Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 17:37

ineke-kitty schreef:Ik ga me dus niet verdedigen over wat ik heb geschreven over de getalswaarde van de Hebreeuwse taal, hoewel ik tijdens de Bijbelstudie over dit onderwerp zorgvuldige aantekeningen heb gemaakt, en dat die nu toevallig overeenkomen met die site, waarvan ik overigens de schrijver WEL persoonlijk ken, geeft niemand ook maar het recht mij [wederom] te beschuldigen van "knippen en plakken".

Nogmaals, als ik een bron te vermelden zou hebben, plaats ik die er wel bij hoor.

Nou, je hoeft je ook niet te verdedigen hoor! totaal zinloos. Veel duidelijker kan je het niet krijgen!
Misschien kun je die meneer die je persoonlijk kent vertellen dat al zijn cijfervoorbeeldjes niet kloppen, omdat hij geen rekening houdt met sluitletters! Lekkere Bijbelstudie trouwens! Leer je wat over cijfers, leren ze je het verkeerde! :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door blijblij op 05 feb 2014 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 feb 2014 17:38

Haha, en nog ontkennen ook. Sneu voor je dat t zo loopt, maar geef gewoon toe dat je iets letterlijk overneemt.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 feb 2014 17:42

blijblij schreef:Nou, je hoeft je ook niet te verdedigen hoor! totaal zinloos. Veel duidelijker kan je het niet krijgen!
Misschien kun je die meneer die je persoonlijk kent vertellen dat al zijn cijfervoorbeeldjes niet kloppen, omdat hij geen rekening houdt met sluitletters! Lekkere Bijbelstudie trouwens! Leer je wat over cijfers, leren ze je het verkeerde! :lol: :lol: :lol:

Stom toevallig heeft deze meneer die Bijbelstudies op zijn eigen site weggehaald om aan te passen. :-oo
Zie tekst helemaal onderaan:

http://www.advocaal.nl/pop_up_studiemateriaal.htm

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 17:45

Bambi schreef:Stom toevallig heeft deze meneer die Bijbelstudies op zijn eigen site weggehaald om aan te passen. :-oo
Zie tekst helemaal onderaan:

http://www.advocaal.nl/pop_up_studiemateriaal.htm
Site eventjes goed in de gaten houden de komende dagen.. benieuwd wat ie aan gaat passen.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 feb 2014 17:49

Jvslooten schreef: eventjes goed in de gaten houden de komende dagen.. benieuwd wat ie aan gaat passen.

Ik gok dat de passage dat sluitletters een andere waarde hebben opeens verdwenen is.... en dan klopt het weer helemaal en glijdt het er bij goedgelovigen weer in als zoete koek.

De pdf is nog wel op holyhome te lezen! voor de liefhebbers...

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 17:51

blijblij schreef:De pdf is nog wel op holyhome te lezen! voor de liefhebbers...
De ramptoeristen bedoel je :mrgreen:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 feb 2014 17:52

O, hebben we soms te maken met de getallenprediker zelf?
Dit topic is steeds grappiger.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 18:57

Aha.

ineke-kitty is dus de heer A L of zijn vrouw.

Verder dus nog een argument bij de openingspost tegen het geraaskal van bekende sujetten:

(3) De beoefenaars hebben zelf geen idee waar ze het over hebben, wat blijkt uit het foutief lezen van het Hebreeuws.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 05 feb 2014 19:05

Tante Pollewop schreef:O, hebben we soms te maken met de getallenprediker zelf?
Dit topic is steeds grappiger.

Nee, dit is die meneer, (er staan ook Bijbelstudies van hem op de sites van die meneer van de holle aarde)

http://www.advocaal.nl/

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 19:12

Egypte = מִצְרַיִם
Mem Tsaddie Reesj Jod Mem (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 40+90+200+10+600=940.

Kanaän = כְּנַעַן
Kaf Noen Ajien Noen (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 20+50+70+700=840.

Dit kan niet kloppen want Kanaän is de helft van de getalswaarde van Mitzraim ( Egypte)
De getallen komen me ook niet bekend voor .
Hebreeuws moet je van rechts naar links lezen. Ik kom op 40.10.200.90.40 Beginnende met de 40 de tijd in de woestijn en eindigt met de 40. En dan heb ik het over Mitzraim.

Egypte is dus 380 en Kanaän 190. Dus ik weet niet wanneer ik dat heb gezegd.
Want het is echt 40.10.200.90.40= Egypter
50.70.50.20=Kanaän van de 2 naar de 1.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 05 feb 2014 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 19:18

|Een ander voorbeeld is de getalswaarde van het woord olie en hemel.
olie = shjemen 50.40.300 = 390
hemel is shamajim 40.10.30.300=390

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 05 feb 2014 19:23

Egypte = מִצְרַיִם
Mem Tsaddie Reesj Jod Mem (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 40+90+200+10+600=940.

Kanaän = כְּנַעַן
Kaf Noen Ajien Noen (sofiet). Oftwel, volgens de getalswaardes die ik van Wilsophie ontving 20+50+70+700=840.

Wilsophie schreef:Dit kan niet kloppen want Kanaän is de helft van de getalswaarde van Mitzraim ( Egypte)
Hebreeuws moet je van rechts naar links lezen. Ik kom op 40.10.200.90.40 Beginnende met de 40 de tijd in de woestijn en eindigt met de 40. En dan heb ik het over Mitzraim.

:muhahaha:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 05 feb 2014 19:27

Egypte = מִצְרַיִם

Kanaän = כְּנַעַן
Wilsophie schreef:Dit kan niet kloppen want Kanaän is de helft van de getalswaarde van Mitzraim ( Egypte)
Hebreeuws moet je van rechts naar links lezen.
Ja joh? Waarom doe je dat dan niet en draai je de Tsaddie en de Jod om, respectievelijk de op èèn na eerste en de op èèn na laatste letter, van rechts naar links bezien?

Wilsophie schreef:Ik kom op 40.10.200.90.40 Beginnende met de 40 de tijd in de woestijn en eindigt met de 40. En dan heb ik het over Mitzraim.
De laatste letter van Mitzraim is de mem sofiet, die een getalswaarde van 600 heeft. Kijk maar, hier.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 feb 2014 19:31

Dan moet je niet zeggen dat je dat van mij hebt gekregen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 05 feb 2014 19:33

ineke-kitty schreef:Ik ga me dus niet verdedigen over wat ik heb geschreven over de getalswaarde van de Hebreeuwse taal, hoewel ik tijdens de Bijbelstudie over dit onderwerp zorgvuldige aantekeningen heb gemaakt, en dat die nu toevallig overeenkomen met die site, waarvan ik overigens de schrijver WEL persoonlijk ken, geeft niemand ook maar het recht mij [wederom] te beschuldigen van "knippen en plakken".

Nogmaals, als ik een bron te vermelden zou hebben, plaats ik die er wel bij hoor.

Ohoh u bent een jokkebrok - we hebben u door :-oo
De tekst is ook toevallig 100% gelijk ?

Terug naar “[Religie] - Open forum”