schelpje3 schreef:Ongelukken bij het skiën zijn vaak te wijten aan het (teveel) drinken van alcohol, meteen na aankomst vermoeid en ongetraind gaan skiën en sufferds die blind de berg af komen razen.
Ik ben meerdere keren op wintersport geweest en er is helemaal niets gebeurd, noch met mij, noch met de diverse gezelschappen. Maar we hebben goed geluisterd naar de mensen die het kunnen weten!
Met mij is alles gebeurd wat mogelijk is. En ik skie al 20 jaar. Ben tamelijk geroutineerd. Maar de meeste acties liggen bij mij in de vroege uren voor de lunch en dus voor de liters bier die men verorbert. Daarna is het eigenlijk vor mij al gebeurd.
En alles wat ik gebroken heb was mijn eigen schuld en was in de vroege ochtend.
En een gluhweintje of biertje is heerlijk op weg naar de bus toe. De laatste afdaling dus. Er zijn weinigen die na aankomst gelijk aan skiën, tenzij men in de nacht gereden heeft, maar jonge knullen kunnen dat prima.
Dus je vooroordelen snijden geen hout. Dacht je dat prins Friso niet wist wat skiën was en de risico's.
De meeste ongelukken van ernstige aard gebeuren namelijk BUITEN de pistes.
Fijn dat je goed geluisterd hebt, maar een ongeluk is niet te voorspellen. Ik heb de meest knullige brokken gezien, zoals uitglijden op het ijsstoepje in het dorp tijdens het boodschappen doen.