Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:36

Boerin schreef:Als iemand tegen me blijft zondigen en geen vergeving vraagt moet ik die persoon alsnog vergeven. Als een homo weet dat ie zondigt en het toch doet, wat heb ik daarmee te maken? Waarom moet ik dat iemand kwalijk nemen, hij doet mij toch niks aan? Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat moedwillig doet, de meesten geloven niet eens dat het verkeerd is. En ja als ik het bij het verkeerde eind heb en de teksten verkeerd had geinterpreteerd, sorry dan, bedenk maar dat het bij alle irritante lui die je willen waarschuwen uit een goed hart komt.

Mee eens. Het gaat ons niks aan wat anderen binnen vier muren met elkaar doen, zolang ze er beide mee instemmen. Wanneer wij menen dat we toch over die momenten moeten oordelen spelen we voor rechter en worden aldus geoordeeld.

Een goed hart hebben ze vast, want dat luistert naar raad en daad.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 23:38

Jvslooten schreef:Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.
mohamed schreef:Misschien heb je meer geloof nodig.

3 Let dus goed op jezelf!
Indien een van je broeders of zusters zondigt, spreek die dan ernstig toe; en als ze berouw hebben, vergeef hun.
4 En als ze zevenmaal op een dag tegen je zondigen en zevenmaal naar je terugkeren en zeggen: “Ik heb berouw,” dan moet je hun vergeven.’
5 Toen zeiden de apostelen tegen de Heer: ‘Geef ons meer geloof!’

Oke, berouw dus. Dus niet sorry zeggen en ondertussen maar je gang gaan, zoals Prisoner schrijft. Dat is gewoon gehuichel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 feb 2014 23:45

Jvslooten schreef:Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.
mohamed schreef:Misschien heb je meer geloof nodig.

3 Let dus goed op jezelf!
Indien een van je broeders of zusters zondigt, spreek die dan ernstig toe; en als ze berouw hebben, vergeef hun.
4 En als ze zevenmaal op een dag tegen je zondigen en zevenmaal naar je terugkeren en zeggen: “Ik heb berouw,” dan moet je hun vergeven.’
5 Toen zeiden de apostelen tegen de Heer: ‘Geef ons meer geloof!’

Jvslooten schreef:Oke, berouw dus. Dus niet sorry zeggen en ondertussen maar je gang gaan, zoals Prisoner schrijft. Dat is gewoon gehuichel.

Hoezo zondigt hij tegen jou? Of heb je iets op te biechten (nu is een mooi moment)?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 23:53

mohamed schreef:Hoezo zondigt hij tegen jou? Of heb je iets op te biechten (nu is een mooi moment)?
Daar gaat het nu niet over. Prisenor komt zelf met Mat. 6:14 aanzetten, ik trek alleen de lijnen door. Als Prisenor vind dat er iets vergeven moet worden, dan betekend het dat er in zijn optiek ook gezondigd is. Zonde betekend schuldbelijdenis en berouw tonen, sowieso zolang er niet met de zonde gebroken is. Dat is de consequentie van Mat. 6:14 bij deze discussie betrekken.. of dit ècht van toepassing is op homofilie is een andere vraag natuurlijk.. Prisenor lijkt te vinden van wel.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2014 00:13

Ik begrijp niet waarom mijn reactie van vanmiddag verdwenen is.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 06 feb 2014 00:34

Ik ook niet want je maakte, met een ironische kwinkslag, duidelijk dat niet iedere dominee per definitie de bescherming van respect verdiend. Dat deed je door die extremist van God-hate-fags in een context te plaatsen waardoor iedereen snapt dat die man buiten de eerbiedwaardigheid van ons als toehoorders valt. En als die man door onzin te preken buiten de eerbiedwaardigheid valt, dan geldt dat mogelijk ook voor andere ambtsdragers wanneer ze onzin verkondigen. Een valide en verhelderend punt wat mij betreft.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2014 00:54

Exact. Waarom deze nuttige bijdrage aan de discussie van de afgelopen dagen moest verdwijnen is mij een raadsel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2014 09:15

Prisoner schreef:Anderzijds zou ik mijn homo broeders willen aanraden om de tactiek van Paulus meer te gaan toepassen die hij in 1 Korinthe 6, 7 omschrijft;

Waarom lijdt gij niet liever ongelijk?

Kijk! Als ik homo was en ik geloofde niet de het zonde is om liefde na te jagen, maar een broeder zei mij dat ik zo toch wel zondig, dan zou ik gewoon sorry zeggen en intussen mijn eigen ding ervan blijven denken.

