Wilsophie schreef:Die data staan gewoon in de Bijbel beste man.
De 17e nisan. En de 10e nisan moest het Lam in huis worden gehaald. Op 14 nisan het pascha en daarna vertrokken zij om op 17 nisan dus DRIE dagen later op te staan in de woestijn.
Van de ark kun je zelf lezen. Helemaal geen rekensom, maar God heeft het in Zijn Bijbel staan!!
Heb je de Bijbel naast je liggen? Zoek het op.
Ik heb het eens nagekeken, en het is me een raadsel waar jij die data vandaan haalt.:
Gen 8
13 In het zeshonderd en eerste jaar, in de eerste (maand), op de eerste der maand, waren de wateren opgedroogd van de aarde; daarop verwijderde Noach het luik van de ark, en hij zag uit, en zie, de aardbodem droogde op. 14 In de tweede maand, op de zevenentwintigste dag der maand, was de aarde droog.
Exodus 13
3 Toen zeide Mozes tot het volk: Gedenkt deze dag, waarop gij uit Egypte, uit het diensthuis, gegaan zijt; want met een sterke hand heeft de HERE u daaruit geleid. Daarom mag niets gezuurds gegeten worden. 4 Heden trekt gij uit, in de maand Abib.
Nergens kom ik de 17e tegen, wel de 1e en de 27e, nergens kom ik de maand nissan tegen, wel de 1e, de 2e en abib.