Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:04

ineke-kitty schreef:Nee, Mortlach, het probleem ligt bij degenen die geen geloof hechten aan wat de Bijbel zelf leert, en zich krampachtig vasthouden aan hetgeen wat de wetenschap hen voorspiegelt.

Nou, inderdaad. Want foto's zijn natuurlijk niet te vertrouwen.

Wist je dat uit de Bijbel valt af te leiden dat pi precies 3 is, en niet 3,1416... Bijbels, dus waar, toch?

Zelfs de gelovigen onder ons, wringen zich in allerlei bochten door websites aan te halen, die zij belangrijker vinden dan het Woord van God, en dat vind ik persoonlijk een zeer ernstig "probleem", en sterker nog, een zeer ernstig gebrek aan wat dat Woord ZELF leert over dit onderwerp.
Dat heet nu wat de Bijbel zegt: ONGELOOF.

Tja, en als de Bijbel in tegenspraak lijkt met de werkelijkheid, dan heeft de werkelijkheid het blijkbaar mis...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 18:13

Nee, Mortlach, het is GELOOF versus ONGELOOF.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 18:14

ineke-kitty schreef:Nee, Mortlach, het is GELOOF versus ONGELOOF.

Dat is dan ongeloof van jou kant, want jij gelooft Bijbelteksten niet waar duidelijk OP de aarde staat.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 15 feb 2014 18:16

Kolder.
Het is ongeloof richting jullie interpretatie

....ongelooflijk. :mrgreen:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 18:20

En het krampachtig vasthouden aan een, uit de bijbel afgeleide, onwaarheid definieer ik toch echt als ongeloof.

Zoals paus Johannes Paulus II ooit eens schreef in zijn encycliek Fides et Ratio (geloof en rede);

"Geloof en rede (Fides et Ratio) zijn als twee vleugels waarmee de menselijke geest zich verheft om de waarheid te beschouwen. Het streven om de waarheid te leren kennen en tenslotte Hemzelf te kennen heeft God de mensen in het hart gelegd, opdat hij, door Hem te kennen en te beminnen, ook tot de volledige waarheid over zichzelf kan komen"

Vgl. Ex. 33, 18 - “Toen vroeg Mozes: `Laat mij toch uw heerlijkheid zien.'
Vgl. Ps. 27, 8-9 - “Gij zegt - en mijn hart spreekt het na: 'zoekt mijn aanschijn.' Uw aanschijn, Heer, wil ik zoeken. ..."
Vgl. Ps. 63, 2-3 - “al wat ik ben smacht naar U in een troosteloos dor land zonder water. ...”
Vgl. Joh. 14, 8 - “Hierop zei Filippus: “Heer, toon ons de Vader; dat is ons genoeg.”
Vgl. 1 Joh. 3, 2 - “Vrienden, nu reeds zijn wij kinderen van God, en wat wij zullen zijn is nog niet geopenbaard; maar wij weten dat wanneer het geopendbaard wordt, wij Hem zullen zien zoals Hij is.”

Encycliek volledig te lezen op: http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... 600&doc=10

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 18:26

faramir

Ik heb niks te maken met welke paus dan ook , en is dus volstrekt niet van belang wat mijn geloof in het bijbels wereldbeeld betreft.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 18:29

ineke-kitty schreef:faramir

Ik heb niks te maken met welke paus dan ook , en is dus volstrekt niet van belang wat mijn geloof in het bijbels wereldbeeld betreft.

Dat klopt, jij hebt niets te maken met welke paus dan ook. Maar volgens mij wordt in de bijbel ook aangegeven dat we moeten kijken wat er gezegd wordt en niet naar wie het zegt. Deze encycliek staat vol wijsheden die jou handvatten kunnen geven om een gezond geloof te ontwikkelen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:33

http://blip.tv/SpaceRip/the-curvature-e ... hd-6579269

Hier.

