StillAwake schreef:Nee, niet in dit topic.
je hebt in een ander topic over deze therorieen wel eens naar de epistels van deze man verwezen, en ik moet zeggen dat ik het gedachtenexpiriment erg goed vond, maar dat ik inhoudelijk weinig dingen in zijn verhaal tegenkwam.
Het is ook niet zozeer het Bijbels werelbeeld wat me intirgeert, maar vooral de reden waarom mensen daar in geloven en daar belang aan hechten.
Mijn vraag was dus oprecht gemeend, en zeker niet om je te kijk te zetten ofzo.
Jammer dat je dat zo interpreteert...
Waar heb ik naar epistels van deze man verwezen dan? Want je deed alsof je er helemaal niets van wist. Dus ik begrijp het niet meer.
Het is me nu dus duidelijk dat je wilt weten waarom gelovige mensen belang hechten aan bepaalde onderwerpen?
En je wilt niet inhoudelijk de visie hierover weten? Dan ben ik heel snel uitgepraat want dat heb ik al uitgelegd.
Het is belangrijk om te weten wat "buiten" is en wat "binnen" is wat "boven" is en wat "onder" is en als dat synoniemen zijn dat moet dat te verklaren zijn er zijn nogal wat teksten over de toekomst en over het verblijf van de gelovige doden en ongelovige doden die mij door het bestuderen van het Bijbelse wereldbeeld en de positie van de Boom des Levens, de hof van Eden, het Paradijs, de derde hemel waar Paulus is geweest duidelijker zijn geworden om daar een beeld van te vormen.
Ik heb geen verstand van vliegtuigen en raketten en dat soort zaken, en dat kan me weinig schelen, maar wel andere zaken die dichterbij mij liggen. En dat de aarde vast gefundeerd ligt, en dat het woordje "oosten" verwant is aan de oorsprong,. is toch heel bijzonder.
Waarom werd die hof geplant als je er toch uitgestuurd wordt.
Als de aarde helemaal onder water is gezet in Genesis 1, waar ging dat water dan naar toe?
Waarom had God een meetsnoer nodig.
Waarom zijn de afmetingen van de tabernakel zo belangrijk dat ze centimeter voor centimeter ( eigenlijk ellen) worden voorgeschreven zodat alles op honderd uitkomt.
De tabernakel juist als beeld van de schepping waarin God Zich kleedt.
Hoe dan?
Waarom worden de hemelen en de aarde een kleed genoemd?
En hoe kan een kleed nu verouderen? Moet het dan naar de stomerij?
Nee want ze worden verbrand.
En waarom dan?
Waarom roepen wij dat de aarde beweegt en de Bijbel zegt dat zij stil staat.
Waar liggen de grondvesten? Wie heeft haar hoeksteen gelegd?
Hoezo gegrondvest boven de rivieren?