Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2014 10:52

Dat is ook niks voor mij Meribel.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2014 10:55

mohamed schreef:Dat is ook niks voor mij Meribel.

De scandinavische landen?

Jij was een italie liefhebber toch. Of corsica of sardinie of zo iets?

Ik vond het daar wel mooi hoor...maar zo je weet wel.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 11:08

mohamed schreef:Veel plezier gewenst Lock & Stock met je vriendin op dit snoepreisje!

Thanks! Al wordt het waarschijnlijk niet echt een snoepreisje haha, ik voorspel net als vorige keer veel lekke banden en vaak vast zitten, heerlijk! :) Nu hopen dat mn vriendin dat net zo leuk vind ;)

meribel schreef:Ik vond zuid afrika en namibie behoorlijk indrukwekkend.
Maar mijn hart ligt toch meer bij de scandinavische landen.

Overigens 3onderzoekt gezien ?( afgelopen woensdag publieke omroep) over zuid afrika dat zwart en blank daar nog steeds zo gescheiden zijn. Dat een zwart-blank relatie nog steeds absoluut not-done is verbaasde me, een blanke vrouw zei: als mandela dat echt wilde had hij zelf wel een witte vrouw getrouwd. Nee blank en zwart moet je niet mengen.

En ook hoe die blanke leefden , zo ontzettend beveiligt met allemaal een pistool op zak. Echt heftig.

Ja dat merkte ik ook toen we bij de vorige reis door Zuid-Afrika zijn gereden, heel jammer. Vooral in Freestate leek de apartheid nog gewoon aanwezig te zijn. Dat vond ik juist ook zo fijn in Namibië en Botswana, het voelde meer gelijk. Ook veel blanke Zuid-Afrikaners tegen gekomen die naar Botswana waren getrokken vanwege de continue spanning in Zuid-Afrika.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 12:14

[quote="meribel'']

Ja dat merkte ik ook toen we bij de vorige reis door Zuid-Afrika zijn gereden, heel jammer. Vooral in Freestate leek de apartheid nog gewoon aanwezig te zijn. Dat vond ik juist ook zo fijn in Namibië en Botswana, het voelde meer gelijk. Ook veel blanke Zuid-Afrikaners tegen gekomen die naar Botswana waren getrokken vanwege de continue spanning in Zuid-Afrika.[/quote]

Meeste zuidafrikanen zijn nogal paranoia.
Ik heb hier met duizenden toeristen te maken gehad de laatste 15 jaar en er was er slechts 1 die gerold was, dat was alles.
Maar het kon ook uit zijn zak gevallen zijn in de bus, zei hij.
@ Meribel, als jij een buitenlander plaatjes laat zien van Urk en Rijssen op een zondag, geloven ze hun ogen ook niet.
Vergis je niet in de partijdigheid en sensatiebelustheid van de media .
Goed nieuws verkoopt nauwelijks.
En dat pistool op zak, weet je hoeveel amerikanen er zoeits bij zich dragen?
Nog veeeeel meer hoor.
Dat is in landen zo, waar mensen het recht hebben om zich te verdedigen.
Ik begrijp dat je in NL nog niet eens pepperstray mag gebruiken of een te hoog voltage voor de electrische vliegenmepper.. :lol:

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2014 13:19

Het was niet zozeer dat mb, maar het ging over dat een relatie tussen zwart en wit in zuid afrika nog steeds taboe is en door zowel de witte als zwarte bevolking wordt afgewezen.( extremer door de witten)
Over het gat wat er nog steeds is tussen zwart en blank.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 feb 2014 09:51

mealybug schreef:Jammer van dat weer op Isle of Skye.
Namibia staat ook hier op nummer 1.

Klopt, maar je kunt mazzel hebben.
Ik heb er overdag nog nooit een regenbui meegemaakt, wel meegemaakt dat je 's ochtends wakker werd en de toppen van de bergen waren ineens wit...

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: vakantie 2013

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 17:08

Ruth2 schreef:Kramperen doe ik niet aan en goedkoop vind ik het vaak ook niet.

Hangt geheel van je wijze van kamperen af.
Als je inderdaad een camping aan de Italiaanse riviéra wilt met een beetje een ruime staanplaats en een lel van een zwembad binnen handbereik ben je inderdaad niet goedkoop uit.
Maar het is me regelmatig gelukt om onder de 400 euro te blijven in drieeneenhalve week met vier personen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2014 23:11

Ik wou zeggen, wij staan op de mooiste plekken voor 100 euro per week of zo, hebben stroom, koelkastje, lekkere stoelen en slaapmatjes. En lekker buiten koken en eten, koud wijntje of biertje erbij. Zelfs als zou een huisje goedkoper zijn, dan zou ik het nog niet willen inruilen. Het is veel relaxter en nog veel goedkoper ook. Kramperen is een term die door mensen is bedacht die niet weten wat ze missen :-) of niet begrijpen dat dicht bij de natuur leven zoveel lekkerder is dan geveinsde luxe en denken dat kamperen in een nat klimaat met een te kleine tent en harde matjes dient te gebeuren :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 mar 2014 09:39

Een heel luxe resort hoeft van mij ook niet, maar een beegje gemak ( helemaal met 2 kinderen in de luiers en de andere 2 die 's nachts ook nog wel eens moeten, kan ik wel waarderen). Voor aankomende zomer hebben wij een sta caravan geboekt in Luxemburg, met een douche en toilet. Erg veel zin in.
Volgend jaar willen wij een vouwwagen o.i.d.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 09:43

ajl schreef:Een heel luxe resort hoeft van mij ook niet, maar een beegje gemak ( helemaal met 2 kinderen in de luiers en de andere 2 die 's nachts ook nog wel eens moeten, kan ik wel waarderen). Voor aankomende zomer hebben wij een sta caravan geboekt in Luxemburg, met een douche en toilet. Erg veel zin in.
Volgend jaar willen wij een vouwwagen o.i.d.

Wij hebben de jaren dat de kinderen nog geen één waren ook altijd meegenomen naar huisjes, en niet naar campings.
Kan me met heel kleine kinderen wel voorstellen dat je wat extra gemak zoekt!
Zelf heb ik de vakanties in huisjes vanwege de kinderen niet als vakanties ervaren. Een dak boven mijn hoofd hoort in de vakantie in mijn gevoel niet...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 10:08

Ik kreeg de tip om de Sloveense Alpen eens te gaan bezoeken.
Het grensgebied Slovenie/Italie/Oostenrijk.
Zijn er mensen met ervaringen in deze streek?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 11:09

Ik nog niet, maar heb er hele positieve verhalen over gehoord. Ruig landschap, aardige mensen... dus wij gaan deze zomer dat gebied (plus Croatie) verkennen. Voordeel is dat je wat zuidelijker zit dan bijvoorbeeld Tirol waardoor het weer doorgaans beter is. We zijn wel eens in Karinthie geweest, iets boven de Sloveense grens en dat is ook een combinatie van de schitterende Alpen en vaak wat mooier en warmer weer.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 11:09

Marnix schreef:Ik nog niet, maar heb er hele positieve verhalen over gehoord. Ruig landschap, aardige mensen... dus wij gaan deze zomer dat gebied (plus Croatie) verkennen. Voordeel is dat je wat zuidelijker zit dan bijvoorbeeld Tirol waardoor het weer doorgaans beter is. We zijn wel eens in Karinthie geweest, iets boven de Sloveense grens en dat is ook een combinatie van de schitterende Alpen en vaak wat mooier en warmer weer.

Dank voor de reactie!
Wellicht komen we elkaar tegen ;-)
Ik Kroatië kun je in elk geval goede vis eten!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 11:13

We gaan vrij vroeg (laatste week van mei, eerste twee weken van juni) dus we laten het een beetje van het weer afhangen. Als het in de Alpen nog niet zo warm is zullen we denk ik iets meer in Kroatie zijn waar het doorgaans al vrij vroeg in het jaar zonnig en warm is. Als het weer in Slovenie goed is trekt me dat toch nog wel wat meer dan Kroatie en zullen we daar wat meer verblijven denk ik. En als we tijd over hebben weten we nog wel een leuke camping in Karinthie aan de Millstattersee waar je 's ochtends eerst je tent uit loopt, het water in en na de duik lekker gaat ontbijten :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2014 11:14

Marnix schreef:We gaan vrij vroeg (laatste week van mei, eerste twee weken van juni) dus we laten het een beetje van het weer afhangen. Als het in de Alpen nog niet zo warm is zullen we denk ik iets meer in Kroatie zijn waar het doorgaans al vrij vroeg in het jaar zonnig en warm is. Als het weer in Slovenie goed is trekt me dat toch nog wel wat meer dan Kroatie en zullen we daar wat meer verblijven denk ik. En als we tijd over hebben weten we nog wel een leuke camping in Karinthie aan de Millstattersee waar je 's ochtends eerst je tent uit loopt, het water in en na de duik lekker gaat ontbijten :)

Die laatste camping zou dan niks voor ons zijn.
Onze kinderen kunnen nog niet zwemmen :-(

Terug naar “Archief”