2 Opties:
1) jullie interpretatie van de Bijbel klopt niet.
2) Jullie interpretatie van de Bijbel klopt, maar dan klopt de Bijbel zelf niet.

Er zijn geen andere opties.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 18:34

Cathy

Ook voor jou geldt te weerleggen vanuit de Schrift dat het Bijbels wereldbeeld wat door Wil uitgelegd is, "kolder" zou zijn.

En dan graag geen uitvluchten verzinnen, dat wij OP de aarde leven, ipv ERIN, zoals Bambi nu probeert te doen.
Uiteraard leven wij OP de aardbodem, zoals overigens al eerder gesteld is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:43

Kijk, het moge duidelijk zijn dat ik de waarde die ik hecht aan de Bijbel in deze zaken 0 nadert. Waar ik echter wel weer (heilig) in geloof, is de menselijke hebzucht. De macht van geld en de menselijke zucht naar rijkdommen.

Als dat 'Bijbelse wereldbeeld' dan echt zou kloppen, waarom is er dan NIEMAND die het gebruikt om geld mee te verdienen. Geen olieboorbedrijven, geen luchtvaartmaatschappijen, geen navigatie-bedrijven, geen uitgeverijen van atlassen, geen ruimtevaartbedrijven, helemaal NIEMAND.

Sterker nog, ondanks dat de bolle aarde in alle opzichten verkeerd is, lukt het men om satellieten te lanceren, ruimtestations, het lukt om foto's van de zon te nemen dwars door de aarde heen, allemaal zaken die geen enkele kans van slagen zouden mogen hebben. En toch werkt het. Rara, hoe kan dat.

Dus, I-K, het kan me werkelijk niets schelen wat je allemaal uit je bbijbeltje haalt. Maar laat mij één bedrijf zien, in welke tak van industrie dan ook, dat opereert vanuit jullie wereldbeeld en winst maakt, dan praten we wel weer verder.
Ik zal uitermate verbaast zijn als je er eentje kunt vinden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 18:50

Mortlach

Het gaat erom wat de Schrift ZELF leert, en niet om wat de mens ervan probeert te maken.
Er zijn tientallen Schriftplaatsen aangehaald waar de Bijbel spreekt over het Bijbels wereldbeeld, maar men WIL of KAN het niet geloven, omdat de wetenschap bij hen geloofwaardiger is dan wat Gods Woord zegt daarover.

Men noemt het zelfs "kolder", en ik wens hen die dat durven beweren toe dat zij straks niet beschaamd zullen staan voor Gods troon.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:52

ineke-kitty schreef:Mortlach

Het gaat erom wat de Schrift ZELF leert, en niet om wat de mens ervan probeert te maken.
Er zijn tientallen Schriftplaatsen aangehaald waar de Bijbel spreekt over het Bijbels wereldbeeld, maar men WIL of KAN het niet geloven, omdat de wetenschap bij hen geloofwaardiger is dan wat Gods Woord zegt daarover.

Men noemt het zelfs "kolder", en ik wens hen die dat durven beweren toe dat zij straks niet beschaamd zullen staan voor Gods troon.

Ik wacht je lijstje met bedrijven rustig af...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 18:55

Beste Mortlach

Er is geen " winst" te halen uit het geloof in een Bijbels wereldbeeld, wat betreft aardse "rijkdom" .
Het gaat om kennis van het Woord van God, en dat is met geen enkele aardse rijkdom te vergelijken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 19:02

ineke-kitty schreef:Beste Mortlach

Er is geen " winst" te halen uit het geloof in een Bijbels wereldbeeld, wat betreft aardse "rijkdom" .
Het gaat om kennis van het Woord van God, en dat is met geen enkele aardse rijkdom te vergelijken.

Je geeft dus toe dat je Bijbelse wereldbeeld niets met de werkelijkheid te maken heeft.

Een paar posts geleden gaf ik je 2 opties.

Of jullie hebben ongelijk, of de Bijbel heeft ongelijk.
En blijkbaar zeg je nu zelf dat de Bijbel ongelijk heeft.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 feb 2014 19:06

ineke-kitty schreef:hettys: " Zijn er schatkamers met hagel en sneeuw, of zijn die er niet?"

JA, die zijn er, omdat de Bijbel dat zegt.

Dus dan is er water boven het uitspansel, want dat staat in de bijbel. Dan heeft de aarde hoeken, want dat staat in de bijbel. De aarde heeft einden, want dat staat ook in de bijbel.

ineke-kitty schreef:Lees dan de volgende Schriftplaatsen maar eens.

Joh. 14:30 : " Want de OVERSTE DEZER WERELD [ = satan] en komt, en heeft aan Mij niets

Joh. 16:11 : " En van oordeel, omdat DE OVERSTE DEZER WERELD [= satan] geoordeeld is"

Efeze 2:2 : " "...... naar DEN OVERSTE van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid".

En die "kinderen der ongehoorzaamheid" ontkennen dus dat satan wel degelijk de overste is van deze wereld, en dat zij in zijn macht zijn.

Het is bijzonder interessant dat je niet ingaat op de teksten die ik aangeef. Dat je de macht van God zo beperkt dat je teksten waarin staat dat God alle macht heeft in de hemel en op aarde niet meer kunt zien.

1 Kron 29
Van U, HEERE,[b] is de grootheid, de macht, de luister, de kracht en de majesteit. Want alles wat in de hemel en op de aarde is, is van U. Van U, HEERE, is het Koninkrijk, en U hebt Zich verheven tot een Hoofd boven alles.

Matt 28
18 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Dat geloof jij gewoon niet, omdat de satan een 'vorst' (of overste) genoemd wordt. Terwijl er nergens staat dat hij daarmee alle macht heeft.

Het is werkelijk helaas en jammer en dat je bijna alle gelovigen op aarde schaart onder kinderen van ongehoorzaamheid.

Ik zag dat je ook nog ergens zei dat er 'plaatjes' waren van een bedacht wereldbeeld. Ik heb een foto geplaatst die vanaf de maan gemaakt is van de aarde. Dat is een foto, gemaakt met een camera. Je weet wel, een fotocamera die de werkelijkheid vastlegt.
Op de maan rijden wagens rond die foto's maken. Of denk je dat dit niet mogelijk is?

Je wereldbeeld is gebaseerd op ongeloof.

Je gelooft niet in de schepping van het heelal, niet dat we OP aarde lopen, (wat bijbels is) en ook niet dat Jezus alle macht heeft in de hemel en op aarde.
Je gelooft niet in de realiteit die God heeft geschapen, namelijk een sterrenstelsel waarin de zon vele malen groter is dan de aarde, terwijl dat gewoon meetbaar is.

Je gelooft niet in de bijbel, (dat denk je maar) noch in de realiteit. Ik kan dus net zo goed stellen dat jij degene bent die beschaamd staat voor Gods troon.

Ps. dus toevoeging: Het diepste boorgat ooit in de aarde is 13 kilometer diep. Het einde van de schil is dus nog niet bereikt. Weten de dames misschien hoe diep de aardkost is, en waneer je erbuiten boort??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Superdiep_boorgat_van_Kola

Het superdiep boorgat van Kola (Russisch: Кольская сверхглубокая скважина; Kolskaja sverchgloebokaja skvazjina) is een door Rusland gefinancierd project om in de aardkorst te boren. Het begon in 1970 op het Kola-schiereiland, door een aantal boorgaten te boren vanuit een centraal punt. Het diepste, SG-3, werd afgerond in 1994, waarmee een gat van 12.262 meter diep was gecreëerd, het diepste gat ooit gemaakt door mensen.
Laatst gewijzigd door hettys op 15 feb 2014 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”