rabbi Kaduri

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: rabbi Kaduri

Berichtdoor Boerin » 16 jan 2014 21:09

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 jan 2014 04:23

Nu is er weer een die voorspelt dat de wereld op 1 april vergaat. Ik ga maar eens pitten.
Zach91

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 jan 2014 13:05

Boerin schreef:Nu is er weer een die voorspelt dat de wereld op 1 april vergaat. Ik ga maar eens pitten.

1 april grap. :mrgreen:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 26 jan 2014 15:16

Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2014 22:09

hettys schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorspellingen_van_het_einde_van_de_wereld

Maarten Luther zei 2040, bijna goed.
http://www.myscripturestudies.com/2010/ ... exile.html
Zach91

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 jan 2014 22:33

Boerin schreef:Maarten Luther zei 2040, bijna goed.

De Bijbel leert iets over waarzeggen en iets over het einde der dagen, en dat is dat alleen de Vader dat weet.
Dus luther diskwalificeert zich hier dan ook nog eens als iemand die de Bijbel goed kent, anders had ie zijn mond wel gehouden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2014 22:53

Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt. 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

Hij legt perfekt de tijden der heidenen uit die man van die link.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 jan 2014 23:01

Boerin schreef:Maarten Luther zei 2040, bijna goed.

mealybug schreef:De Bijbel leert iets over waarzeggen en iets over het einde der dagen, en dat is dat alleen de Vader dat weet.
Dus luther diskwalificeert zich hier dan ook nog eens als iemand die de Bijbel goed kent, anders had ie zijn mond wel gehouden.

De Vader wist alleen van de ure, maar dat wil toch niet zeggen dat we alle profetische uitspraken van Jezus over de tijd van het einde maar met een korrel zout moeten nemen?

Riska

Berichtdoor Riska » 31 jan 2014 23:14

Mohamed schreef:De Vader wist alleen van de ure, maar dat wil toch niet zeggen dat we alle profetische uitspraken van Jezus over de tijd van het einde maar met een korrel zout moeten nemen?

Is precieze eindtijden aangeven - in dat jaar, op die dag - hetzelfde als leven uit de verwachting van de Wederkomst dan?
Mealybug geeft precies aan wat NIET mag.
Wat wel mag/moet is op grond van de uitspraken van de Heer zo leven dat je bereid bent als die dag en die ure komt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 jan 2014 23:17

Niemand heeft mijn mooie link gelezen volgens mij, heb nog nooit zo'n goeie gezien.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 jan 2014 23:22

Mohamed schreef:De Vader wist alleen van de ure, maar dat wil toch niet zeggen dat we alle profetische uitspraken van Jezus over de tijd van het einde maar met een korrel zout moeten nemen?

Riska schreef:Is precieze eindtijden aangeven - in dat jaar, op die dag - hetzelfde als leven uit de verwachting van de Wederkomst dan?
Wat wel mag/moet is op grond van de uitspraken van de Heer zo leven dat je bereid bent als die dag en die ure komt.

Dat alleen de Vader van de ure wist was waar toen Jezus in het vlees verbleef, maar later wist de apostel Johannes dat het de laatste ure was, een glasheldere tijdsbepaling.

Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is. (1 Joh 2:18)

Hieruit kunnen we concluderen dat er e.e.a. veranderd was en dat de Vader de apostel bekend had gemaakt wanneer de laatste ure was aangebroken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 feb 2014 13:39

Riska schreef:Is precieze eindtijden aangeven - in dat jaar, op die dag - hetzelfde als leven uit de verwachting van de Wederkomst dan?

Die voorspellingen van dat en dat jaar, die en die dag kunnen nooit goed zijn, die rabbi zat ook in de kabballa las ik later, dus dat vertrouw ik voor geen meter.
Maar ik vind het wel handig om een indicatie te hebben, anders word ik panisch en doe ik niks meer als ik denk dat Hij morgen terug kan komen of ik ga als een halve zool mensen lopen waarschuwen dat ze zich nu moeten bekeren, dus voor m'n zus is het wel handig dat ik nu denk dat het pas in 2033 ongeveer is. Morgen zou niet kunnen, want niet de hele wereld heeft het evangelie gehoord en Israel (niet alleen de joden, ook de verloren stammen) is nog verstrooid.
Zach91

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 feb 2014 16:19

Boerin schreef:Maar ik vind het wel handig om een indicatie te hebben, anders word ik panisch en doe ik niks meer als ik denk dat Hij morgen terug kan komen of ik ga als een halve zool mensen lopen waarschuwen dat ze zich nu moeten bekeren, dus voor m'n zus is het wel handig dat ik nu denk dat het pas in 2033 ongeveer is. Morgen zou niet kunnen, want niet de hele wereld heeft het evangelie gehoord en Israel (niet alleen de joden, ook de verloren stammen) is nog verstrooid.

Het belang of mensen zich bekeren hangt niet af van wanneer de wederkomst is.
Mensen kunnen ook morgen sterven en dat is van groter belang, dan wanneer de wederkomst is.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 feb 2014 16:41

Bambi schreef:Het belang of mensen zich bekeren hangt niet af van wanneer de wederkomst is.
Mensen kunnen ook morgen sterven en dat is van groter belang, dan wanneer de wederkomst is.

Klopt, toch zie je dat veel van het hele rapture idee afstappen, omdat het je alleen maar verlamt van angst, nu gaan ze juist wel de straat op om te evangeliseren en het is goed om het evangelie te delen en voor mensen te bidden, maar dat: 'bekeer je nou, morgen komt Hij terug' werkt meestal niet zo en dat: Neem Hem nu aan, wie weet of je morgen nog leeft' deden we vroeger met de kerk, werkte ook niet echt.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 feb 2014 17:54

Boerin schreef:Maar ik vind het wel handig om een indicatie te hebben, anders word ik panisch en doe ik niks meer als ik denk dat Hij morgen terug kan komen of ik ga als een halve zool mensen lopen waarschuwen dat ze zich nu moeten bekeren, dus voor m'n zus is het wel handig dat ik nu denk dat het pas in 2033 ongeveer is. Morgen zou niet kunnen, want niet de hele wereld heeft het evangelie gehoord en Israel (niet alleen de joden, ook de verloren stammen) is nog verstrooid.

Bambi schreef:Het belang of mensen zich bekeren hangt niet af van wanneer de wederkomst is.

Desondanks blijf je vasthouden aan een interpretatie die niet deugt, namelijk dat Mattheus 16,27-28 bij de transfiguratie vervuld zouden zijn, wat niet zo is. De transfiguratie was een visioen, op zijn best een voorvertoning van het koninkrijk en de dingen die stonden te gebeuren, maar niet de gebeurtenis an sich. Al schreeuw ik dat echter in je oor wijzend naar Mattheus 17,9 in een oude vertrouwde Statenvertaling (en niet een vermaledijde HSV, NBV of NBG51) komt dat bij jou niet binnen ben ik bang. Dus ga dan ook niet verkondigen dat het niet uitmaakt wat je gelooft aangaande de wederkomst, want dat maakt je wel degelijk uit.

Terug naar “[Religie] - Open forum”