lekkerbek schreef:@pannenkoek: fijn voor Emmeloord, meen ik écht!
Maar moet toch even reageren op je opmerking dat het fijn is dat de classis Kampen weer een dominee krijgt, met 5, nu 6 dominees, hebben ze toch echt niet te klagen. Als lid van de classis Amsterdam kan ik wel zeggen dat met één dominee in deze classis de nood hier wel heel hoog is.
Ja zeker, ja zeker, ben het helemaal met je eens. Ik behoor wel tot de classis Kampen, maar niet tot de gemeente van E'oord. Classis Kampen is uitgestrekter, maar in classis Amsterdam is nu maar één predikant. Dat is wel héél weinig. Ik denk dat zeker de gemeenten boven A'dam maar weinig een dominee horen. Zo was het bij ons ook. Zeker als je als gemeente in een uithoek zit. (den Helder, Alkmaar, Medemblik en Zaandam)
Ik maakte vd wk nog een opmerking hierzo dat het fijn zou zijn als hij bij zijn broer in de classis zou komen. Dus het was jullie echt gegund.
Ik was vanmorgen Ds. IJ. van Kampen vergeten. Dacht toen aan Ds. Schot, Hochem, Zippro en straks Heykamp) Dat zijn er nu 3, en straks 4 (Ds. Kattenberg is met emiritaat) Maar vanmiddag schoot ie in mijn gedachten. Dacht gelezen te hebben dat v. Belzen al weg was, maar die heeft het aangenomen in nov. dus is er nu nog wel.