Was het maar zo makkelijk.
Natuurlijk gaan veel christenhomo's hun weg met God die anders is dan de goegemeente vindt.
Maar als diezelfde christenhomo's steeds zalvend worden geaaid -we hebben de zondaar lief maar haten de zonde- en steeds uitgesloten worden van kerkactiviteiten, van deelname aan het heilig Avondmaal en nog veel meer, dan lijd ik graag ongelijk, maar het wordt kwalijk als kerkmensen die christenhomo's de weg naar God versperren.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 09:56

Nog een klein weekje wachten en dan is het zover. De Olympische Winterspelen in het Russische Sotsji begint volgend weekend. Je kan er haast niet omheen, of je nou van sport houdt of niet, iedereen lijkt zich er druk om te maken, of heeft op z'n minst een mening klaar. Want Rusland, president Poetin voorop, is anti-homo en lesbiennes. En dat mag natuurlijk niet in dit landje vol met moraalridders, die om het hardst roepen, maar nooit onderzoek doen over hetgeen ze zo hard om lopen te schreeuwen.

Rusland is niet anti-homo. Niet meer dan de Westerse wereld anti-homo is. Rusland heeft helemaal geen wetgeving welke anti-homo is. Dat is enkel en alleen Westerse propaganda. Het is ouderwets 'koude oorlogje spelen', wat men op dit moment doet. Koud oorlogje spelen in een modern jasje. Het wordt via de media gespeeld op een manier die te smerig voor woorden is. En eigenlijk is het gewoon triest, als je bedenkt dat ook de meerderheid van de tweede kamer zich erover druk maakt. Niemand heeft de moeite genomen om zich te verdiepen in deze Russische wetgeving. Wat houdt het in, waar gaat het over, wat is het nou eigenlijk precies?

De rest van deze blog is hier te lezen

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2014 10:17

Wat wil je zeggen met het plaatsen van deze blog?

De wet verbiedt homoseksualiteit inderdaad niet, enkel het praten over homoseksualiteit waar een minderjarige bij is.

Het klimaat in Rusland is voor homo's echter allesbehalve goed. En als je dat niet gelooft, google dan maar eens op Maksim Martsinkevich. Of kijk het programma 3Onderzoekt van de EO eens.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 06 feb 2014 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 10:32

Tante Pollewop schreef:Wat wil je zeggen met deze blog?

Mail, deel, like, tweet, dit bericht en-/of het document dan door aan een ieder die zich er nog steeds druk om maakt.
Het is niets anders dan Westerse propaganda. Aan enkele bladzijdes van het document heb je al genoeg. Ben je sceptisch aangelegd? Lees dan het hele document. En ga niet lopen reageren dat ik onzin praat voordat je het hele document gelezen hebt. Alles is afgedekt in het document, alles wordt weerlegd, er is geen ruimte gelaten voor misverstanden. Ik daag een ieder zichzelf respecterende onderzoeker uit om dit document ook door te nemen. Er zal wellicht een wereld voor je open gaan!

Zodoende

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2014 10:35

Als stelling wordt aan het begin van deze blog gezegd dat Rusland niet anti-homo is.

Wat ik al zei:
Tante Pollewop schreef:De wet verbiedt homoseksualiteit inderdaad niet, enkel het praten over homoseksualiteit waar een minderjarige bij is.

Het klimaat in Rusland is voor homo's echter allesbehalve goed. En als je dat niet gelooft, google dan maar eens op Maksim Martsinkevich. Of kijk het programma 3Onderzoekt van de EO eens.

Dus het is onzin om alle geluiden uit de media af te doen als westerse propaganda.
Heb jij de moeite genomen om je te verdiepen in het leed van homo's in Rusland?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 10:37

Tante Pollewop schreef:
Heb jij de moeite genomen om je te verdiepen in het leed van homo's in Rusland?

Heb jij de moeite genomen om je te verdiepen in aangereikt document?

visje36

Berichtdoor visje36 » 06 feb 2014 10:38

En ja in Rusland, mogen ze je niks aan doen als je homo/lesbi/ bi bent, maar uitschelden, mishandelen , bedreiging gebeurd wel. En politie doet er niks aan. Zouden er dan eerst weer doden moeten vallen ?
:? :shock:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2014 10:41

schelpje3 schreef:Heb jij de moeite genomen om je te verdiepen in aangereikt document?

Ja, daarom zei ik:
Tante Pollewop schreef:De wet verbiedt homoseksualiteit inderdaad niet, enkel het praten over homoseksualiteit waar een minderjarige bij is.

Dus nog eens mijn vraag:
Tante Pollewop schreef:Heb jij de moeite genomen om je te verdiepen in het leed van homo's in Rusland?

Terug naar “Archief”