Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor hettys » 15 feb 2014 23:24

ineke-kitty schreef:het begrip " kinderen der ongehoorzaamheid" is je kennelijk niet bekend, want het gaat niet om ge-lovigen, maar om on-gelovigen .

Ik geloof in EEN Almachtige God, namelijk Christus Jezus de Schepper van de 2 hemelen en de aarde, en daarmee dus ook in Zijn Woord.

Je kunt draaien wat je wilt, en dat is wat je ook steeds doet, maar het Bijbels wereldbeeld staat vast.

ineke-kitty schreef:En die "kinderen der ongehoorzaamheid" ontkennen dus dat satan wel degelijk de overste is van deze wereld, en dat zij in zijn macht zijn.

Bovenstaand bericht heb je vandaag gepost. Dus iedereen die niet gelooft, dus ontkent dat Satan heerst over de wereld is een kind der ongehoorzaamheid.
Nu weten we dat erg veel gelovigen niet geloven dat Satan heerst over deze wereld, maar God. Dus is de logische conclusie dat de meeste gelovigen volgens jou kinderen zijn van de ongehoorzaamheid.[/quote]

Dus wie weet kan ineke -kitty bij wijze van uitzondering laten weten dat ze het fout had en dat niet elke gelovige die gelooft in de heerschappij van God ipv de Satan toch geen kind der ongehoorzaamheid is. Want anders heeft ze dus alle forumleden van dit forum tot ongehoorzame kinderen Gods verklaard.
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2014 01:24

schelpje3 schreef:Dit gaat me boven de pet jong.
Ik ben een alfaatje. :D
Maar toch bedankt al zal het waarschijnlijk geen wettig overtuigend bewijs zijn voor sommigen onder ons.

Dat geeft niets hoor. Mijn presentatie had ook beter gekund.

Maar goed, wat het hopelijk wel laat zien, is de kracht van solide wetenschappelijk rekenwerk. Vanuit bekende waardes en formules kun je dus nieuwe kennis vergaren, en allemaal wiskundig verantwoord.

Dit staat overduidelijk in schril contrast met het numerieke goochelwerk van Ws en I-K.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2014 01:34

Ik begin te vermoeden dat beide dames lijden aan een vaker voorkomend syndroom onder een bepaald slag gelovigen: wie kan de meest onzinnige zaken geloven? Hoe gekker en hoe meer aantoonbaar onwaar, hoe beter je gelooft. Alsof geloven een wedstrijdje is. Ik ben en betere gelovige, want ik geloof dat Jona ook de walvis had kunnen inslikken. - O ja, ik ben een betere gelovige, want ik geloof zelfs dat de Aarde hol is.

Nou, dames, dat wedstrijdje winnen jullie met glans.

Een bijkomend symptoom is ook dat je je lekker door de wereld wilt laten verdrukken, want dan kun je daarin zwelgen en zeggen, zie je wel, de Bijbel voorspelde het al... dus moet wat we geloven wel waar zijn. Dus verzin je de grootst mogelijke onzin, en iedereen die de moeite neemt die te bestrijden, overtuigrn je juist meer van je gelijk. Een self fulfilling prophecy heet dat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 feb 2014 09:36

Ik ben ervan overtuigd dat het geen kwestie is van beter zijn, maar wel anders.
De Bijbel zegt: " maar Gij geheel anders Gij hebt Christus leren kennen."
En de reacties op dit forum bevestigen dat ook, maar er zijn ook andere christenen op forums waarmee je heel veel kunt delen in alle oprechtheid en dat is danook bemoedigend ik wens jullie een goede Zondag.

Als je midden in de nacht dit soort sneren wenst te plaatsen dan ben ik dankbaar dat de Heer mij bewaart.

antoon

Berichtdoor antoon » 16 feb 2014 09:56

Men moet niet uit het oog verliezen dat er in het verleden wel meer (zo het lijkt) bizarre dingen aan de bijbel gekoppeld werden, toch kreeg de bijbel steeds gelijk.
Dat wil niet zeggen dat ik de redenatie vanuit de bijbel van het tweetal geheel overtuigend vind, in de schrift staan geen woordspelletjes volgens mij, maar ik ga niet sneren, wellicht was dat ook niet de bedoeling van de schrijver

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 16 feb 2014 10:48

Mortlach schreef:Ik begin te vermoeden dat beide dames lijden aan een vaker voorkomend syndroom onder een bepaald slag gelovigen: wie kan de meest onzinnige zaken geloven? Hoe gekker en hoe meer aantoonbaar onwaar, hoe beter je gelooft. Alsof geloven een wedstrijdje is. Ik ben en betere gelovige, want ik geloof dat Jona ook de walvis had kunnen inslikken. - O ja, ik ben een betere gelovige, want ik geloof zelfs dat de Aarde hol is.

Nou, dames, dat wedstrijdje winnen jullie met glans.

Een bijkomend symptoom is ook dat je je lekker door de wereld wilt laten verdrukken, want dan kun je daarin zwelgen en zeggen, zie je wel, de Bijbel voorspelde het al... dus moet wat we geloven wel waar zijn. Dus verzin je de grootst mogelijke onzin, en iedereen die de moeite neemt die te bestrijden, overtuigen je juist meer van je gelijk. Een self fulfilling prophecy heet dat.

Nee, niks 'ik ben beter', dat is nou gewoon geloof, of het klopt laten we even buiten beschouwing. Als het er echt letterlijk had gestaan dat Jezus had gezegd dat de aarde hol is en de duivel de lichtstralen ombuigt had ik het ook geloofd, maar ik zie teveel teksten die weer wat anders zeggen en geloof komt door het horen, dus als je deze Bijbeluitleg jaren hoort, geloof je die en ik had er nooit van gehoord en geloof het dus niet en ik vind die paar teksten nou niet echt overtuigend uitgelegd worden.
Dit is een extreem voorbeeld, maar de meeste gelovigen geloven in iets wat je niet kunt zien en zetten gezond verstand of wetenschap op de tweede plaats. Al komt er onomstotelijk bewijs dat de aarde al miljarden jaren oud is, dan zit de duivel achter de wetenschap, want Gods Woord is waar. Dat je dat dan ook verkeerd uitgelegd hebt kunnen krijgen en dat het er misschien helemaal niet staat, nee dat kan niet. Dus alle jonge aarde creationisten doen eigenlijk exact hetzelfde. 'Het is zo, want God zegt het.' Daarom vraagt Ineke Kitty ook om Bijbelteksten om het te weerleggen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

antoon

Berichtdoor antoon » 16 feb 2014 11:00

Nee, niks 'ik ben beter', dat is nou gewoon geloof, of het klopt laten we even buiten beschouwing.

de meeste verreweg de meeste dingen kloppen ook met de wetenschap, dan heb ik het niet over dingen die de bijbel gewoon niet schrijft, of wat men wil lezen, dat is funest en zou door de wetenschap gelogenstraft kunnen worden, ik kom erop terug.
Als het er echt letterlijk had gestaan dat Jezus had gezegd dat de aarde hol is en de duivel de lichtstralen ombuigt had ik het ook geloofd,

Klopt ik zou het ook meteen aannemen.
maar ik zie teveel teksten die weer wat anders zeggen en geloof komt door het horen, dus als je deze Bijbeluitleg jaren hoort, geloof je die en ik had er nooit van gehoord en geloof het dus niet en ik vind die paar teksten nou niet echt overtuigend uitgelegd worden.

Dus de bijbel de bijbel uit laten leggen, ik hamer er ook op, dan kom je tot resultaat.
Dit is een extreem voorbeeld, maar de meeste gelovigen geloven in iets wat je niet kunt zien en zetten gezond verstand of wetenschap op de tweede plaats. Al komt er onomstotelijk bewijs dat de aarde al miljarden jaren oud is, dan zit de duivel achter de wetenschap, want Gods Woord is waar.

De aarde zal miljarden jaren oud zijn, dat spreekt de bijbel niet tegen, integendeel het bevestigd dat de aarde een begin had, weer heeft de bijbel gelijk

Dat je dat dan ook verkeerd uitgelegd hebt kunnen krijgen en dat het er misschien helemaal niet staat, nee dat kan niet. Dus alle jonge aarde creationisten doen eigenlijk exact hetzelfde. 'Het is zo, want God zegt het.' Daarom vraagt Ineke Kitty ook om Bijbelteksten om het te weerleggen.

jonge aarde creationisten doen hun best op hun manier, ik ben het er niet mee eens, maar ik ga niet sneren

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 11:08

Boerin: Daarom vraagt ineke-kitty ook om Bijbelteksten om het te weerleggen"

Inderdaad, en dat is wat ik ook doe, want mevr. hettys beweerde dat de satan geen overste van deze wereld is. Ik heb dat weerlegd met verschillende Schriftplaatsen.

Jij Boerin stelde dat volgens de holle aarde theorie de duisternis aan de buitenkant is, waarop ik wederom met verschillende Schriftplaatsen heb aangetoond dat de Bijbel dat eveneens leert.
Geen reactie daarop.

Ik krijg geen antwoord op de simpele vraag wat het verschil is tussen de 2 geschapen hemelen en de 3e hemel.
Als men uitvlucht na uitvlucht verzint, mijn woorden ook nog eens verdraait, is het voor mij klaar hier wat dit onderwerp betreft.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 16 feb 2014 11:34

ineke-kitty schreef:Jij Boerin stelde dat volgens de holle aarde theorie de duisternis aan de buitenkant is, waarop ik wederom met verschillende Schriftplaatsen heb aangetoond dat de Bijbel dat eveneens leert.
Geen reactie daarop.

Ik krijg geen antwoord op de simpele vraag wat het verschil is tussen de 2 geschapen hemelen en de 3e hemel.
Als men uitvlucht na uitvlucht verzint, mijn woorden ook nog eens verdraait, is het voor mij klaar hier wat dit onderwerp betreft.

Klopt ook, de buitenste duisternis is ver buiten waar God is, maar dat is geestelijk, misschien is er wel een geestelijke holle aarde- model dan, zou best kunnen, want die occulte lui die zeggen dat een bolvormige aarde van binnen hol is hebben niet gelijk, maar er staat wel dat Jezus in het hart der aarde was. Zelf geloof ik dat dat wel klopt dat het dodenrijk onder de aardkorst is.
De eerste hemel is de atmosfeer, de tweede de ruimte en de derde is geestelijk. Maar ja, wij zijn gezeten in de hemelse gewesten met Christus en ondanks dat lopen we hier vrolijk op aarde rond.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2014 11:50

ineke-kitty schreef:Boerin: Daarom vraagt ineke-kitty ook om Bijbelteksten om het te weerleggen"

Inderdaad, en dat is wat ik ook doe, want mevr. hettys beweerde dat de satan geen overste van deze wereld is. Ik heb dat weerlegd met verschillende Schriftplaatsen.

Jij Boerin stelde dat volgens de holle aarde theorie de duisternis aan de buitenkant is, waarop ik wederom met verschillende Schriftplaatsen heb aangetoond dat de Bijbel dat eveneens leert.
Geen reactie daarop.

Mevrouw, u verdrinkt nog eens in uw eigen waarheden.

De Schriftplaatsen die u citeert zijn op verschillende wijzen te interpreteren.

Het simpele feit dat uw mening slechts gedeeld wordt door nog geen 1% van de christenen weerhoud u niet uw dogma's voluit te tetteren.

Mevrouw, u maar ook uw zuster uit Urk, zijn extremisten met teveel fantasieën.

