden van dit beleid
Het blijkt dat de buurt geteisterd wordt door inbraken.

Ik woon zelf ook in een stad waar je veel buitenlandse kentekens kunt signaleren. Waar die lui hun intrek nemen, gaat de buurt in aanzien achteruit, want het interesseert hen totaal niet hoe het huis eruit ziet.

Wat denken jullie ervan, moet er een limiet komen aan bepaalde bevolkingsgroepen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:27

Het lijkt me dat je dan ontzettend gevaarlijke ontwikkelingen krijgt. Daarbij, je zegt dus eigenlijk dat iedereen uit een bepaald land crimineel is. Dat wordt leuk samenwerken in Europees verband dan.

Ja, er moet meer worden gedaan aan de integratie van (oost)Europese allochtonen, en die roversbendes zijn natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Maar daarom hele bevolkingsgroepen of nationaliteiten gaan discrimineren, dat lijkt me niet de juiste oplossing.

Het is dankzij die Europese open grenzen dat ik zonder enig probleem in Ierland kan wonen en werken, bijvoorbeeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2014 18:43

nee natuurlijk moet er geen limiet komen voor bepaalde bevolkingsgroepen.
wat een afgrijselijke praktijken krijg je dan.
ik wil me er geen voorstelling van maken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 19:13

Wat denken jullie ervan, moet er een limiet komen aan bepaalde bevolkingsgroepen?
Nee absoluut niet. Wat echter wel zaaks is dat er strengere eisen worden gesteld.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 15 feb 2014 19:48

Lang leve de open Europese grenzen
Mevrouw Borst, zelf voorstander van de EU, is nu waarschijnlijk zelf het slachtoffer geworden van dit beleid
Het blijkt dat de buurt geteisterd wordt door inbraken.

Nogal speculatief, de ware doodsoorzaak is nog steeds niet bekend.

Daarbij kun je prima voorstander zijn van een bepaalde zaak ondanks mogelijke nadelen die eraan kleven. Zelf ben ik ook een voorstander van de EU, maar dat betekent niet dat ik een voorstander ben van roofmoorden :roll: . Een limiet aan bepaalde bevolkingsgroepen is wat mij betreft van de zotte =;

Ik woon zelf ook in een stad waar je veel buitenlandse kentekens kunt signaleren. Waar die lui hun intrek nemen, gaat de buurt in aanzien achteruit, want het interesseert hen totaal niet hoe het huis eruit ziet.

Inderdaad, dat interesseert ze niets. Ze zijn anders, andere cultuur. Het is ook wel erg nederlands om je tuintje perfect geschoffeld te hebben. Zelf woon ik in een buurt waar ongeveer 50% buitenlands is. Prima buurtje. Geen enkele verloedering te zien. Maar goed, ik geef dan ook niet zo heel veel om het uiterlijk van mijn huisje.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 19:48

Gewoon controle terug aan de grenzen.
Als ik naar Nederland zou willen komen, moet ik laten zien dat ik een terugticket heb, minstens 75 Euro per dag ''zakgeld'', bevestigde hotelreserveringen, of een gelegailseerde uitnodiging, die naar ambasade gestuurd wordt alvorens ik het Schengen visa voor Fort Europa misschien mag kopen voor 100 euro.

O ja, ik moet ook nog laten zien dat ik genoeg geld op mijn bankrekening heb van de laatste 3 maanden en werk heb na terugkomst.
Ik ben nog veel ''minder'' dan een roemeen of een bulgaar, als zuidafrikaan.
En dat terwijl europeanen hier zonder een cent kosten met open armen ontvangen worden, zonder visa restricties of onzin.
Gelukkig woon ik heel wat veiliger dan mevr Borst en wil ik dus niet eens meer naar die EU.
:-&

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 15 feb 2014 19:52

Gewoon controle terug aan de grenzen.
Als ik naar Nederland zou willen komen, moet ik laten zien dat ik een terugticket heb, minstens 75 Euro per dag ''zakgeld'', bevestigde hotelreserveringen, of een gelegailseerde uitnodiging, die naar ambasade gestuurd wordt alvorens ik het Schengen visa voor Fort Europa misschien mag kopen voor 100 euro.

Dus omdat jij moeilijk naar Nederland kunt komen moet er controle komen aan de grenzen? Nogal kromme redenering.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 22:06

Jozo schreef:Dus omdat jij moeilijk naar Nederland kunt komen moet er controle komen aan de grenzen? Nogal kromme redenering.

Hold your horses, ik leg alleen even uit hoe bespottelijk het eu-systeem is.
Laat je vooral verder uitbuiten, het is lang genoeg andersom geweest.
Niet janken over misdaad, als je je deur wagenwijd openzet, zeg maar.

