Moderators: johannes1, Moderafo's
schelpje3 schreef:Kan een autosleutel met afstandsbediening een draadloze elektrische deurbel ontregelen?
Wij hebben sinds kort een draadloze bel, maar er wordt steeds belletje getrokken. Tenminste, dat dacht ik, maar het gebeurde wel vaker dan gemiddeld en meestal hoor je dan wegrennende voeten.
Nu zag ik vandaag tweemaal dat er op dat moment mensen bij hun auto stonden en kort daarna wegreden. De bel klingelde, maar er stond niemand voor de deur.
Is dit onzin of kan het?
Inderdaad, behoorlijk irritant. De toetsenbordinstelling staat dan op "VS (internationaal)" i.p.v. VS.Boekenlezer schreef:Standaard staat Windows zo ingesteld, dat als je een ' (komma in de hoogte) typt, en daarna een klinker, dat je een geaccentueerde klinker krijgt. Ik doe dat echter op een andere manier, en wat mij betreft mag die automatische functie uitgeschakeld worden. Want ik vind het superirritant, dat wanneer ik een zin in met aanhalingstekens typ, en die zin begint toevallig met een klinker, dat ik dan geen aanhalingsteken krijg, maar een geaccentueerde klinker. Ik kan dat voorkomen door het aanhalingsteken te typen, vervolgens op de spatiebalk te drukken, en dan pas de klinker, maar dat is nogal omslachtig. Wie weet hoe ik deze instelling kan veranderen?
Katlheen schreef:Blijft het knopje niet hangen ofzo? Dat gebeurt wel eens bij onze (draadloze) bel. Dan is het knopje (een beetje zo'n zacht ding) niet helemaal recht terug gesprongen, maar zit het nog een beetje scheef tegen het randje aan.
Maar draadloos werkt nu eenmaal met een bepaalde frequentie, dus het zou kunnen dat de bel ook gaat wanneer er een auto wordt ontgrendeld. Maar goed, ik weet niet of de frequenties in elkaars bereik liggen.
schelpje3 schreef:Nee dat heb ik uiteraard als eerste gecheckt.
Boekenlezer schreef:Is er werkelijk niemand die het antwoord op mijn vraag weet?
StillAwake schreef:Als je nu eens aan die mensen met die auto's vraagt of ze hun auto van het slot af willen halen terwijl jij kijkt of de bel erop reageert?
Zijn het overigens auto's van hetzelfde fabrikaat, of heb je er met meerdere automerken last van?
schelpje3 schreef:Dan moet ik achter de vitrage koekeloeren of er een auto stopt die met een dergelijke sleutel in het slot gepiept wordt.
Maar ik zit er, voorzover mogelijk, op als de spreekwoordelijke bok (geit dus) op de haverkist.
Nu parkeerde er een bedrijfsbus, ik hoorde piep toen hij het portier dichtsmeet, maar de bel bleef stil.
En zo vreselijk is het ook niet, maar ik vroeg me af of het kan?
Zoals ik ook wel eens denk als ik het OPEN knopje op mijn sleutel indruk, gaat er nu ergens hier ook een deur van het slot?
Marnix schreef:Als we het toch over bellen hebben, weet iemand wat een goede betrouwbare draadloze bel met een beetje bereik is? Wij doen bijna alles via de achterdeur in ons schuurtje, achterin de tuin. Daar zijn de parkeerplaatsen, de fietsen enz. We hebben een aantal bellen geprobeerd en ze doen het allemaal in eerste instantie wel maar op een gegeven moment merken we dat de bel het niet meer doet. Schuurtje is gewoon van steen dus het signaal moet door 3 muren heen en dat lijkt op een of andere manier problemen te geven. Dus nu hebben we geen bel, prima zolang mensen gewoon naar binnen lopen maar dat zijn ze in Hilversum nog niet allemaal zo gewend
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten