Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 16:09

Dat begrijp ik wel een beetje, maar persoonlijke aanvallen alsof ik een soort randdebiel ben zoals Schelpje stelt vind ik eigenlijk wel erg.
Niet als de wereld dat zegt hoor, maar juist zichzelf noemende gelovigen die weigeren antwoord te geven op bepaalde vragen, die vanuit de Schrift te beantwoorden zijn en men alleen maar scheldwoorden uitspeekt die dan zo kwetsend zijn, is moeilijker dan al die mensen die hechten aan de wetenschap.
Want voor de laatste groep begrijp ik dat men waarde hecht aan de wetenschap boven de Bijbel, maar inmiddels vraag ik me af in hoeverre gelovigen nog willen geloven wat de Bijbel leert over Gods Schepping.
Ik heb voorbeelden aangehaald uit de 2e Petrus brief en niemand van de kerkmensen reageert hierop.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 16:12

ineke-kitty schreef:Wilsophie: "Lees alles nog eens terug alsjeblieft"

En DAT is nu juist HET probleem hier. Men leest maar half, en hecht meer waarde aan wat men zelf verkiest te geloven, en als men geen antwoord heeft, haalt men er van alles bij, zoals on-bijbelse sites geplukt van internet, of zelf gemaakte plaatjes over hun eigen gemaakte "wereldbeeld".

Dat is juist jullie probleem.

Doordat de aarde een grote zware ronde bol is, is de zwaartekracht van de aarde zo groot, dat het ons erop houdt en de regen erop valt.

Met de holle aarde theorie, is de aarde een schil, dus veel te licht en te weinig zwaartekracht en zouden we er af vallen richting die planeten in het midden, of zweven zoals op de maan.
Ook zou de regen niet op de aarde vallen.

Zie:

http://www.natuurinformatie.nl/ndb.mcp/ ... 00208.html

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 16:16

Bambi schreef:Dat is juist jullie probleem.

Doordat de aarde een grote zware ronde bol is, is de zwaartekracht van de aarde zo groot, dat het ons erop houdt en de regen erop valt.

Met de holle aarde theorie, is de aarde een schil, dus veel te licht en te weinig zwaartekracht en zouden we er af vallen richting die planeten in het midden, of zweven zoals op de maan.
Ook zou de regen niet op de aarde vallen.

Zie:

http://www.natuurinformatie.nl/ndb.mcp/ ... 00208.html

Wat een interessante website!

De aarde is heel erg zwaar: 6 quadriljoen kilogram (6 met 24 nullen erachter)!

Zou dat een schatting of berekening zijn?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 feb 2014 16:22

Wilsophie schreef:Nee hoor maar op dit moment is de aarde en de 2 hemelen het domein van satan en hij zal er alles aan doen om Gods eigendom kapot te maken. Wat niet zal lukken uiteraard.
Satan is de overste in de lucht en heerst op de aarde, maar hij weet dat zijn tijd kort is dus haalt hij alles uit de kast om de mens te misleiden.

Satan is nergens overste. Dat is onbijbels.

ps 8
2 HEERE, onze Heere, hoe machtig is Uw Naam op de hele aarde!
U Die Uw majesteit getoond hebt boven de hemel.

ps 33
4 Want het woord van de HEERE is recht
en al Zijn werk betrouwbaar.
5 Hij heeft gerechtigheid en gericht lief,
de aarde is vol van de goedertierenheid van de HEERE.

[/] Verhef U boven de hemel, o God;
Uw eer zij over de hele aarde.

Dat neemt niet weg dat God Zelf zal ingrijpen en de aarde zal wegdoen en in het vuur zal werpen want 2 Petrus 3 vers 4 tot 7 wordt juist door kerkmensen weggezet als de vloed van Noach en zo redeneren zij een aantal dingen weg. En de hemelen die nu zijn en de aarde zijn door het zelfde Woord weggelegd ten vure tegen de dag des oordeels, maar ja dat noemen zij de zondag. Dat schiet niet op dus.
De aarde bestond volgens deze tekst uit water en in water en daarom bracht God scheiding aan. En alle spotters zeggen dus: "Waar is de belofte Zijner toekomst. want er is niets veranderd. Want alle dingen blijven ( ta panta ) zoals van het begin der schepping. Lees 2 Petrus 3 vers 4.

