Wee het land, welks koning een kind is

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Wee het land, welks koning een kind is

Berichtdoor naamloos » 15 feb 2014 11:29

schelpje3 schreef:En wat vind je dan van deze foto?
Op Elsevier en dat is bepaald geen roddelblad toch?
Houd de kritiek op Poetin in je achterhoofd!

Afbeelding
Ziet er gezellig uit, proost :!: :!: :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 15 feb 2014 11:33

Citaat Meribel:
Hij is gewoon zoals hij is.
En koning is ook maar een baan.

Koning is geen baan. Koning ben je. Als ik me niet vergis bij de gratie Gods....
Dat weet je als je koning wordt, je bent het 24 uur per dag. Geen vrije weekenden, en niet om 17.00 de deur achter je dichttrekken en naar huis.
Wel heb je recht op privé.
En wat Meribel zegt: Hij (koning W. A.) is zoals hij is. Dit is wat men zo graag wil zien. En men krijgt het. Eén met het volk, liever niet te veel waardigheid, waardigheid is zo suf en oudbollig.
Een joelende koning, veel leuker....
( :mrgreen: cynische modus aan)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 feb 2014 11:49

Hij gedraagt zich gewoon naar de omstandigheden.
Een serieus gezicht bij serieuze gelegenheden, een blij gezicht op een feestje, een ernstig gezicht bij verdrietige zaken en juichen bij een overwinning.
Tis net een mens :D :D :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:00

Jvslooten schreef:Het stralende gezicht van de koning brengt leven,
als een voorjaarsregen is zijn gunstbewijs.
mealybug schreef:En dat vergeestelijk je dan weer niet ?
Nee natuurlijk niet, dat gaat duidelijk over koning Willem Alexander op de tribune in het ijspaleis van Sotsji. 8-[

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 12:04

Jvslooten schreef:Nee natuurlijk niet, dat gaat duidelijk over koning Willem Alexander op de tribune in het ijspaleis van Sotsji. 8-[

Zo ken ik je weer.
Alleen daar vergeestelijken waar het in de leer past ;-)
Laatst gewijzigd door mealybug op 15 feb 2014 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 12:05

mealybug schreef:Alleen daar vergeestelijken waar het in de leer past ;-)
Gelukkig maar dat dat wederzijds is.. stel je voor dat we ons zouden verheffen boven elkaar :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 14:27

In het NOS-programma Studio Den Haag kreeg SGP-Kamerlid Bisschop vrijdag de vraag voorgelegd of het enthousiaste optreden van koning Willem-Alexander en koningin Máxima tijdens de Olympische Winterspelen in Sotsji past bij het „decorum” waaraan de SGP hecht.

„Men heeft mijn mening niet gevraagd”, relativeerde de SGP’er. „Maar als ik had mogen adviseren, zou ik tegen het koningspaar hebben gezegd: ga er nou niet naartoe, daarmee maak je ook een statement.” Met een kwinkslag voegde Bisschop daaraan toe: „Bovendien kom je dan tegemoet aan de wens van GroenLinks, daarmee bouw je weer sympathie op bij die republikeinen.”

Vanuit de SGP wordt „dat hele olympische gebeuren” niet zo gevolgd, denkt Bisschop. „Als u mij vraagt hoeveel medailles Nederland nu gewonnen heeft, moet ik u het antwoord schuldig blijven. Maar tegen wil en dank krijg je bepaalde dingen wel mee en dat schuw je dan ook niet.”

Volgens het SGP-Kamerlid was de ontmoeting van de Russische president Poetin met de koning in het Holland Heineken House voorspelbaar. „Dit hele gebeuren is een propaganda-activiteit van Poetin en hij haalt er alles uit wat hij eruit kan halen, zoals dat in 1936 ook gebeurde.”

Bisschop wil de huidige Spelen niet vergelijken met die in nazi-Duitsland van 1936, maar wijst wel op „een heel consistente lijn” die Nederland sindsdient volgt. „1936 was de enige keer dat Nederland om principiële redenen deelname aan een olympisch festijn heeft geweigerd.” Een vergissing, want Nederland was wel degelijk aanwezig in Berlijn in 1936 en boycotte de Spelen in het Australische Melbourne in 1956 vanwege de inval van de Sovjet-Unie in Hongarije.

Verwijzend naar het WK voetbal van 1978 stelde Bisschop: „Toen in Argentinië het Videla-regime aan de macht was en daar voetbalwedstrijden werden gehouden, is er ook een hele discussie geweest. Toen is Nederland ook gegaan.” Het SGP-Kamerlid vindt de huidige discussie over de mensenrechten in Rusland daarom „een beetje gezocht”.

refdag.nl

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 14:33

schelpje3 schreef:In het NOS-programma Studio Den Haag kreeg SGP-Kamerlid Bisschop vrijdag de vraag voorgelegd of het enthousiaste optreden van koning Willem-Alexander en koningin Máxima tijdens de Olympische Winterspelen in Sotsji past bij het „decorum” waaraan de SGP hecht.

„Men heeft mijn mening niet gevraagd”, relativeerde de SGP’er. „Maar als ik had mogen adviseren, zou ik tegen het koningspaar hebben gezegd: ga er nou niet naartoe, daarmee maak je ook een statement.” Met een kwinkslag voegde Bisschop daaraan toe: „Bovendien kom je dan tegemoet aan de wens van GroenLinks, daarmee bouw je weer sympathie op bij die republikeinen.”

