Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 15:16

schelpje3 schreef:Ongelukken bij het skiën zijn vaak te wijten aan het (teveel) drinken van alcohol, meteen na aankomst vermoeid en ongetraind gaan skiën en sufferds die blind de berg af komen razen.
Ik ben meerdere keren op wintersport geweest en er is helemaal niets gebeurd, noch met mij, noch met de diverse gezelschappen. Maar we hebben goed geluisterd naar de mensen die het kunnen weten!

Gezien het zelfs op vrijdag stil is op het whiskytopic, het biertopic en het wijntopic is die waarschuwing hier erg overbodig ;-)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:18

Ik nam ook eens een glühweintje tussen de middag, ik ging op mn kop de berg af.
Die verleidingen zijn er voortdurend hoor.
En wat dacht je tijdens de apres ski? ?:|

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 15:22

schelpje3 schreef:Ik nam ook eens een glühweintje tussen de middag, ik ging op mn kop de berg af.

Geen ervaring mee. Wintersport is aan mij niet besteed. Als ik alleen al aan de drukte denk...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:26

Nee joh, je moet de goede piste uitzoeken :wink:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 15:27

schelpje3 schreef:Nee joh, je moet de goede piste uitzoeken :wink:

Dan nog voldoet het niet aan mijn eisen van een rustige vakantie ben ik bang...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 07 feb 2014 15:29

schelpje3 schreef:Die verleidingen zijn er voortdurend hoor.

Welke verleidingen?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 feb 2014 15:30

schelpje3 schreef:Ongelukken bij het skiën zijn vaak te wijten aan het (teveel) drinken van alcohol, meteen na aankomst vermoeid en ongetraind gaan skiën en sufferds die blind de berg af komen razen.
Ik ben meerdere keren op wintersport geweest en er is helemaal niets gebeurd, noch met mij, noch met de diverse gezelschappen. Maar we hebben goed geluisterd naar de mensen die het kunnen weten!

Met mij is alles gebeurd wat mogelijk is. En ik skie al 20 jaar. Ben tamelijk geroutineerd. Maar de meeste acties liggen bij mij in de vroege uren voor de lunch en dus voor de liters bier die men verorbert. Daarna is het eigenlijk vor mij al gebeurd.
En alles wat ik gebroken heb was mijn eigen schuld en was in de vroege ochtend.
En een gluhweintje of biertje is heerlijk op weg naar de bus toe. De laatste afdaling dus. Er zijn weinigen die na aankomst gelijk aan skiën, tenzij men in de nacht gereden heeft, maar jonge knullen kunnen dat prima.
Dus je vooroordelen snijden geen hout. Dacht je dat prins Friso niet wist wat skiën was en de risico's.
De meeste ongelukken van ernstige aard gebeuren namelijk BUITEN de pistes.
Fijn dat je goed geluisterd hebt, maar een ongeluk is niet te voorspellen. Ik heb de meest knullige brokken gezien, zoals uitglijden op het ijsstoepje in het dorp tijdens het boodschappen doen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:30

StillAwake schreef:Dan nog voldoet het niet aan mijn eisen van een rustige vakantie ben ik bang...

Je kunt een sigaar roken in het zonnetje op een bergterras :D

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 feb 2014 15:31

schelpje3 schreef:Ik nam ook eens een glühweintje tussen de middag, ik ging op mn kop de berg af.

Wilde ik ook al vragen, verleidingen zijn er voortdurend. Op de piste of altijd?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:33

Wilsophie schreef:
Met mij is alles gebeurd wat mogelijk is. En ik skie al 20 jaar. Ben tamelijk geroutineerd. Maar de meeste acties liggen bij mij in de vroege uren voor de lunch en dus voor de liters bier die men verorbert. Daarna is het eigenlijk vor mij al gebeurd.
En alles wat ik gebroken heb was mijn eigen schuld en was in de vroege ochtend.
En een gluhweintje of biertje is heerlijk op weg naar de bus toe. De laatste afdaling dus. Er zijn weinigen die na aankomst gelijk aan skiën, tenzij men in de nacht gereden heeft, maar jonge knullen kunnen dat prima.
Dus je vooroordelen snijden geen hout. Dacht je dat prins Friso niet wist wat skiën was en de risico's.
De meeste ongelukken van ernstige aard gebeuren namelijk BUITEN de pistes.
Fijn dat je goed geluisterd hebt, maar een ongeluk is niet te voorspellen. Ik heb de meest knullige brokken gezien, zoals uitglijden op het ijsstoepje in het dorp tijdens het boodschappen doen.

Je leest weer eens niet goed WilSophie! Toen we aankwamen hebben we een hele toespraak gehad met waarschuwingen en goede raad. Als je je daaraan houdt, is het risico klein, werd ons verteld.
Dan kan het door een andere stoethaspel komen en op een uitzondering na, hebben we de alcohol, zeker overdag, laten staan.
En je noemt prins Friso. Dat is wel een heel slecht voorbeeld, hij ging off piste skiën, weet je nog?
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 07 feb 2014 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 15:34

schelpje3 schreef:Je kunt een sigaar roken in het zonnetje op een bergterras :D

Klopt, maar dat is in de zomer leuker (en rustiger) dan in het ski-seizoen...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:35

Wilsophie schreef:Wilde ik ook al vragen, verleidingen zijn er voortdurend. Op de piste of altijd?

Vreemde vraag.
Ik bedoel gewoon als je naar de wc moet in het restaurant en je maagje knort, je bent lichtelijk vermoeid, ziet zo'n glühweintje en deintje er aantrekkelijk uit.
Of als je savonds slecht in slaap kan komen, staat er zo'n leuk minikoelkastje waar we over afgesproken hadden, om die deur dicht te laten. (duur)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 15:38

schelpje3 schreef:Vreemde vraag.
Ik bedoel gewoon als je naar de wc moet in het restaurant en je maagje knort, je bent lichtelijk vermoeid, ziet zo'n glühweintje en deintje er aantrekkelijk uit.
Of als je savonds slecht in slaap kan komen, staat er zo'n leuk minikoelkastje waar we over afgesproken hadden, om die deur dicht te laten. (duur)

Toegegeven dat het een vooroordeel is, maar als ik dit lees geloof ik steeds minder dat skiën iets voor mij zou zijn...
Ik lust namelijk niet eens gluhwein...

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 feb 2014 15:39

Je kunt natuurlijk zeggen dat ik niet goed lees al worden inmiddels al deze verwijten weggehaald door de moderatie, ze zijn ook overbodig, maar is dat terecht?

Je leest weer eens niet goed WilSophie! [u][i]Toen we aankwamen hebben we een hele toespraak gehad met waarschuwingen en goede raad. Als je je daaraan houdt, is het risico klein, werd ons verteld. Als je dit vermeld had dan had ik begrepen dat het een toespraak was van een klasje. Betere info geven Schelpje dan hoef je mij geen slechte lezer te noemen. [/u][/i]

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:40

Ik ook niet :lol:
Ik vond het ronduit smerig.
Bleegh, dat warme spul.
Maar ik had dorst, werd getrakteerd en Schelpje blijft beleefd.

Terug naar “Archief”