En dat "hun" dat willens en wetens onbekend is en de hemelen dus van overlang waren houden zij ondanks wat de Bijbel leert ... deze waarheid ten onder. En dat gebeurt dus ook. En juist in deze dagen komen spotters.
Want deze wereld wordt gewoon opgerold en in het vuur gegooid zegt deze tekst.
En dat vuur is buiten. De poel des vuurs is buiten de schepping en ook ver weg van God, die binnen is.

Water boven het uitspansel:
7 En God maakte dat gewelf en maakte scheiding tussen het water dat onder het gewelf is, en het water dat boven het gewelf is. En het was zo.

Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 16:29

Boerin: " volgens die holle aarde theorie is de duisternis aan de buitenkant"

Inderdaad, en volgens de Bijbel eveneens.
Matth. 8:12 zegt dan ook: " En de kinderen des Koninkrijks zullen uitgeworpen worden IN DE BUITENSTE DUISTERNIS, aldaar zal wening zijn, en knersing der tanden".

Matth. 22:13"...... en werpt [hem] uit IN DE BUITENSTE DUISTERNIS; daar zal zijn wening en knersing der tanden"..

Dit zijn zo maar 2 Schriftplaatsen waar gesproken wordt over de buitenste duisternis, namelijk de poel des vuurs, waar eveneens over gesproken wordt in Openb. 22:15: " Maar BUITEN zullen zijn de......." .

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 16:40

hettys: "satan is nergens overste, dat is onbijbels"

O ja?
Lees dan de volgende Schriftplaatsen maar eens.

Joh. 14:30 : " Want de OVERSTE DEZER WERELD [ = satan] en komt, en heeft aan Mij niets"

Joh. 16:11 : " En van oordeel, omdat DE OVERSTE DEZER WERELD [= satan] geoordeeld is"

Efeze 2:2 : " "...... naar DEN OVERSTE van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid".

En die "kinderen der ongehoorzaamheid" ontkennen dus dat satan wel degelijk de overste is van deze wereld, en dat zij in zijn macht zijn.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 15 feb 2014 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 16:44

mealybug schreef:Sola Scriptura aub.

Want? Het topic staat in [Religie] - Open forum.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 17:36

schelpje3 schreef:
De aarde is heel erg zwaar: 6 quadriljoen kilogram (6 met 24 nullen erachter)!

Zou dat een schatting of berekening zijn?

Een berekening. Volgens mij kun je aan de baan die de Aarde om de zon aflegt berekenen hoe zwaar de Aarde moet zijn. (technisch gezien zijn massa en gewicht niet hetzelfde, maar goed, dat is een detail).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 17:46

ineke-kitty schreef:Typerend weer op dit forum dat men begint te schelden als men geen antwoord heeft op een normale vraag die gesteld wordt.

Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".
Ik heb dat nog geen enkele keer gezien hier.

Ik heb nog geen enkele 'normale' vraag van jullie twee gezien. Alleen een hoop gewring en gewroet met Bijbelteksten om op een volslagen absurd wereldbeeld uit te komen dat vervolgens moet worden ontkent zonder dat de realiteit mag worden aangevoerd als bewijs.

Op de talloze werkelijke problemen die jullie beeld oplevert (seizoenen, zwaartekracht, ruimtefoto's, banen van satellieten, dat plaatje wat ik eerder linkte, etc, etc, etc) wordt niet gereageerd, of het wordt afgedaan met 'maakt niet uit, ik blijf toch geloven wat ik geloof'.

Het lijkt wel alsof er staat "Onderzoekt alles, en blijf wat het resultaat ook is vasthouden aan je volkomen foute dogma!"