2 of 3 hemelen, holle,platte of bolle aarde, het heeft niets maar dan ook helemaal niets met de christelijke leer te maken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 11:58

Boerin

De Here Jezus is in het dodenrijk/hades/sheool geweest, namelijk in "de schoot van Abraham" wat overigens een joodse term is.
Het dodenrijk is gescheiden in 2 gebieden, namelijk door een kloof [= scheiding] .
Zie het verhaal van de arme Lazarus en de rijke man.

De "goede kant" van het dodenrijk, is het paradijs [Grieks] of Pardes [Hebreeuws] of Parat = Koninklijke Tuin/Hof.

Pardes : Neh. 2:8; Pred. 2:5; Hooglied 4:13

Paradijs: Lukas 23:43; 2 Kor.12; Openb. 2:7.

De "buitenste duisternis" is de poel des vuurs.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 12:01

rotterdam: " De Schriftplaatsen die u citeert zijn op verschillende wijzen te interpreteren".

Wel, ga je gang zou ik zeggen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 feb 2014 12:13

De goddeloze , gelijk hij zijn neus omhoog steekt onderzoekt niet, al zijn gedachten zijn dat er geen God is.

Psalm 108 vers 6 : "Verhef U God boven de hemelen en Uw eer over de ganse aarde.
Een prachtige tekst die illustreert hoe de hemelen gesitueerd zijn en hoe God Zich daarboven verheft en dat is absoluut ook letterlijk want de 3e hemel is hoger.

Ezra 8 vers 22 ...."De hand onzes Gods is ten goede over allen die Hem zoeken maar Zijn sterkte en Zijn toorn over allen die Hem verlaten"

Ik geloof nog steeds dat oprechte zoekers Hem zullen vinden en Zijn Wijsheid.
En in heel dit topic heb ik niet één keer een tekstgedeelte gezien waarin het wetenschappelijke wereldbeeld wordt uitgelegd of toegelicht of onderbouwd.
Wat napraterij, wat foto's, wat gegoochel met getallen die niets bewezen en die ook geen kracht hadden, zouden dus moeten leiden tot een bijstelling van de visie van Het Bijbelswereldbeeld?
Ik pieker er niet over.
Vijandschap en sneren zijn nooit bedoeld om vanuit de Schrift iets door te geven.
En zolang ik dat nog signaleer bereikt niets mijn hart zelfs niet mijn verstand. Maar dat zal wel in vele ogen te beperkt zijn.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 feb 2014 12:27

Ineke-Kitty schreef:Inderdaad, en dat is wat ik ook doe, want mevr. hettys beweerde dat de satan geen overste van deze wereld is. Ik heb dat weerlegd met verschillende Schriftplaatsen.

BLIJKBAAR heeft hij daarmee nog geen macht over de wereld.

Zelfs de plagen die God in Egypte uitdeelde waren er om zijn macht te tonen.

1 kron 29:
Van U, HEERE, is de grootheid, de macht, de luister, de kracht en de majesteit. Want alles wat in de hemel en op de aarde is, is van U. Van U, HEERE, is het Koninkrijk, en U hebt Zich verheven tot een Hoofd boven alles.

1 Petr 4:
11 Als iemand spreekt, dan als iemand die de woorden van God spreekt; als iemand dient, dan als iemand die dient uit kracht die God schenkt; zodat God in alles verheerlijkt wordt door Jezus Christus. Hem komt de heerlijkheid en de kracht toe, tot in alle eeuwigheid. Amen.

De hele bijbel staat vol van de macht van God op aarde.
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 12:49

hettys: "blijkbaar heeft hij daarmee nog geen macht over de wereld"

Lukas 4: 6 : " en de duivel zeide tot Hem: Ik zal u al deze MACHT, en de heerlijkheid derzelver [ koninkrijken] geven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil".

De wereld ligt DUS in de macht van de duivel, en daarmee DUS eveneens de goddeloze mensheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”