Vanuit de SGP wordt „dat hele olympische gebeuren” niet zo gevolgd, denkt Bisschop. „Als u mij vraagt hoeveel medailles Nederland nu gewonnen heeft, moet ik u het antwoord schuldig blijven. Maar tegen wil en dank krijg je bepaalde dingen wel mee en dat schuw je dan ook niet.”

Volgens het SGP-Kamerlid was de ontmoeting van de Russische president Poetin met de koning in het Holland Heineken House voorspelbaar. „Dit hele gebeuren is een propaganda-activiteit van Poetin en hij haalt er alles uit wat hij eruit kan halen, zoals dat in 1936 ook gebeurde.”

Bisschop wil de huidige Spelen niet vergelijken met die in nazi-Duitsland van 1936, maar wijst wel op „een heel consistente lijn” die Nederland sindsdient volgt. „1936 was de enige keer dat Nederland om principiële redenen deelname aan een olympisch festijn heeft geweigerd.” Een vergissing, want Nederland was wel degelijk aanwezig in Berlijn in 1936 en boycotte de Spelen in het Australische Melbourne in 1956 vanwege de inval van de Sovjet-Unie in Hongarije.

Verwijzend naar het WK voetbal van 1978 stelde Bisschop: „Toen in Argentinië het Videla-regime aan de macht was en daar voetbalwedstrijden werden gehouden, is er ook een hele discussie geweest. Toen is Nederland ook gegaan.” Het SGP-Kamerlid vindt de huidige discussie over de mensenrechten in Rusland daarom „een beetje gezocht”.

refdag.nl

Wat een standaard, en wat een vergelijkingsmateriaal.
Is er ook nog een moraal?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 14:48

Het is zo komisch dat de mensen die zoveel kritiek leveren op het topic over homo's dergelijke dingen schrijven over onze koning en koningin die een biertje drinken met deze meneer Poetin.
En juist zichzelf genoemde gelovigen kritiek uitspreken over zaken die hen helemaal niet interesseren of aangaan.
Sterker nog ...zij lopen voorop.
Beminde gelovigen wisten jullie niet dat je uit deze wereld getrokken bent en een positie erboven hebt ingenomen, al weet je het verschil niet tussen de geschapen hemelen en de hemel waar jou een plaats is bereid.
En waar jouw wandel is?
Je bent uit de wereld getrokken toch.
En zoek eens uit in welke hemel je geplaatst bent als hemelburger van Gods Koninkrijk.
Lçhaim met een biertje op de koning en op anderen die blij zijn en drinken op de overwinning van de sporters.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 14:50

naamloos schreef:
Afbeelding
Ziet er gezellig uit, proost :!: :!: :!:[/quote]

Proost lieve mensen maar alles onder de zon is beperkt en vergankelijk maar wij als gelovigen mogen mee genieten ,van alles wat onder de zon is.
Wie proost mee op het eeuwige leven? Lçhaim!!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 feb 2014 22:05

meribel schreef:Verder noem ik elbert geen zeurpiet, dat was mark rutte.
Het zou me een eer zijn om door de premier een zeurpiet genoemd te worden, maar dat was niet de reden bij het openen van dit topic. :wink: Eigenlijk heb ik niet echt een heel uitgesproken mening over dit onderwerp, maar anderen wel en het leek me goed om daar een topic aan te wijden. Zeker ook omdat de koning nu bijna een jaar staatshoofd is en het een goede zaak is om eens te vergelijken met hoe zijn moeder het deed.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 17 feb 2014 14:16

Ik verbaas me trouwens dat het voorbeeld dat Marnix aanhaalt, Michal en David, zo weinig kritiek krijgt. Alsof de OS hetzelfde is als de ark Gods. Alsof het Israël van toen hetzelfde als is als het Nederland van nu.

Maar wat me het meest verbaasd in deze hele discussie is dat zelfs Mark Rutte een groep mensen met een bepaalde zienswijze wenst weg te zetten als zeurpieten. Laat ieder zijn eigen mening hebben.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 17 feb 2014 15:01

Hahaha, en de mening van Rutte is dat degenen, met die bepaalde zienswijze, zeurpieten zijn.
En volgens mij is het vergelijk van Marnix niet de ark en O.S; maar hoe je je gedraagt als je verheugd bent in verschillende situaties.
Dan denk je niet aan de uitdrukking van je gezicht, je houding en het volume van je stem. :lol: :lol: :lol:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 17 feb 2014 20:07

Laat ieder zijn eigen mening hebben? ....Laat ieder zijn eigen mening aan de ander opdringen opdat zij een rustig leven leiden.... :-oo ](*,)

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 18 feb 2014 11:19

naamloos schreef:Hahaha, en de mening van Rutte is dat degenen, met die bepaalde zienswijze, zeurpieten zijn.
En volgens mij is het vergelijk van Marnix niet de ark en O.S; maar hoe je je gedraagt als je verheugd bent in verschillende situaties.
Dan denk je niet aan de uitdrukking van je gezicht, je houding en het volume van je stem. :lol: :lol: :lol:

Natuurlijk is dat de vergelijking van Marnix. Waar het mij om gaat is dat die vergelijking dus nogal mank gaat op wat punten. Als we zo simpel gaan vergelijken dan kan ik me vergelijkingen voorstellen waarbij de bijkomende dingen ineens wel een probleem worden.

Dat is de mening van Rutte niet. De mening van Rutte is, dat je, als je die mening hebt en die ventileert, dat je dan een zeurpiet bent. Het woord zeurpiet heeft een bepaalde lading en dat weet Rutte ook.

Terug naar “Archief”