Moderators: Memmem, Moderafo's
De heliosfeer wordt algemeen gezien als de grens van ons zonnestelsel, maar daar kun je over twisten. Bijvoorbeeld: de Oortwolk hoort eigenlijk wel bij het zonnestelsel, maar ligt weer buiten de heliosfeer. Voyager 1 bevindt zich nu in de interstellaire ruimte, dus de ruimte tussen de sterren in. Het jaar 40.000 wordt gegeven als benadering waarbij Voyager 1 het dichtste bij een andere ster komt.Mortlach schreef:Mooi is dat, hè? Kleine correctie echter, niet het zonnestelsel is verlaten, maar de heliosfeer. De grens van het zonnestelsel zelf wordt bereikt rond het jaar 40.000
StillAwake schreef:Ik heb er niet heel veel verstand van, dit in tegenstelling tot o.a. Mortlach...
Mortlach, kun je uitleggen wat het verschil is tussen heliosfeer en zonnestelsel?
De door jou genoemde 40.000 jaar wordt op diverse sites genoemd als aankomstdatum bij de eerstvolgende ster.
StillAwake schreef:Mortlach, volgens jouw definitie overlappen zelfs sterrenstelsels elkaar, omdat ook binnen ons zonnestelsel de gravitatie van bijvoorbeeld alpha centauri nog steeds (hoewel verwaarloosbaar) aanwezig is.
In hoeverre bestaat er een eensluidende definitie van "zonnestelsel"?
Sjaak84 schreef:Ik vraag me af, hoe moreel/ethisch is het om mensen naar mars te sturen zonder dat ze ooit terug kunnen?
Lock&Stock schreef:
Nou ze kiezen er natuurlijk zelf voor. Daarnaast zullen er behoorlijke pittige psychologische testen aan vooraf gaan, ik weet zeker dat de mensen die uiteindelijk gaan ook echt goed begrijpen waar ze aan beginnen en hier volledig achter staan.
Sjaak84 schreef:
Mensen die zelfmoord willen plegen kiezen er ook zelf voor. Moeten we dan zelfmoord toestaan? Aangezien het toch een eigen keuze is?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast