Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
hettys schreef:We hebben hier trouwens wel een luxeprobleem:
Er worden ongeveer 6500 talen in de wereld gesproken. Maar in slechts 459 talen bestaat er een complete bijbelvertaling. Dat betekent dat veel christenen de Bijbel moeten lezen in een taal die niet ‘de taal van hun hart is’.
6000 talen hebben geen bijbelvertaling. laat staat een statenvertaling..
http://www.bijbelgenootschap.nl/nieuws/ ... -vertaald/
Bambi schreef:Het ging mij alleen om het schema.
De rest van die site sta ik ook niet achter.
Dat schema zijn feiten, die iedereen na kan trekken.
Cicero schreef:Wel, ik kan je zeggen dat dat schema voor 90% onzin is.
Inderdaad, het woord oecumene komt gewoon in de brontekst van de Bijbel voor en daar betekent het "de gehele bewoonde wereld". Bijvoorbeeld in Matth. 24:14, Luk. 2:1 enz.StillAwake schreef:Lijkt ook niet echt met kennis van de brontalen geschreven te zijn...
Oecumene; Bijbels woord daarvoor: hoererij (Openb. 17en 18)!
Bambi schreef:
Lijkt de verschillende Bijbelvertalingen wel.
Vergelijk in enkele vertalingen het "Onze Vader" :
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=ma ... =nl&set=10
StillAwake schreef:Tja, als je een verhaaltje van een site als getrouwevertaling.nl aanhaalt als bewijs van je stelligheid heeft dat toch wel een erg hoog "wij van WC-eend adviseren WC-eend" gehalte...
Zelfs de HSV wordt daar afgekat op een manier waar een christen niet trots op hoeft te zijn.
ineke-kitty schreef:Tja... de theologie van de tegenstander van God is ook een "theologie" en velen trappen erin met grote voeten.
Mortlach schreef:Ik blijf het heerlijk vinden. WS, zie je zelf ook niet in dat je een ontzettende cirkelredenering gebruikt?
Je haalt je theologie uit de Bijbel (statenvertaling). Dan lees je een andere vertaling waar het net iets anders staat, en dan zeg je: "Kijk, dat klopt theologisch niet!".
Het enige dat je dus echt zegt is "de Statenvertaling wijkt af van andere vertalingen!" Poe, nou, spannend is het allemaal niet. Als je was grootgebracht met de NBV of welke andere vertaling dan ook, had je dus ook een andere theologie gehad, en had je al deze bezwaren over de (H)SV kunnen hebben.
Faramir schreef:Zoals jij met je hang naar occulte zaken zoals numerologie? Mooi stukje zelfreflectie schrijf je hier! Mijn complimenten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten