Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 12:47

Hierbij een plaatje van The Dead Cookie, die volgens de zeer betrouwbare bronnen van Wilsophie vereert wordt binnen de RKK. :-({|=
Afbeelding

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 06 feb 2014 12:47

@Cisero

Citaat" Vrijmetselaars hebben 0,0 met dit topic te maken.

Wat wie dan ook met getallen doet, moet men zelf weten. Alleen wanneer er ongefundeerde claims of zelfs regelrechte onzin als 'Bijbels' wordt gepropageerd, moet wel duidelijk worden dat men wel iets steviger beslagen ten ijs moet komen wil men zoiets als 'Bijbels' verkopen.

Overigens vind ik de obsessie met of iets al dan niet occult is even lachwekkend als de mislukte cijferologie van ws en i-k."einde citaat.

Dat vrijmetselaars niks met dit topic te maken hebben begrijp ik, het was ook alleen een gedachte hoor;) Wat bedoel je over Bijbels???

Ik snap de hele contekst niet. Wat hebben Bijbels met mijn reaktie te maken???

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2014 12:49

xsidd schreef:
Ik snap de hele contekst niet. Wat hebben Bijbels met mijn reaktie te maken???

Als je het niet snapt: laat dan maar.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 06 feb 2014 12:50

@Cisero

Nu lijkt het net alsof ik gek ben, maar dat is niet zo. Nee, leg jij het maar uit als je jezelf kan verklaren?

Met vriendelijke groet.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2014 12:54

Bijbels in de zin van 'overeenkomstig de Bijbel', niet als meerdere exemplaren, bijbels.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 12:55

Wilsophie schreef:Het is precies wat het zuurdeeg doet Boerin, en dat gaat zo ver dat men zegt dat duivel in mij is gevaren, ik een mailtje in de nacht krijg met het woordje "*censuur*" en zie wat vSlooten zegt dat ik de leugen liefheb.
Dat zijn vloeken uitspreken over gelovigen die blijkbaar bitter water moet zijn, maar mijn leven is verborgen met Christus in God en niets of niemand kan mij scheiden van de Liefde Gods Welke is in Christus Jezus.
En zo zie je dat de verdrukking en de smaad komt vanuit de zuurdesem in de 3 maten meel. Jawel de 3 van de Gimmel. De drie die op de derde dag spreekt over Nieuw Leven in Christus Jezus.
De drie die getuigen van Gods éénheid en spreken over Gods trouw over Zijn kinderen.
Een parel in Zijn hand. Geen getal, geen nummer, geen sluitgetal ...maar een parel.
Getrokken uit de diepsten der zee en vanbuiten onooglijk om te zien, maar van binnen als en diamant, waardoor Het Licht komt stromen.
Genade God zo rijk en vrij,
Die poort ( van het Koninkrijk) staat open ook voor mij.

Ik heb echt met jullie allebei te doen Wilsophie en Ineke Kitty, want het net sloot zich steeds dichter om jullie en jullie bleven allebei hardnekkig ontkennen en draaien. Het kan zeer confronterend overkomen wanneer de ideologie waar jullie in geloven, op zand is gefundeerd.

En is dat voor jou (jullie) nu echt zo belangrijk, dat gegoochel met getallen, bizarre betekenissen met elkaar verbinden? Dat zijn allemaal afleiding van de duivel! Zolang jij je nu maar bezig houdt met dit soort dingen, heb je er geen erg in dat hij met je bezig is. Je ziet het gewoon niet!
van Slooten zegt niet dat de duivel in je gevaren is, maar je bent wel een gewillig speeltuig op deze manier. Dus dat is heel iets anders!
Vraag je jezelf eens af wat God hier van vindt, dat je zo onverkort blijft vasthouden aan de leugen.
Als je werkelijk een parel in Gods Hand bent, kunnen wij de vruchten daarvan hier lezen. Die zie ik nu niet, want je loopt een valse ideologie na, wat ook soms door Gods Kinderen wordt gedaan hoor. Zij kunnen ook met tijdelijke blindheid geslagen worden. Maar weet je wat er dan gebeurt als ze van Godswege bij hun zonden worden bepaald? Dan worden ze ootmoedig.
Het spijt me Wilsophie, noch bij Ineke Kitty, noch bij jou, zie ik dat.
Je ongelijk bekennen maakt je groot, nu wordt je kleiner.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 feb 2014 12:56

Christopedia

Ik zat er even door te bladeren, maar ik kan letterlijk niet meer verder. Ik heb zo hard moeten lachen dat ik inmiddels gewoon echt pijn in mijn maag heb. Hoop dat het niet uitloopt op spierpijn morgen.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 06 feb 2014 12:57

Cicero schreef:Bijbels in de zin van 'overeenkomstig de Bijbel', niet als meerdere exemplaren, bijbels.

Ja wat is er mis met Bijbels kerel?

Leuk dat je het over Bijbels hebt maar ik had het over numerlogie, en iets over vrijmetselaars... Heeft niks met Bijbels te maken, maar voor de rest vraag ik me nu af.... Is dit niet off topic?

Ik zie het Woord de Bijbel, als klatergoud waardoor Gods Geest onbeperkt heen kan werken!

Ik ga het niet over Bijbels hebben, maar jij succes ermee :)

Met vriendelijke groet.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2014 13:00

Numerologie en kabbala is volgens mij voorspellingen doen met getalswaarden, zoals die rabbi's die voorspellen wanneer de wereld vergaat, ik zie niet in wat dat nou te maken heeft met dat een woord een getalswaarde heeft en iets betekent. Iedereen gelooft dat volgens mij van 3 een Goddelijk getal, 7, 40, maar als het te ingewikkeld wordt is het ineens occult. Ik vond het best mooi dat je alleen door geloof het Koninkrijk in kan en die betekenis van getallen en Kanaan enzo, tja misschien klopt het wel, misschien ook niet, maar dat maakt het nog niet occult.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 06 feb 2014 13:05

Zo gaat dat vaak, iemand die iets (al dan niet vermeend) verkeerds doet of gelooft wordt gewoon definitief afgeschreven. =; =; =;

Ik heb geen bal verstand van getallen en ik geloof er ook niet in.
Maar veel reacties hier zijn ook erg niet-gristelijk :!: :!: :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2014 13:05

xsidd schreef:Ja wat is er mis met Bijbels kerel?

Het is mis als dit geclaimd wordt, zonder enige basis, wat in dit topic aan de kaak gesteld werd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 13:15

Numerologie en Kabbalisme, weet ik niets vanaf. Ik ken de begrippen maar meer niet.
Het jodendom werkt ermee en ik ben een christen.
Als een site als Christipedia, hier ook al belachelijk wordt gemaakt Schelpje dan waag ik te betwijfelen of je dat mag zeggen wat je zegt.
Het was Cicero die zei dat de duivel in mij was gevaren en aangezien hij de vader der leugen is vind ik de opmerking van van Slooten van gelijke aard, maar eigenlijk kan mij dat helemaal niet schelen. Dat zegt iets over hen.
Ik blijf erbij dat niets mij kan scheiden van de liefde Gods Welke is in Christus Jezus en dat ik in Zijn handpalm gegraveerd ben.
Dat je zoveel eer aan satan heeft zegt iets over het onderschatten van Gods trouw en daar distantieer ik mij van.
Jezus trouw faalt nooit zegt een liedje.
Ik verwacht van niemand dat hij of zij iets gelooft van de symboliek van de Bijbel want de getallen vallen daaronder. Dr. Snijders hervormd hoogleraar zegt heel eenvoudig dat je niet om de getallen van de Bijbel heen kunt. Ze worden TALloze malen bij vele gebeurtenissen betrokken.
Kan het wat schelen of de Here Jezus op de 3e of 4e dag opstond? Het belangrijkste is DAT Hij opstond uit de dood en uit de doden.
Maakt het iets uit wat God op de derde dag schiep? Welnee, maar het staat er niet voor niets bij.
En dat is omdat de letterwaarde in de taal van de Bijbel ook een getalswaarde heeft, daar hoef je niet in te geloven en hoef je niet mee te rekenen , het hangt ook niet van jou die er niets mee heeft af, maar het is een FEIT. Ik heb die taal niet gemaakt. Ik ben er ook niet verantwoordelijk voor. Het is God Die Sprak en Het was daar!
Het is Zijn Woord. En of je dat gelooft of niet zal me een worst zijn.
Het heeft mij veel uitleg verschaft, en niet op eigen kracht want het is de Kracht van de Heilige Geest die het Woord bewaakt en bewaard en mij hulp geeft te bekwamer tijd.
Hij leidt mij door Zijn Woord. En dat Zijn Woord ook Geestelijke Kracht bevat, zegt juist alles over de overtuigingskracht waarmee Hij overtuigt.
Hem komt alle eer en aanbidding toe.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 13:18

Jvslooten schreef:Hierbij een plaatje van The Dead Cookie, die volgens de zeer betrouwbare bronnen van Wilsophie vereert wordt binnen de RKK. :-({|=
Afbeelding

Met George W Bush als de vertegenwordiger van Jezus Christus op Aarde...
Christopedia schreef:George W. Bush is a diamond tither to the Landover Baptist Church, and is considered by True Christians to be Christ's representative on Earth. He is estimated to spend between eight and ninety-four hours in prayer each day. He holds personal conversations with Jesus. The Faith of George W. Bush, a non-political book by author Stephen Strang, made the Jew York Slimes best-sellers list. When asked where he would be without the influence of family friend Billy Graham, George W. Bush said "I wouldn't be president." "It was just a conversation," said the younger Bush about a talk with Graham in the mid-'80s that changed his life. During the pivotal conversation Bush recalled saying, "'You know, Billy, I'm longing for something.' And I know that he sent me a Bible I still have. All I can tell you is that as a result of being inspired by Billy Graham, I started reading the Bible and shortly after, I quit drinking."

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 feb 2014 13:20

Is die site niet echt gewoon een hele grote parodie op een andere site?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2014 13:21

Wilsophie schreef:Het was Cicero die zei dat de duivel in mij was gevaren
Nog een leugen. Hoe lang blijf je daarmee doorgaan?
Dr. Snijders hervormd hoogleraar zegt heel eenvoudig dat je niet om de getallen van de Bijbel heen kunt. Ze worden TALloze malen bij vele gebeurtenissen betrokken.

Snijders was geen hoogleraar.
Snijders ondersteunt op geen enkele manier de hogere getallenfantasterij die jij tentoon spreidt.

Het heeft mij veel uitleg verschaft, en niet op eigen kracht want het is de Kracht van de Heilige Geest die het Woord bewaakt en bewaard en mij hulp geeft te bekwamer tijd.

In feite zeg je dus dat de h. Geest jou de uitleg die aantoonbaar vals is en gebaseerd op onwetendheid van het Hebreeuws, heeft gegeven. Dat vind ik behoorlijk blasfemisch.

Terug naar “[Religie] - Open forum”