Laat ik het zo stellen dan, en dit is een serieuze vraag. Kan ik jou en WS ook maar IETS laten zien waardoor jullie van gedachten zullen veranderen. IETS uit de realiteit wat jullie zou overtuigen dat jullie het mis hebben. Zo ja, hoe zou dat iets er dan uit moeten zien? Zo nee, tja, als je echt nee zegt op deze vraag, dan ligt het probleem dus echt niet bij ons.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 17:46

En wederom wordt er geen antwoord gegeven vanuit de Schrift ZELF, maar een website "geraadpleegd" .
Dus bij wie ligt nu het probleem?

Juist, bij degenen die het Bijbels wereldbeeld niet kunnen weerleggen wat op uitstekende wijze is uitgelegd door Wilsophie.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 17:52

Nee, Mortlach, het probleem ligt bij degenen die geen geloof hechten aan wat de Bijbel zelf leert, en zich krampachtig vasthouden aan hetgeen wat de wetenschap hen voorspiegelt.

Zelfs de gelovigen onder ons, wringen zich in allerlei bochten door websites aan te halen, die zij belangrijker vinden dan het Woord van God, en dat vind ik persoonlijk een zeer ernstig "probleem", en sterker nog, een zeer ernstig gebrek aan wat dat Woord ZELF leert over dit onderwerp.
Dat heet nu wat de Bijbel zegt: ONGELOOF.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 17:56

ineke-kitty schreef:En wederom wordt er geen antwoord gegeven vanuit de Schrift ZELF, maar een website "geraadpleegd" .

Juist, bij degenen die het Bijbels wereldbeeld niet kunnen weerleggen wat op uitstekende wijze is uitgelegd door Wilsophie.

viewtopic.php?f=2&t=27445&p=1943292#p1943292

viewtopic.php?f=2&t=27445&p=1943175#p1943175

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 18:01

ineke-kitty schreef:En wederom wordt er geen antwoord gegeven vanuit de Schrift ZELF, maar een website "geraadpleegd" .

Toch echt bij jullie. Er zijn al TAL van foto's geplaatst waarop toch echt gewoon is te ZIEN dat de aarde hardstikke bol is. Maar goed, dat is slechts de werkelijkheid, dus dat telt sowieso niet, toch?

Nou, kijk, mij maakt het sowieso niet uit, dus goed hoor, als je echt wilt, dan is dat het Bijbelse wereldbeeld. En dat wereldbeeld is dus gewoon aantoonbaar fout. Niet slechts fout, maar volkomen debiel. Want satellietfoto's bestaan.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 15 feb 2014 18:02

ineke-kitty schreef:Nee, Mortlach, het probleem ligt bij degenen die geen geloof hechten aan wat de Bijbel zelf leert, en zich krampachtig vasthouden aan hetgeen wat de wetenschap hen voorspiegelt.

Zelfs de gelovigen onder ons, wringen zich in allerlei bochten door websites aan te halen, die zij belangrijker vinden dan het Woord van God, en dat vind ik persoonlijk een zeer ernstig "probleem", en sterker nog, een zeer ernstig gebrek aan wat dat Woord ZELF leert over dit onderwerp.
Dat heet nu wat de Bijbel zegt: ONGELOOF.

Hier tegen kom ik in opstand: Wij geloven jullie interpretatie niet. Om daar dan meteen het labeltje 'ongeloof' aan te hangen vind ik erg verdrietig.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 feb 2014 18:03

Efeze 4:9 Wat betekent dit: Hij is opgevaren, anders dan dat Hij ook nedergedaald is naar de lagere, aardse gewesten? 10 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen

Genesis 7
11 In Noachs zeshonderdste levensjaar, in de tweede maand, op de zeventiende dag der maand, op die dag braken alle kolken der grote waterdiepten open en werden de sluizen des hemels geopend.

Spreuken 25
De hoogte des hemels, de diepte der aarde
en het hart der koningen is niet te doorvorsen.

Matteus 12:40
Want gelijk Jona drie dagen en drie nachten in de buik van het zeemonster was, zo zal de Zoon des mensen in het hart der aarde zijn, drie dagen en drie nachten

Er staat dus dat de aarde diep is en een hart heeft.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Terug naar “[Religie] - Open forum”