Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 11:14

Wilsophie schreef:Omdat de zon binnen de aarde ook haar draaiing heeft, zie het plaatje van Hettys wat overgenomen is van ene meneer Keppler.

Je bedoelt dit plaatje;

Afbeelding

Die is niet van meneer Kepler hoor, Kepler geloofde in een heliocentrisch zonnestelsel;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Kepler
"De wetten van Kepler zijn drie natuurkundige wetten, die de bewegingen van de planeten om de zon beschrijven."

Daarnaast is zijn naam verbonden aan een satelliet die exo-planeten ontdekte ( http://kepler.nasa.gov/ ), overigens heeft deze er ruim 250 ontdekt (en ruim 3000 kandidaat planeten). Hoe legt dhr Haneveld het bestaan van exo-planeten uit?

En seizoenen ben ik ook benieuwd naar. In het heliocentrische model komen seizoenen door het feit dat de Aarde enigszins gekanteld is. Hoe zit dat in het Bijbels Wereldbeeld?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 11:39

Hoofdstuk 41:3-9 Boek van Henoch De geheimen van zon, maan en sterren.

3. En daar zagen mijn ogen de geheimen van de bliksem en de donder, en de geheimen van de wind, hoe ze verdeeld worden om over de aarde te waaien, en de geheimen van de wolken en van de dauw.
En daar zag ik van waar ze uit eenzelfde plaats uitgaan en [hoe] van daaruit het stof der aarde [ van vocht] werd verzadigd.

4. En ik zag daar afgesloten voorraadkamers, van waaruit de winden verdeeld worden, en de schatkamers van de hagel van die van de nevel en van de wolken.

5. En ik zag het verblijf van de zon en van de maan, van waar zij uitgaan en waarheen zij terugkeren, en hun heerlijke kringloop, en hoe de een voortreffelijker eigenschappen heeft dan de ander.
En ik zag hun vaste baan, en hoe zij die baan niet te buiten gaan door er iets aan toe te voegen of er iets af te doen, en hoe zij elkander trouw blijven, de eed behoudend.

6. En allereerst komt de zon tevoorschijn en volbrengt haar weg naar het bevel van de HEER, en machtig is Zijn Naam van eeuwigheid tot eeuwigheid.

7. En daarna zag ik de zichtbare en onzichtbare weg van de maan, hoe hij op die plaats de loop van zijn baan bij dag en nacht aflegt - de een staande tegenover de ander voor het aangezicht van de Heer der geesten.

En dan beschrijft Henoch in hoofdstuk 72, 73, 74, 76 de omloop van de zon, de maan en de sterren
en de winden.
Het Boek van Henoch is een apocrief Boek en niet opgenomen in de Cannoniek van de Bijbel, maar op zijn minst zeer interessant om te lezen hoe hem het Bijbels wereldbeeld is geopenbaard.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 11:50

Het koste me een jaar bijbelstudie en twee weken tekenen, maar dan heb je ook wat. DIT is het enige juiste bijbels wereldbeeld!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 11:59

ineke-kitty schreef:4. En ik zag daar afgesloten voorraadkamers, van waaruit de winden verdeeld worden, en de schatkamers van de hagel van die van de nevel en van de wolken.

Het Boek van Henoch is een apocrief Boek en niet opgenomen in de Cannoniek van de Bijbel, maar op zijn minst zeer interessant om te lezen hoe hem het Bijbels wereldbeeld is geopenbaard.

Weer een bewijs dat het boek van Henoch een fantasieboek is.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 15 feb 2014 12:03

ineke-kitty schreef:en de schatkamers van de hagel van die van de nevel en van de wolken.

Even voor de zekerheid, je weet toch dat wolken en neerslag worden veroorzaakt door condensatie, inversie, temperatuur ed? Of denk je echt dat er enorme hemelse schatkamers zijn met hagel??

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:05

Het wordt steeds gekker als je op zoek gaat naar holle aarde

Het internet is een broeinest van allerlei complottheorieën en die van de "Holle Aarde" past perfect in dat rijtje.
Volgens de theorie zijn de aarde - en bij uitbreiding ook andere hemellichamen - hol vanbinnen. Bij de poolgebieden zouden er "ingangen" tot de binnenkant van de aarde zijn. Satellietfoto's "bewijzen" dat zogezegd.

Rodney M. Cluff is een believer. Hij schreef er zelfs een boek over: 'World Top Secret: Our Earth Is Hollow!'. De man stelt dat binnenin de aarde het "aards paradijs" schuilt, en dat het "de plaats is waar de originele Tuin van Eden zich nu bevindt".
"De tien verloren stammen van Israël wonen er, alsook de Vikingen van Groenland. Duitsers die verdwenen na Wereldoorlog II leven er eveneens."

"Wie er leeft, kan honderden jaren oud worden. Er heerst vrede en voorspoed voor iedereen."

"Het middenste van de aarde is tevens de plek waar de hemel zich bevindt en waar vliegende schotels vandaan komen", klinkt het op de website van de man.

Gazet van Antwerpen

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:07

Ik snap niet dat je je inlaat met zulke onzin Schelpje. De aarde kan helemaal niet hol zijn want die is plat. Dat had ik toch al wel duidelijk aangetoond dacht ik zo? [-X

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 12:08

Ik ga nu toch ook enorm twijfelen 8-[ :^o

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 12:09

ineke-kitty schreef:en de schatkamers van de hagel van die van de nevel en van de wolken.

Lock&Stock schreef:Even voor de zekerheid, je weet toch dat wolken en neerslag worden veroorzaakt door condensatie, inversie, temperatuur ed? Of denk je echt dat er enorme hemelse schatkamers zijn met hagel??

Deze meneer "Henoch" had het boek van Job gelezen en het letterlijk opgevat en dat in zijn fantasieverhaal gebruikt:

Job 38:22 Zijt gij gekomen tot de schatkameren der sneeuw, en hebt gij de schatkameren des hagels gezien?

In de kanttekening staat:

schatkameren der sneeuw,
God spreekt bij gelijkenis, om zijn grote macht te tonen, waardoor Hij, als het Hem belieft, groten overvloed van sneeuw en hagel kan voortbrengen, alsof Hij grote schatkamers gereed had, waarin Hij de sneeuw en den hagel, tegen dat Hij die gebruiken wilde, weggesloten had.

Jvslooten schreef:Ik snap niet dat je je inlaat met zulke onzin Schelpje. De aarde kan helemaal niet hol zijn want die is plat. Dat had ik toch al wel duidelijk aangetoond dacht ik zo? [-X

En vierkant, toch? :mrgreen:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:12

Jvslooten schreef:Ik snap niet dat je je inlaat met zulke onzin Schelpje. De aarde kan helemaal niet hol zijn want die is plat. Dat had ik toch al wel duidelijk aangetoond dacht ik zo? [-X

Bambi schreef:En vierkant, toch? :mrgreen:

Ja, kijk maar, ik heb een plaatje gemaakt: Bijbels wereldbeeld

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:13

Afbeelding

Ik bedoel deze man volgens mijn info ene Keppler of Kepler.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 15 feb 2014 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:13

Eigenlijk is het net een huisje. 8)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 12:14

tja..... als je je "kennis" over het Bijbels wereldbeeld gaat "opzoeken" op internet, kom je inderdaad behoorlijk bedrogen uit.
Geef nu eens antwoord op mijn vraag schelpje, wat het verschil is tussen de 2 geschapen hemelen en de 3e hemel.
Je verwijst alleen maar naar 2 Kor. 12 en verder ontwijk je mijn vraag weer.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 12:16

Jvslooten schreef:Het koste me een jaar bijbelstudie en twee weken tekenen, maar dan heb je ook wat. DIT is het enige juiste bijbels wereldbeeld!

Vind ik niet zo gek, moet ik zeggen, maar je komt er niet uit met de uitleg van de choeg of chag en het rond der aarde. Wat is er volgens jou buiten het huis?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 feb 2014 12:17

ineke-kitty schreef:tja..... als je je "kennis" over het Bijbels wereldbeeld gaat "opzoeken" op internet, kom je inderdaad behoorlijk bedrogen uit.

Dat hoeft niet natuurlijk, het internet staat bol met waardevolle informatie over van alles en nog wat.
Je moet alleen opletten wat voor sites je bezoekt zo bezoek jij bijvoorbeeld obscure sites over numerologie en brengt dat hier als de waarheid. Ja, dan kom je bedrogen uit wanneer mensen je op aantoonbare blunders wijzen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”