Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 18:24

Tante Pollewop schreef:Het verschil is dat Robert M. zegt dat hij pedoseksuele gevoelens heeft en Q. niet.

Het is lastig te bewijzen, maar als Q. gewoon een relatie had gehad met een man, was er hoogstwaarschijnlijk niet zoveel aan de hand geweest.
Mijn stelling is dus helemaal niet zo onzinnig als jij denkt.

Dus een pedo die zijn kinderen misbruikt en dan aan die kinderen bekent dat hij homo is, is eerlijk als hij zegt dat hij geen pedo is?

Nooit gehoord dat pedo's er een meester in zijn om de boel te manipuleren?
Dat blijkt ook wel, als de rechter en zelfs homo's in zijn praatjes trappen.

Maar als ik het dus goed begrijp, zeg jij, dat als jij aan je homo-gevoelens niet mag toegeven, dat je je dan aan kinderen kan vergrijpen?

Cicero schreef:Nee dat vind ik helemaal niet aannemelijk. Als het een excuus was, zou hij dan echt helemaal een belangenvereniging zijn gaan oprichten? Lijkt me niet.

Je moet eens weten wat voor dekmantel pedo's gebruiken, om hun praatjes kracht bij te zetten.

Ik kende er een die trouwde met een vrouw, die al een dochtertje had uit een vorig huwelijk.
Waarschijnlijk om dat dochtertje.
Die vrouw heeft later zelfmoord gepleegd.
Laatst gewijzigd door Bambi op 15 feb 2014 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 18:30

Bambi schreef:
Dus een pedo die zijn kinderen misbruikt en dan aan die kinderen bekent dat hij homo is, is eerlijk als hij zegt dat hij geen pedo is?

Nooit gehoord dat pedo's er een meester in zijn om de boel te manipuleren?
Dat blijkt ook wel, als de rechter en zelfs homo's in zijn praatjes trappen.

Maar als ik het dus goed begrijp, zeg jij, dat als jij aan je homo-gevoelens niet mag toegeven, dat je je dan aan kinderen kan vergrijpen?

Nee, je begrijpt het niet goed.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 18:34

Tante Pollewop schreef:Nee, je begrijpt het niet goed.
En ik zou als ik jou was even excuses aanbieden voor alle aantijgingen die je in deze bijdrage hebt gedaan.
Leer lezen.

Je kan beter dhr. Q. om excuus vragen.
Die heeft de homo's in een kwaad daglicht gesteld.
Door zijn uitspraken, denken nu dus veel mensen, dat alle homo's ook kinderen zullen misbruiken.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 feb 2014 18:59

Door zijn uitspraken, denken nu dus veel mensen, dat alle homo's ook kinderen zullen misbruiken.
Helaas bestaan er veel mensen die niet erg snugger zijn ja.

Maar als je dat doorziet, is het nogal dubieus daaraan mee te gaan doen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 19:04

Dat hoop ik niet, dat mensen daaraan mee gaan doen.

Nog even terugkomend op een eerder bericht: ik denk dat seksuele frustratie (dus het ontkennen en onderdrukken van seksuele gevoelens) eerder kan leiden tot dergelijke strafbare feiten. Het is zeker geen logische gevolg, maar wel een logische aanname.

Ik las in een verslag over de zitting:
Als achtergrond van zijn handelen zei hij destijds te hebben geworsteld met zijn homoseksuele gevoelens. Gevoelens die in zijn geloofsgemeenschap onbespreekbaar waren.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 19:27

Bambi schreef:Ik denk dat meneer Q. al pedo was.
En zichzelf en de buitenwereld wijs heeft gemaakt dat hij homo was, omdat hij op kinderen valt van zijn eigen geslacht.

Vermoed je ook dat rk pedo's priester worden zodat ze dichter bij hun doel kunnen komen in die positie?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 feb 2014 19:30

Tante Pollewop schreef:Dat hoop ik niet, dat mensen daaraan mee gaan doen.

Nog even terugkomend op een eerder bericht: ik denk dat seksuele frustratie (dus het ontkennen en onderdrukken van seksuele gevoelens) eerder kan leiden tot dergelijke strafbare feiten. Het is zeker geen logische gevolg, maar wel een logische aanname.

Ik las in een verslag over de zitting:
"Als achtergrond van zijn handelen zei hij destijds te hebben geworsteld met zijn homoseksuele gevoelens. Gevoelens die in zijn geloofsgemeenschap onbespreekbaar waren."

Hij was er juist heel open over. Heeft nota bene een stichting opgericht om het bespreekbaar te maken. Van ontkennen is helemaal geen sprake.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 19:35

Pedoseksualiteit is volgens mij ook nog eens heel iets anders dan dat je je eigen kinderen molesteert.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 feb 2014 19:39

Bambi schreef:Je kan beter dhr. Q. om excuus vragen.
Die heeft de homo's in een kwaad daglicht gesteld.

Sorry, maar wat is dat voor kromme redenering?
Dan kun je voor hetzelfde geld zeggen dat alle hetero's kinderen misbruiken.
Voor mij zijn het rotte appels in een groep, of maatschappij, of hoe je het noemen wil.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 feb 2014 20:05

henkie schreef:Hij was er juist heel open over. Heeft nota bene een stichting opgericht om het bespreekbaar te maken. Van ontkennen is helemaal geen sprake.

Dat was pas na het misbruik.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 15 feb 2014 20:09

henkie schreef:Hij was er juist heel open over. Heeft nota bene een stichting opgericht om het bespreekbaar te maken. Van ontkennen is helemaal geen sprake.

Dat stuk klopt ook wel. Dat is ook zeker niet het stuk waar TP het over heeft. Maar de strategie die Q preekte was er wel een van ontkenning onderdrukking. Je homo-identiteit had geen bestaansrecht en moest plaatsmaken voor de christen-identiteit en als je dat nauwkeurig genoeg deed dan hoefde je niets aan die homo-identiteit prijs te geven. Dat proces is met niet al teveel creativiteit met de termen ontkennen en onderdrukken te vangen. Dan wordt het zo'n ballonnetje met een knellend stukje; als je aan de ene kant maar hard genoeg drukt dan bolt de andere kant vanzelf op.

Mijn eerste respons was dezelfde. Maar ik moet direct toegeven dat het psychologie van de koude grond is. We weten niet wat de oorzaak was, al geeft het verslag blijkbaar aanleiding om te veronderstellen dat Q ook volgens deze lijnen dacht. We weten ook niet wat er was gebeurt als de historie omtrent zijn geaardheid anders was gelopen.

Eigenlijk alles wat Q heeft aangeraakt in letterlijke en figuurlijke zin is beschadigd geraakt. In zekere zin ook zijn gedachtegoed. Het is niet voor het eerst dat strenge restrictie en uitspattingen in één adem genoemd worden. Daarmee is het oorzakelijke verband niet bevestigd maar ook zeker niet ontkracht.

Een evenwichtig gesprek er over is ook niet zo goed mogelijk. De discussie beland onherroepelijk in zwart wit tinten, grijstinten zijn per definitie verdacht in zo'n discussie. Ik denk dat uiteindelijk niemand deze uitkomst en dit verloop had gewild.

Ik vind het vooral ingewikkeld om recht (en onrecht) te doen aan alle factoren, denk ik.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2014 21:45

och laten we bidden voor de vrouw en kinderen wie het betreft!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 feb 2014 08:11

meribel schreef:och laten we bidden voor de vrouw en kinderen wie het betreft!

En voor de man zelf, dat hij gaat geloven, maar dan echt.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 16 feb 2014 12:48

Want..? David had ook geen echt geloof toen hij iemand liet vermoorden om met diens vrouw in bed te duiken?

#-o

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2014 13:43

Ik las ook dat de beste man weigerde mee te werken aan onderzoeken... Die zelfverloochening waar hij ongetwijfeld de mond van vol heeft gehad, heeft dus duidelijke grenzen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”