PS, Ik zou ook als ik een NL paspoort had, niet eens naar NL willen komen.
En al helemaal niet om economische redenen, zoals al die roemenen en bulgaren.Ik gruw van het EU monster.
maar als je alles over hebt voor het prestige van de politici , wens ik je veel succes 8)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 22:11

Ik denk dat het openzetten van de grenzen zowel een zegen als een vloek kan zijn.
De EU is nog lang niet af en er moet nog heel veel aan gesleuteld worden maar op zich ben ik wel blij dat we zoiets als een EU hebben (alhoewel ik er regelmatig fijn tegenaan schop).

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 16 feb 2014 12:31

Hold your horses, ik leg alleen even uit hoe bespottelijk het eu-systeem is.

En al helemaal niet om economische redenen, zoals al die roemenen en bulgaren.Ik gruw van het EU monster.
maar als je alles over hebt voor het prestige van de politici , wens ik je veel succes 8)

Hold your horses? Ik kan er ook niets aan doen dat je controle aan de grenzen gekoppeld hebt aan je verhaal over de moeilijkheden die je hebt om nederland in te komen...

Je hoort mij niet zeggen dat je niet mag janken over misdaad. Daar moet actie tegen ondernomen moet worden. Maar om dan direct de grenzen dicht te gooien? En dan specifiek voor bepaalde bevolkingsgroepen? Dat lijkt mij van de zotte. Er zijn meer mogelijkheden om controle te houden.

En hoezo uitbuiten? De EU heeft juist vele economische voordelen voor Nederland (export)

Verder snap ik deze hele discussie niet met betrekking tot de doodsoorzaak van minister Borst aangezien de juiste doodsoorzaak nog helemaal niet bekend is. Een erg matig en suggestief artikel van de elsevier.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 feb 2014 12:46

[quote="Jozo" En dan specifiek voor bepaalde bevolkingsgroepen? Dat lijkt mij van de zotte.[/quote]
Dat is nu net wat ik zeg.
Die absurde EU politiek bepaalt dat die lieve bulgaartjes en roemeentjes het prestige van de EU politici mogen bevredigen door er zo weer paar landen aan toe te voegen en Zuid Afrikanen moeten sinds het einde van de apartheid ( toeval ? ) ineens een visum hebben, voor ze erin mogen (en niet zomaar een visum, je wordt gescrutineerd alsof je een misdadiger in spe bent)
De sleutelvraag wordt dan inderdaad, een zuidafrikaan is een slechter mens dan een bulgaar, want voor hen gaat de deur wel wagenwijd open?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 feb 2014 12:49

En terecht dat mensen van buiten de EU een visum nodig hebben om de EU (en dus Nederland) binnen te komen.

Volgens mij heb je er zelf voor gekozen om te gaan emigreren buiten de EU en dat bevalt je prima. Helaas grijp je werkelijk elke gelegenheid aan om Nederland en de EU maar af te zeiken. Volgens mij hebben de Afrikaners zelf meer dan genoeg problemen in het eigen land om druk mee bezig te zijn. De EU kan qua problemen niet in de schaduw staan van Z-A.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 feb 2014 13:02

Faramir schreef:En terecht dat mensen van buiten de EU een visum nodig hebben om de EU (en dus Nederland) binnen te komen.

Volgens mij heb je er zelf voor gekozen om te gaan emigreren buiten de EU en dat bevalt je prima. Helaas grijp je werkelijk elke gelegenheid aan om Nederland en de EU maar af te zeiken. Volgens mij hebben de Afrikaners zelf meer dan genoeg problemen in het eigen land om druk mee bezig te zijn. De EU kan qua problemen niet in de schaduw staan van Z-A.

Vast, maar we hebben altijd mooi weer, zuivere lucht , een knalblauwe zee, de mooiste bergen en een fantastische infrastructuur.
Ook mag je hier trouwen met wie je wilt, wanneer deze persoon uit het buitenland komt, en hoef je niet je EU te verlaten wanneer die persoon of jij zelf niet minstens 130% van het minimum loon verdient.
Over (deze keer) economische apartheid gesproken....
Maar eigenlijk hebben we het gewoon over een systeem, en geef ik er een voorbeeld bij, uit ervaring, niet om weer eens persoonlijk te gaan worden, hoewel ik me je jaloezie wel een beetje voor kan stellen, sorry. :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 feb 2014 13:20

Jaloers? Ik zou er nog niets eens op vakantie naar toe willen gaan. :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2014 16:15

mealybug schreef:Hold your horses, ik leg alleen even uit hoe bespottelijk het eu-systeem is.

Gaap - It's the same old song

Terug naar “Archief”