Wat voegt dit toe dan?
Moderator: Moderafo's
Lock&Stock schreef:Wat een zuur gezeur weer, net zoals die dame in de Volkskrant ( http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... g-je.dhtml ).
Eerlijk gezegd vind ik monarchie een achterhaald iets, maar juist door dit soort betrokkenheid en enthousiasme heb ik behoorlijk wat respect gekregen voor Willem en Maxima.
schelpje3 schreef:
Wat voegt dit toe dan?
schelpje3 schreef:Wat een onzin, die sporters hebben een coach, van velen zijn er de ouders of broers en zussen.
De koning is er voor zijn onderdanen als ze in nood zijn, bij een ernstige ramp bijvoorbeeld.
Dan voegt het iets toe.
Zo'n gouden medaille is leuk hoor, maar laatst hoorde ik een sporter die zijn gouden medailles gewoon ergens in een laadje had. Presentator was diep geschokt.
Wereldse roem is vergankelijk.
StillAwake schreef:En wat voegt de aanwezigheid van de koning dan wél toe bij een ramp (waar hij juist in de weg loopt), maar niet bij de OS?
Lock&Stock schreef:
Zucht, WA mag ook niet even z'n hoofd buigen? Heel even z'n ogen dichtdoen?
schelpje3 schreef:Vraagt dat nog maar eens, aan de mensen die de watersnoodramp van 1953 hebben meegemaakt.
Aan de mensen in de Bijlmer.
Aan de mensen in Enschede.
Hoe de mensen in de oorlog zaten te snakken naar de radiotoespraken uit Londen!
Zomaar een paar voorbeelden.
schelpje3 schreef:Die sporters krijgen heel heel veel aandacht. Ik heb niet echt het idee dat hij daar voor hen heengegaan is, maar meer om te genieten van diverse sportwedstrijden.
Dus als sportfan en niet als koning.
Op zich niet erg, ware het niet dat je het koningsambt niet even neer kan leggen.
Wel in de luwte van je eigen huis en tuin, maar niet als er honderden camera's op je gericht staan en dat weet hij zelf heel goed.
schelpje3 schreef:Stond gewoon in het AD hoor.
Dit was tijdens de 500 meter sprint trouwens, ik dacht dat dat juist zo spannend was?
En de koningin vond haar smartphoontje spannender.
Ik ook.
Elbert schreef:Ik denk dat veel mensen die tegenstelling zo zien. Het is daarbij wel de vraag hoe de balans uitpakt. Toen nog koningin Beatrix zou zich niet zo langs de schaatsbaan gedragen als haar zoon nu doet. Dus zie je toch wel een verschuiving in hoe het staatshoofd zich gedraagt. Er zijn mensen die dat nu wel een beetje teveel van het goede vinden.
dan snap ik het punt wel een beetje. De koning is er toch niet in de eerste plaats als privépersoon met een passie voor sport, maar als staatshoofd. En als zodanig heeft hij het hele land te dienen en zijn passies op de tweede plaats te zetten. Waarbij ik niet wil zeggen dat hij dan maar als een zoutzak langs de baan moet zitten als hij er toch is. Ook dat is een kwestie van balans tussen de verplichtingen (decorum) als staatshoofd en de mens die hij natuurlijk ook is.
Marnix schreef:Volgens mij was dit tijdens de dweilpauze.... Die beste man is ook wel eens moe. Laat hem even relaxen.... het is ook nooit goed, zit hij stil, dan roepen mensen wat, springt hij op en neer en roept "Kom op!", dan is het ook weer niet goed. ZZZzzz.
schelpje3 schreef:Ga je nu na al die jaren wijlen Koningin Wilhelmina beschuldigen van lafhartig vluchtgedrag?![]()
Dacht je nu echt dat ze meteen vol op de pedalen stapte?
Dat is haar geadviseerd en niet onterecht. Ze was ongetwijfeld gevangen genomen door de Duitsers en dan?
Je moet dat boek maar eens lezen Eenzaam maar niet alleen dan gaat je hand wel op je mond.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten