waarom hebben we een verbonds leer nodig? kan het ook zonder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: waarom hebben we een verbonds leer nodig? kan het ook zo

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 10:51

Jvslooten schreef:Gelukkig kom jij zelf ontzettend gelukkig en liefdevol over. :wink:

Weet jij toevallig misschien hoe het komt dat sommigen hier altijd persoonlijk worden en dan ook nog eens bijna altijd negatief en vergezeld van steekjes en sarcasme?
PS: Ik ben inderdaad gelukkig ...HEEL gelukkig, mag ik wel zeggen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 10:55

mealybug schreef: Ik lees alleen de Bijbel, hoe meer boeken en vermeende religieuze wijsheid de mensen die ik ken in hun boekenkasten hebben staan, des te ongelukkiger ze overkomen bij mij.
En wanneer iemands religie hem niet liefdevoller maakt, moet hij toch echt zijn ''ware religie'' eens ernstig gaan onderzoeken / betwijfelen.

Dat is prima, maar leg mij en ons allemaal dan eens uit hoe een ideale christelijke gemeenschap er volgens jou zou moeten uitzien. Want iedereen heeft denk ik inmiddels de indruk dat jij alleen in je luxe hutje met een boekske (in dit geval de Bijbel) in een hoekske zit en dus een licht onder de korenmaat bent.
Want wat doe je dan met de eis "de gemeenschap der heiligen"?
Ik zou dan met mijn gezin morgenochtend met de Bijbel op tafel zelf een soort huisgodsdienst moeten opzetten?
Ik kan je denk ik vantevoren wel vertellen dat ze daarvoor hun bed niet uit zullen komen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 15 feb 2014 11:05

mealybug schreef: Ik lees alleen de Bijbel, hoe meer boeken en vermeende religieuze wijsheid de mensen die ik ken in hun boekenkasten hebben staan, des te ongelukkiger ze overkomen bij mij.
En wanneer iemands religie hem niet liefdevoller maakt, moet hij toch echt zijn ''ware religie'' eens ernstig gaan onderzoeken / betwijfelen.

Euhm en je vergeet te noemen dat je naast je Bijbel een computer gebruikt om met behulp van google of al bekende sites je wijsheid te vermeerderen en waar je anderen mee 'liefdevol' om de oren slaat.

:wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 11:09

Speedy schreef:
Euhm en je vergeet te noemen dat je naast je Bijbel een computer gebruikt om met behulp van google of al bekende sites je wijsheid te vermeerderen en waar je anderen mee 'liefdevol' om de oren slaat.

Geen enkele website neemt een plaats in boven hetgeen geschreven is (in de Schrift)
Deze ligt er dus altijd naast.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 11:11

mealybug schreef:
Geen enkele website neemt een plaats in boven hetgeen geschreven is (in de Schrift)
Deze ligt er dus altijd naast.

Nou zeg, komen we toch wel heel erg overeen. :lol:
Dat doen wij nu ook met de 3FvE, dagboeken en oude schrijvers.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 11:14

schelpje3 schreef:Nou zeg, komen we toch wel heel erg overeen. :lol:
Dat doen wij nu ook met de 3FvE, dagboeken en oude schrijvers.

Saillant detail: je wilt die geschriften helemaal niet naast de Bijbel leggen, want je weigert b.v. Jan Peppink's boek te lezen.
Zelfs nadat ik het je heb aangeboden, dus gratis.
Laatst gewijzigd door mealybug op 15 feb 2014 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 11:18

mealybug schreef:Saillant detail: je wiltdezen helemaal niet naast de Bijbel leggen, want je weigert b.v. Jan Peppink's boek te lezen.
Zelfs nadat ik het je heb aangeboden, dus gratis.

Wat ben je weer gul. :D Het is me zelfs 2 keer aangeboden!
Jongen ik heb hier een een kast en een zolder vol met boeken staan. Af en toe doe ik er een paar weg, omdat het me echt teveel wordt. Ik erf nogal eens boeken nl. omdat de kinderen vaak de boeken van hun ouders niet willen hebben als deze overleden zijn.
Dit topic heet verbondsleer en of we zonder zouden kunnen.
Daar heb ik het boek van de heer Peppink toch niet bij nodig?
Je zou de afscheidsrede van prof. Baars eens moeten luisteren!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 11:56

Jvslooten schreef:Gelukkig kom jij zelf ontzettend gelukkig en liefdevol over. :wink:
mealybug schreef:Weet jij toevallig misschien hoe het komt dat sommigen hier altijd persoonlijk worden en dan ook nog eens bijna altijd negatief en vergezeld van steekjes en sarcasme?
Waarom denk je dat het sarcasme is? Omdat je zelf ook wel doorhebt dat het niet zo is?

mealybug schreef:PS: Ik ben inderdaad gelukkig ...HEEL gelukkig, mag ik wel zeggen.
Fijn, dat gun ik je van harte. Ongetwijfeld ben je ook heel liefdevol. Alleen jammer dat er hier op het forum vaak zo weinig van te merken is.. kun je dat meenemen als een aandachtspuntje voor je volgende reacties, denk je?

Terug naar “Archief”